VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Najde parkování, upozorní na nehodu, spojí s kanceláří. VW vyvíjí "chytré auto"

Wolfsburg/Praha - Auta v posledních letech částečně přebírají některé úlohy řidiče. Díky GPS navigaci není potřeba hledat cíl v mapě, některé nové vozy zase umí třeba samy zaparkovat. Výrobci však míří ještě dál. Naposledy svoje plány naznačil Volkswagen, který převzal evropské výzkumné a vývojové centrum firmy BlackBerry v německém městě Bochum.

6.7.2014
SDÍLEJ:

Volkswagen chce rozšířit konektivitu svých vozů.Foto: Volkswagen

Převzetí centra je součástí plánů Volkswagenu na vlastní vývoj aut, která budou umět komunikovat s okolím a v budoucnu dokonce zvládnou i samostatnou jízdu.

"Vzájemné propojení rozhodujícím způsobem ovlivní budoucí podobu automobilu," vysvětlil člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za vývoj Heinz-Jakob Neusser, proč se automobilka rozhodla převzít centrum BlackBerry a založit společnost Volkswagen Infotainment.

Již dnes probíhá výměna informací mezi vozidlem a přenosnými přístroji, jako jsou například přehrávače MP3, chytré telefony a klíčky od vozidla. Volkswagen však chce dosáhnout toho, aby auta byla schopná se propojit také například s domácností řidiče, s kanceláří či s čerpací stanicí, parkovištěm a dalšími vozidly. Řidič může být díky tomu velmi brzy informován o dopravních komplikacích nebo překážkách. Nebo rychle najde volné parkovací místo. A díky novým technologiím dokonce bude moci automobil opustit a odejít - vůz se zaparkuje sám.

Již v polovině příštího desetiletí mají jezdit auta na dlouhé vzdálenosti na autopilota. Předpokladem toho je množství senzorů a propojení auta s okolím. Prvním stupněm k tomu má být částečná automatizace při jízdě v dopravní zácpě nebo právě v parkovacích domech. Kritici však varují před zneužitím informací o pohybech motoristů a možným sledováním.

V rámci skupiny Volkswagen se zatím na digitální technologii zaměřuje nejvíce luxusní značka Audi. Ta již představila i vlastní prototyp auta, které jezdí samo. Audi rovněž plánuje podpořit platformy pro propojení chytrých telefonů s automobilovým systémem, které představily firmy Apple a Google.

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry svého času zaměstnával ve svém centru ve městě Bochum až 300 inženýrů. Po obrovském poklesu podílu na trhu však nyní firma bojuje o své přežití. Volkswagen uvedl, že chce převzít všech zbývajících zhruba 200 zaměstnanců centra.

Autor: Redakce, ČTK

6.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
7 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Milan Petržela se raduje s Františkem Rajtoralem po vstřelené brance.
10

Fanoušci zapalují u stadionu svíčky. "Františku, nezapomeneme," zní z Viktorie

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies