VYBERTE SI REGION

Nejsilnější Golf GTI už je v prodeji. Clubsport má až 290 koní

Rychlý Volkswagen Golf GTI Clubsport zamířil do prodeje. Speciální verze, která vznikla k 40. výročí modelu Golf GTI, stojí nejméně 789 900 korun.

18.1.2016
SDÍLEJ:

Volkswagen Golf GTI Clubsport.Foto: Volkswagen

Provedení Clubsport se chlubí agresivnějším vzhledem, od běžného GTI se liší jinými nárazníky, střešním spoilerem či zadním difuzorem, do něhož jsou integrovány koncovky výfuku. Volkswagen tvrdí, že Clubsport byl testován v aerodynamickém tunelu, aby nové doplňky měly i funkční smysl a zlepšily přítlak.

Černé pruhy po stranách karoserie odkazují na původní Golf GTI. Kola pak mají speciální design a jsou k dispozici v rozměrech osmnáct a devatenáct palců.

Volkswagen Golf GTI Clubsport.

Uvnitř najdeme anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, volant potažený alcantarou, červené prošívání a řadicí páku s hlavicí připomínající golfový míček. V kabině se také často opakuje voštinový vzor.

Nejdůležitější je ale motor. Přeplňovaný dvoulitr byl posílen na 265 koní (195 kW), krátkodobě - po důrazném zašlápnutí plynového pedálu - však díky funkci overboost poskytuje až po deset vteřin celých 290 koní. Maximum točivého momentu se pak zvýší z 350 na 380 Nm.

Volkswagen Golf GTI Clubsport.

Silnější Golf GTI dosud Volkwagen nepostavil, pro srovnání, jeho standardní verze má v současnosti při využití funkce overboost výkon 230 koní.

Clubsport lze vybavit šestistupňovou manuální převodovkou, s níž z klidu na stovku zrychlí za rovných šest sekund, nebo dvouspojkovým automatem - s ním je na 100 km/h o 0,1 sekundy rychleji. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu se má pohybovat mezi 6,7 až 6,9 l/100 km.

S přenosem výkonu přes přední kola na silnici samozřejmě pomáhá samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu VAQ.

Volkswagen Golf GTI Clubsport.

Sériová výbava pak zahrnuje například zmíněná 18" kola z lehké slitiny, mezi jejichž paprsky září červené brzdové třmeny, sportovní podvozek se světlou výškou nižší o 15 milimetrů, bi-xenonové světlomety s diodami LED pro denní svícení, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna, zadní světlomety LED, černě lakovaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci nebo audiosystém, palubní počítač a tempomat.

Autor: Redakce

18.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies