VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Najde parkování, upozorní na nehodu, spojí s kanceláří. VW vyvíjí "chytré auto"

Wolfsburg/Praha - Auta v posledních letech částečně přebírají některé úlohy řidiče. Díky GPS navigaci není potřeba hledat cíl v mapě, některé nové vozy zase umí třeba samy zaparkovat. Výrobci však míří ještě dál. Naposledy svoje plány naznačil Volkswagen, který převzal evropské výzkumné a vývojové centrum firmy BlackBerry v německém městě Bochum.

6.7.2014
SDÍLEJ:

Volkswagen chce rozšířit konektivitu svých vozů.Foto: Volkswagen

Převzetí centra je součástí plánů Volkswagenu na vlastní vývoj aut, která budou umět komunikovat s okolím a v budoucnu dokonce zvládnou i samostatnou jízdu.

"Vzájemné propojení rozhodujícím způsobem ovlivní budoucí podobu automobilu," vysvětlil člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za vývoj Heinz-Jakob Neusser, proč se automobilka rozhodla převzít centrum BlackBerry a založit společnost Volkswagen Infotainment.

Již dnes probíhá výměna informací mezi vozidlem a přenosnými přístroji, jako jsou například přehrávače MP3, chytré telefony a klíčky od vozidla. Volkswagen však chce dosáhnout toho, aby auta byla schopná se propojit také například s domácností řidiče, s kanceláří či s čerpací stanicí, parkovištěm a dalšími vozidly. Řidič může být díky tomu velmi brzy informován o dopravních komplikacích nebo překážkách. Nebo rychle najde volné parkovací místo. A díky novým technologiím dokonce bude moci automobil opustit a odejít - vůz se zaparkuje sám.

Již v polovině příštího desetiletí mají jezdit auta na dlouhé vzdálenosti na autopilota. Předpokladem toho je množství senzorů a propojení auta s okolím. Prvním stupněm k tomu má být částečná automatizace při jízdě v dopravní zácpě nebo právě v parkovacích domech. Kritici však varují před zneužitím informací o pohybech motoristů a možným sledováním.

V rámci skupiny Volkswagen se zatím na digitální technologii zaměřuje nejvíce luxusní značka Audi. Ta již představila i vlastní prototyp auta, které jezdí samo. Audi rovněž plánuje podpořit platformy pro propojení chytrých telefonů s automobilovým systémem, které představily firmy Apple a Google.

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry svého času zaměstnával ve svém centru ve městě Bochum až 300 inženýrů. Po obrovském poklesu podílu na trhu však nyní firma bojuje o své přežití. Volkswagen uvedl, že chce převzít všech zbývajících zhruba 200 zaměstnanců centra.

Autor: Redakce, ČTK

6.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies