VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na dálnici řidiči neumí záchranným složkám umožnit hladký průjezd

Benešovsko - Rekonstrukce dálnice D1 v minulém roce ukázala, že se tuzemští motoristé stále ještě nenaučili jednat při dopravních kolapsech, které zúžení vozovky přináší.

16.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

„Ne všichni řidiči na dálnici jsou ohleduplní. Když dobržďují na konci kolony, nenechávají si dostatečnou vzdálenost od předchozích vozidel a dojíždí těsně k nim. Tím si nevytvoří odstup, aby mohli uhnout na stranu a manévrem vytvořit místo pro průjezd záchranných složek, když tam přijíždíme," upozornil na nešvar Josef Setnička, ředitel územního odboru Hasičského záchranného sboru.

„Řidiči by i při stání v kolonách měli věnovat pozornost dění kolem nich. Pokud jedou hasiči nebo záchranka k člověku zaklíněnému v havarovaném autě, jsou minuty čekání na záchranu pro něho velmi dlouhé," připomněl ředitel profesionálních hasičů. Ti pak na dohled od nehody stojí a nemohou k ní.

Pokud se kolonou na dálnici prodírají vozidla Integrovaného záchranného systému mířící k nehodě, někde v dálce čeká na jejich pomoc zraněný člověk.

Řidiči si ještě neosvojili ani pravidla řazení do zipu

„Některé věci se učíme déle, než v cizině. Stačí si všimnout, jak si mnozí řidiči stále ještě neosvojili pravidla řazení do zipu. Strejc sedí a kouká. Na druhou stranu stále ještě jezdí bezohlední sobci, frajeři. I když jich již postupem let ubývá," poznamenal Josef Setnička, ředitel profesionálních hasičů na Benešovsku.

„Při dodržení omezené rychlosti na 80 km/h ve zúžení a 60 km/h na přejezdu středového dělícího pásu by i při karambolu nemělo docházet k nutnosti vyprošťování osob," dodal.

Při rekonstrukcí dálnice D1, která pokračuje i letos, mají hasiči domluvené provizorní nájezdy na těleso dálnice, nouzové stanoviště pro odstavení i čekání na odtah havarovaných aut.

„Se stavbaři úzce spolupracujeme. Každý týden nám zasílají plán postupu prací. Máme kontakty na vedoucí prací. Podle jejich informací víme, kde je beton starší 28 dní a můžeme na něj najet," podotkl ředitel benešovského HZS Josef Setnička.

Autor: Ladislav Jerie

16.1.2015
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Mercedes-Benz A 160
René Nagy u Krajského soudu v Ostravě.
5

Zvrhlík zneužil tři děti, jedno málem zabil. Soud mu vyměřil 20 let

Petro Porošenko se v Paříži setkal s francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem.
5 11

Francie neuzná „ruský Krym“, řekl Macron Porošenkovi

První svezení v omlazené Škodě Citigo. V čem je teď lepší?

Česká verze malých koncernových trojčat se nedávno dočkala faceliftu. Vedle změn v oblasti vzhledu přibyly také nové prvky výbavy, zejména v oblasti konektivity. Takže co všechno Citigo po faceliftu umí a jak vlastně jezdí?

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

V Kyjevě explodoval automobil s plukovníkem ukrajinské vojenské rozvědky

Centrem ukrajinského hlavního města na křižovatce ulic Solomenskaja a Aleksejevskaja otřásl dnes ráno výbuch. Do vzduchu zde vyletěl automobil, ve kterém údajně zahynul vysoký důstojník ukrajinské vojenské rozvědky.

Drnovický stadion je opět na prodej. Cena? O polovinu víc, než při dražbě

Místo dělníků pracujících na opravách je na drnovickém fotbalovém stadionu stále klid. Nejenže vypadá stejně jako před dražbou, která se konala před rokem a čtvrt. Jeho nový majitel, brněnská společnost Mengas, se rozhodl, že ho znovu prodá. Koupit by ho podle něj měla obec. Za devět milionů.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu spor mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies