Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Najde parkování, upozorní na nehodu, spojí s kanceláří. VW vyvíjí "chytré auto"

Wolfsburg/Praha - Auta v posledních letech částečně přebírají některé úlohy řidiče. Díky GPS navigaci není potřeba hledat cíl v mapě, některé nové vozy zase umí třeba samy zaparkovat. Výrobci však míří ještě dál. Naposledy svoje plány naznačil Volkswagen, který převzal evropské výzkumné a vývojové centrum firmy BlackBerry v německém městě Bochum.

6.7.2014
SDÍLEJ:

Volkswagen chce rozšířit konektivitu svých vozů.Foto: Volkswagen

Převzetí centra je součástí plánů Volkswagenu na vlastní vývoj aut, která budou umět komunikovat s okolím a v budoucnu dokonce zvládnou i samostatnou jízdu.

"Vzájemné propojení rozhodujícím způsobem ovlivní budoucí podobu automobilu," vysvětlil člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za vývoj Heinz-Jakob Neusser, proč se automobilka rozhodla převzít centrum BlackBerry a založit společnost Volkswagen Infotainment.

Již dnes probíhá výměna informací mezi vozidlem a přenosnými přístroji, jako jsou například přehrávače MP3, chytré telefony a klíčky od vozidla. Volkswagen však chce dosáhnout toho, aby auta byla schopná se propojit také například s domácností řidiče, s kanceláří či s čerpací stanicí, parkovištěm a dalšími vozidly. Řidič může být díky tomu velmi brzy informován o dopravních komplikacích nebo překážkách. Nebo rychle najde volné parkovací místo. A díky novým technologiím dokonce bude moci automobil opustit a odejít - vůz se zaparkuje sám.

Již v polovině příštího desetiletí mají jezdit auta na dlouhé vzdálenosti na autopilota. Předpokladem toho je množství senzorů a propojení auta s okolím. Prvním stupněm k tomu má být částečná automatizace při jízdě v dopravní zácpě nebo právě v parkovacích domech. Kritici však varují před zneužitím informací o pohybech motoristů a možným sledováním.

V rámci skupiny Volkswagen se zatím na digitální technologii zaměřuje nejvíce luxusní značka Audi. Ta již představila i vlastní prototyp auta, které jezdí samo. Audi rovněž plánuje podpořit platformy pro propojení chytrých telefonů s automobilovým systémem, které představily firmy Apple a Google.

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry svého času zaměstnával ve svém centru ve městě Bochum až 300 inženýrů. Po obrovském poklesu podílu na trhu však nyní firma bojuje o své přežití. Volkswagen uvedl, že chce převzít všech zbývajících zhruba 200 zaměstnanců centra.

Autor: Redakce, ČTK

6.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Škoda Citigo
Suzuki SX4
Ilustrační foto
1

VIDEO: U Belgie našli zachovalou ponorku z 1. světové války. I s posádkou

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
9 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

Svět by měl zasáhnout proti terorismu, řekl Zeman v OSN

Prezident Miloš Zeman vystoupil na půdě Valného shromáždění OSN v New Yorku. Upozornil zde na boj s terorismem. Svět podle něj stále nedokázal rozhodně zasáhnout, k čemuž je mimo jiné potřeba i silný úřad OSN, který by byl schopen použít i vojenskou sílu. Vyzval také k zastavení migrace.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Na sdílení kol půjde 20 milionů. Města mohou žádat o dotace

Sdílení jízdních kol ve městech podpoří nová dotace ze Státního fondu životního prostředí. Na takzvaný bikesharing je určeno 20 milionů korun. O peníze mohou žádat města, dopravní podniky i soukromé firmy. Dalších 20 milionů půjde do osvěty pro ekologicky čistou dopravu. 

Česká meziválečná avantgarda boduje. Toyen, Šíma a Kupka stojí miliony

Na zahraničních aukcích se z českých autorů stále nejlépe prodávají jména spojená s meziválečnou avantgardou. Mezi nejdražšími bohemiky první poloviny letošního roku figurují obvyklá jména, tedy Toyen, Josef Šíma a František Kupka. Mezi desítkou nejdražších děl českých autorů mají každý po dvou dílech. Ke koupi deseti nejdražších bohemik by případný zájemce potřeboval 2,2 milionu eur, tedy asi 57 milionů korun, uvádí server Artplus.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení