VYBERTE SI REGION

Najde parkování, upozorní na nehodu, spojí s kanceláří. VW vyvíjí "chytré auto"

Wolfsburg/Praha - Auta v posledních letech částečně přebírají některé úlohy řidiče. Díky GPS navigaci není potřeba hledat cíl v mapě, některé nové vozy zase umí třeba samy zaparkovat. Výrobci však míří ještě dál. Naposledy svoje plány naznačil Volkswagen, který převzal evropské výzkumné a vývojové centrum firmy BlackBerry v německém městě Bochum.

6.7.2014
SDÍLEJ:

Volkswagen chce rozšířit konektivitu svých vozů.Foto: Volkswagen

Převzetí centra je součástí plánů Volkswagenu na vlastní vývoj aut, která budou umět komunikovat s okolím a v budoucnu dokonce zvládnou i samostatnou jízdu.

"Vzájemné propojení rozhodujícím způsobem ovlivní budoucí podobu automobilu," vysvětlil člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za vývoj Heinz-Jakob Neusser, proč se automobilka rozhodla převzít centrum BlackBerry a založit společnost Volkswagen Infotainment.

Již dnes probíhá výměna informací mezi vozidlem a přenosnými přístroji, jako jsou například přehrávače MP3, chytré telefony a klíčky od vozidla. Volkswagen však chce dosáhnout toho, aby auta byla schopná se propojit také například s domácností řidiče, s kanceláří či s čerpací stanicí, parkovištěm a dalšími vozidly. Řidič může být díky tomu velmi brzy informován o dopravních komplikacích nebo překážkách. Nebo rychle najde volné parkovací místo. A díky novým technologiím dokonce bude moci automobil opustit a odejít - vůz se zaparkuje sám.

Již v polovině příštího desetiletí mají jezdit auta na dlouhé vzdálenosti na autopilota. Předpokladem toho je množství senzorů a propojení auta s okolím. Prvním stupněm k tomu má být částečná automatizace při jízdě v dopravní zácpě nebo právě v parkovacích domech. Kritici však varují před zneužitím informací o pohybech motoristů a možným sledováním.

V rámci skupiny Volkswagen se zatím na digitální technologii zaměřuje nejvíce luxusní značka Audi. Ta již představila i vlastní prototyp auta, které jezdí samo. Audi rovněž plánuje podpořit platformy pro propojení chytrých telefonů s automobilovým systémem, které představily firmy Apple a Google.

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry svého času zaměstnával ve svém centru ve městě Bochum až 300 inženýrů. Po obrovském poklesu podílu na trhu však nyní firma bojuje o své přežití. Volkswagen uvedl, že chce převzít všech zbývajících zhruba 200 zaměstnanců centra.

Autor: Redakce, ČTK

6.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies