VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nesmrtelný Mercedes: Třída G se vyrábí již 30 let

Studgard - Německá automobilka připravila další facelift pro svůj nesmrtelný terénní model G. Ten je ve výrobě již od roku 1979.

8.6.2010 1
SDÍLEJ:

Mercedes Benz třídy G se vyrábí již přes 30 letFoto: Daimler AG

Terénní Mercedes Benz třídy G je jeden z nejdéle vyráběných vozů v dějinách. Jeho první varianta se na silnicích objevila poprvé v roce 1979 a i přes avizované ukončení výroby v roce 2006 i dnes stále sjíždí z výrobních linek v továrně v rakouském Grazu.

V posledních letech prošlo bývalé vojenské terénní vozidlo řadou kosmetických úprav, které pomáhaly zamaskovat věk automobilového seniora. A Mercedes má podle všeho již další facelift připravený. Terénní dinosaur se tak podle všeho do důchodu ještě stále nepřipravuje.

Součástí faceliftu mají být drobné změny exteriéru, které se budou soustředit především na oblast okolo světel a nárazníků. Větší obměnou má projít interiér, který obdrží nové přední i zadní sedačky. V neposlední řadě se také obmění pohonné jednotky, řada G bude nyní nabízena s motory splňujícími emisní normy Euro 5.

Konec v nedohlednu

Vrcholem v nabídce bude stále model G55, který je posledním vozem Mercedes Benz s pětilitrovým osmiválcem a kompresorem pod kapotou. Ten už v ostatních modelech nahradil nový atmosférický osmiválec o objemu 6.3 litrů. V Mercedesech se ale příliš dlouho neohřeje, ve vývoji je totiž už jeho nástupce, pětilitrový osmiválec s dvěma turby.

Neustupující popularita třídy G a rostoucí trh velkých SUV automobilku přinutil přijít v roce 2006 s úplně novým sedmimístným modelem GL. I po jejím příchodu se prodeje modelu G stále drží dost vysoko na to, aby ho automobilka dál držela ve výrobě.

Třída G, jejíž jméno pochází ze slova "Geländewagen" ("terénní vozidlo" v němčině) byla v 70. letech původně určena pro německou armádu a je považována za jeden z nejspolehlivějších terénních vozů posledních desetiletí díky své robustní konstrukci a třem uzavíratelným diferenciálům.

Autor: Michal Pavel

8.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Škoda Fabia
Lancia Ypsilon

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies