VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejčastěji loni způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy

Praha – V loňském roce nejčastěji opět způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy. Vyplývá to ze statistik největších tuzemských pojišťoven. Důvodem je to, že v metropolích je mnohem větší koncentrace vozidel a míra rizika nehod je tam mnohem větší než ve městech a oblastech s nižší hustotou silniční sítě a menším počtem aut.

17.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Sejkora Jiří

Největší procento nehod zavinili motoristé z Prahy. Z nelichotivého prvního místa tak sesadili řidiče z Ostravy. Ti klesli na druhé místo, vyplývá z indexu, kterým ČSOB Pojišťovna dlouhodobě sleduje, jak se liší frekvence pojistných událostí z povinného ručení u řidičů osobních aut v jednotlivých okresech republiky. Na opačném pólu tabulky figurují řidiči z okresů Jeseník a Rychnov nad Kněžnou.

„Postavení motoristů z Prahy, Ostravy a dalších metropolí ČR coby těch, kteří bourají nejčastěji, dlouhodobě nikdo neohrožuje," uvedl ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny Jaroslav Král. Stejně tak na opačné straně žebříčku indexu kralují již řadu let vždy motoristé z Vysočiny či východních Čech.

Také Česká pojišťovna řešila loni nejvíce pojistných událostí z povinného ručení v Praze. „Metropole vykazuje nejvyšší čísla celkem stabilně, a je to dáno především hustotou provozu, kdy je riziko nehody větší než v menších městech," uvedl Jan Marek z tiskového oddělení ČP. Až o třetinu méně pojistných událostí proti Praze je hlášeno ze severní Moravy a středních Čech. V případě samotné Ostravy jsou čísla proti Praze pětinová.

Nedodržení bezpečnostní vzdálenosti

Pražští řidiči poslední tři roky dominují i statistikám škod Kooperativy. Druhou nejhorší bilanci měli loni řidiči z Jihomoravského kraje, na třetím místě řidiči ze Středočeského kraje. Nejméně rizikovým byl z tohoto pohledu Karlovarský kraj. „Nejčastější příčinou škod z povinného ručení bylo nedodržení bezpečnostní vzdálenosti, a to v téměř 40 procentech případů. Většinou šlo o menší škody, kdy byly při nehodách poškozeny pouze ‚plechy'. Další častou příčinou je nedání přednosti v jízdě," řekl ředitel centra likvidace pojistných událostí Kooperativy Milan Gregor.

Mluvčí Allianz Václav Bálek míní, že metodologie výzkumu ČSOB Pojišťovny je nelogická. Řidiči v menších okresech, kteří jezdí pouze jednou týdně na hřbitov či na nákup do města, se podle něj nemohou srovnávat s počtem kilometrů, které ujedou Pražané nebo Ostravané. V Praze je také evidováno mnoho služebních vozidel, která jezdí ve skutečnosti v jiných okresech a krajích. „Naopak si myslím, že Pražané, Ostravané nebo Brňané jsou mnohem vyježděnější a lepší řidiči, což je dáno mnohem náročnějším prostředím, ve kterém se pohybují," upozornil.

Autor: ČTK

17.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
1 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies