VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejrychlejší Seat přijíždí do Česka. Leon Cupra 280 stojí 670 tisíc

Praha /FOTOGALERIE/ - Začátkem března zahájí Seat prodej svého nejvýkonnějšího sériově vyráběného vozu všech dob. Pětidveřový Leon Cupra 280 s výkonem 280 koní bude stát nejméně 669 tisíc korun. Později dorazí i další provedení rychlého hatchbacku.

20.2.2014
SDÍLEJ:

Ta budou tři: základní Cupra s výkonem 265 koní s třídveřovou a také pětidveřovou karoserií a samozřejmě třídveřová výkonnější Cupra 280.

Seat Leon Cupra pohání přeplňovaný motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů. Silnější Cupra 280 s na přání dodávanou automatickou převodovkou DSG (je za příplatek 45 tisíc korun) zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy, s manuálem pak za 5,8 s.

Seat Leon Cupra.

Základní Cupra je vždy jen o desetinu vteřiny pomalejší. Obě verze mají stejný maximální točivý moment 350 N.m a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Průměrná spotřeba paliva obou výkonových variant má činit 6,4 litru benzinu na 100 kilometrů s dvouspojkovým automatem DSG a 6,6 l/100 km s mechanickou převodovkou.

Vyznavače ostřejší jízdy by měla potěšit uzávěrka diferenciálu přední nápravy - systém používá elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou sadu lamel. Maximální svorný účinek je 1600 N.m a v extrémním případě může být 100 procent hnací síly přenášeno na jedno kolo. Uzávěrka diferenciálu je integrována do všech podvozkových systémů.

Seat Leon Cupra.

Leon Cupra dostal také adaptivní podvozek, údajně vyvinutý speciálně pro tento model. Řidič pak má možnost vybrat si specifický jízdní režim. Seat se chlubí také řízením s progresivním převodem a přenastaveným stabilizačním systémem. ESP může být deaktivováno ve dvou stupních – první stupeň deaktivuje protiprokluzový systém a uvede ESP do sportovního režimu, který umožňuje větší míru otáčení vozu kolem svislé osy. Druhý stupeň ESP kompletně deaktivuje.

Cupra se od bežného Leonu liší i vzhledově. Rychlé provedení dostalo příď s velkými otvory pro přívod vzduchu a předními LED světlomety, červené brzdové třmeny a zadní nárazník s náznakem difuzoru a dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy. Kola z lehké slitiny mají speciální design.

Seat Leon Cupra.

Ostřejší Cupra 280 se vizuálně odlišuje 19" koly v titanovém provedení, aerodynamickým paketem se zadním střešním spoilerem, nápisem Cupra na brzdových třmenech a černými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Uvnitř pak najdeme poměrně bohatou výbavu, sportovní volant, sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a čalouněná Alcantarou, nechybí samozřejmě ani multimediální "výzbroj".

Autor: Redakce

20.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Toyota Auris
Toyota Yaris
Sněmovna, ilustrační foto
2 8

Parlament dostane v příštím roce přidáno. Na fasádu i odchodné

Kamionová doprava na dálnici
16 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Petr Janda: Nechci se rouhat, ale hudebních nápadů mám pořád mraky

/ROZHOVOR, VIDEO/ Ještě držím pohromadě to je nejen název nové desky Petra Jandy, kterou mu k nedávným pětasedmdesátinám vydal Supraphon, ale i jasný vzkaz fanouškům, že je tento guru českého bigbítu stále ve skvělé formě.

Bez přesčasů by chyběly tisíce lékařů a sester

Čtyři stovky lékařů a tisíc sester. Přesně tolik nových zaměstnanců by musely sehnat české nemocnice, pokud by měly ze dne na den začít dodržovat zákoník práce. Vyplývá to z propočtů Asociace krajů České republiky. Pro představu: zhruba stejný počet zdravotníků pracuje ve všech špitálech Karlovarského kraje.

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies