VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejčastěji loni způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy

Praha – V loňském roce nejčastěji opět způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy. Vyplývá to ze statistik největších tuzemských pojišťoven. Důvodem je to, že v metropolích je mnohem větší koncentrace vozidel a míra rizika nehod je tam mnohem větší než ve městech a oblastech s nižší hustotou silniční sítě a menším počtem aut.

17.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Sejkora Jiří

Největší procento nehod zavinili motoristé z Prahy. Z nelichotivého prvního místa tak sesadili řidiče z Ostravy. Ti klesli na druhé místo, vyplývá z indexu, kterým ČSOB Pojišťovna dlouhodobě sleduje, jak se liší frekvence pojistných událostí z povinného ručení u řidičů osobních aut v jednotlivých okresech republiky. Na opačném pólu tabulky figurují řidiči z okresů Jeseník a Rychnov nad Kněžnou.

„Postavení motoristů z Prahy, Ostravy a dalších metropolí ČR coby těch, kteří bourají nejčastěji, dlouhodobě nikdo neohrožuje," uvedl ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny Jaroslav Král. Stejně tak na opačné straně žebříčku indexu kralují již řadu let vždy motoristé z Vysočiny či východních Čech.

Také Česká pojišťovna řešila loni nejvíce pojistných událostí z povinného ručení v Praze. „Metropole vykazuje nejvyšší čísla celkem stabilně, a je to dáno především hustotou provozu, kdy je riziko nehody větší než v menších městech," uvedl Jan Marek z tiskového oddělení ČP. Až o třetinu méně pojistných událostí proti Praze je hlášeno ze severní Moravy a středních Čech. V případě samotné Ostravy jsou čísla proti Praze pětinová.

Nedodržení bezpečnostní vzdálenosti

Pražští řidiči poslední tři roky dominují i statistikám škod Kooperativy. Druhou nejhorší bilanci měli loni řidiči z Jihomoravského kraje, na třetím místě řidiči ze Středočeského kraje. Nejméně rizikovým byl z tohoto pohledu Karlovarský kraj. „Nejčastější příčinou škod z povinného ručení bylo nedodržení bezpečnostní vzdálenosti, a to v téměř 40 procentech případů. Většinou šlo o menší škody, kdy byly při nehodách poškozeny pouze ‚plechy'. Další častou příčinou je nedání přednosti v jízdě," řekl ředitel centra likvidace pojistných událostí Kooperativy Milan Gregor.

Mluvčí Allianz Václav Bálek míní, že metodologie výzkumu ČSOB Pojišťovny je nelogická. Řidiči v menších okresech, kteří jezdí pouze jednou týdně na hřbitov či na nákup do města, se podle něj nemohou srovnávat s počtem kilometrů, které ujedou Pražané nebo Ostravané. V Praze je také evidováno mnoho služebních vozidel, která jezdí ve skutečnosti v jiných okresech a krajích. „Naopak si myslím, že Pražané, Ostravané nebo Brňané jsou mnohem vyježděnější a lepší řidiči, což je dáno mnohem náročnějším prostředím, ve kterém se pohybují," upozornil.

Autor: ČTK

17.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Mercedes-Benz A 160

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies