VYBERTE SI REGION

Nejsilnější Golf GTI už je v prodeji. Clubsport má až 290 koní

Rychlý Volkswagen Golf GTI Clubsport zamířil do prodeje. Speciální verze, která vznikla k 40. výročí modelu Golf GTI, stojí nejméně 789 900 korun.

18.1.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií
Volkswagen Golf GTI Clubsport.

Volkswagen Golf GTI Clubsport.Foto: Volkswagen

Provedení Clubsport se chlubí agresivnějším vzhledem, od běžného GTI se liší jinými nárazníky, střešním spoilerem či zadním difuzorem, do něhož jsou integrovány koncovky výfuku. Volkswagen tvrdí, že Clubsport byl testován v aerodynamickém tunelu, aby nové doplňky měly i funkční smysl a zlepšily přítlak.

Černé pruhy po stranách karoserie odkazují na původní Golf GTI. Kola pak mají speciální design a jsou k dispozici v rozměrech osmnáct a devatenáct palců.

Volkswagen Golf GTI Clubsport.

Uvnitř najdeme anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, volant potažený alcantarou, červené prošívání a řadicí páku s hlavicí připomínající golfový míček. V kabině se také často opakuje voštinový vzor.

Nejdůležitější je ale motor. Přeplňovaný dvoulitr byl posílen na 265 koní (195 kW), krátkodobě - po důrazném zašlápnutí plynového pedálu - však díky funkci overboost poskytuje až po deset vteřin celých 290 koní. Maximum točivého momentu se pak zvýší z 350 na 380 Nm.

Volkswagen Golf GTI Clubsport.

Silnější Golf GTI dosud Volkwagen nepostavil, pro srovnání, jeho standardní verze má v současnosti při využití funkce overboost výkon 230 koní.

Clubsport lze vybavit šestistupňovou manuální převodovkou, s níž z klidu na stovku zrychlí za rovných šest sekund, nebo dvouspojkovým automatem - s ním je na 100 km/h o 0,1 sekundy rychleji. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu se má pohybovat mezi 6,7 až 6,9 l/100 km.

S přenosem výkonu přes přední kola na silnici samozřejmě pomáhá samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu VAQ.

Volkswagen Golf GTI Clubsport.

Sériová výbava pak zahrnuje například zmíněná 18" kola z lehké slitiny, mezi jejichž paprsky září červené brzdové třmeny, sportovní podvozek se světlou výškou nižší o 15 milimetrů, bi-xenonové světlomety s diodami LED pro denní svícení, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna, zadní světlomety LED, černě lakovaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci nebo audiosystém, palubní počítač a tempomat.

Autor: Redakce

18.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Zemětřesení zasáhlo opět Itálii, padají i laviny
AKTUALIZOVÁNO
9

Zemětřesení v Itálii: lavina zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies