Známý výrobce modelů Amalgam Collection totiž představil svoje nové "autíčko", jímž je tedy Chiron, a to v měřítku 1:8, za nějž si žádá 7940 liber, tedy v přepočtu více než 250 tisíc korun. Ona Fabia, tedy opravdové auto, stojí v základním provedení 237 900 Kč.

Proč je model "bugatky" tak drahý? Částečně jde samozřejmě o otázku prestiže a exkluzivity, ale také je to kvůli údajně dokonalému ručnímu zpracování a perfektním detailům. Při návrhu se navíc spolupracovalo přímo s automobilkou Bugatti, která výrobci poskytla nákresy a všechna užitečná data, aby byl 568 milimetrů dlouhý model co nejvěrněji podobný opravdovému autu.

Bugatti Chiron jako model v měřítku 1:8.Zdroj: Amalgam Collection

Výsledek pak prý Bugatti pečlivě zkontrolovalo a následně schválilo. Mimochodem, jeden kus už zdobí nový autosalon značky Bugatti v Londýně.

Ale to stále není všechno. Firma Amalgam Collection sice zatím ukázala "hračku" ve specifickém laku, který tvoří dva odstíny modré barvy, a v němž se Chiron představil při své premiéře na ženevském autosalonu, podobně jako "dospělá automobilka" však i ona zákazníkům nabízí možnost individualizace vzhledu.

Klient si tak sám může zvolit barevné provedení karoserie i interiéru - nabídka přitom odpovídá paletě, kterou pro skutečný Chiron připravilo Bugatti.

Bugatti Chiron jako model v měřítku 1:8.Zdroj: Amalgam Collection

Majitel opravdového Chironu si tak může nechat vyrobit naprosto věrnou zmenšeninu svého vozu. A následně ji třeba vložit do stylové otočné skleněné vitrínky, kterou si pak lze ozdobit kancelář, obývák nebo třeba ložnici.

Kromě modelu v měřítku 1:8 výrobce nabízí ještě jednu možnost, výrazně levnější. Chiron v měřítku 1:12 stojí "jen" 1245 liber, tedy asi 40 tisíc korun.

ČTĚTE TAKÉ: První šťastlivec se raduje z Bugatti Chiron. Koupil kvůli němu i unikátní studii