VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nissan do Frankfurtu veze studii crossoveru. Možná předobraz nového "zetka"

Nissan na autosalon ve Frankfurtu, který začíná 15. září, přiveze studii sportovně vyhlížejícího crossoveru. Koncept by mohl ukazovat podobu nového zástupce slavné řady Z. Nebo také příští generaci modelu Juke.

8.9.2015
SDÍLEJ:

Nissan ve Frankfurtu představí studii crossoveru.Foto: Nissan

Všechny informace o autě jsou zatím jen na úrovni spekulací. Automobilka totiž zveřejnila jediný obrázek - navíc zatmavený - a neprozradila žádné další podrobnosti.

Načasování premiéry studie by mohlo napovídat, že půjde o nástupce svérázného modelu Juke, který je na trhu od roku 2010 a loni prošel modernizací.

Nicméně jiné zprávy, opřené i o dřívější vyjádření vedení automobilky, zase naznačují, že koncept je předobrazem budoucího zástupce legendární řady Z, jejíž první člen, model 240Z, se objevil v roce 1969. Současný Nissan 370Z se vyrábí od roku 2009 a do penze by se měl odebrat v roce 2017. Výrobce však trápí jeho prodeje, zvlášť v Evropě. Loni bylo na starém kontinentu registrováno jen 669 nových kusů.

Výrobce proto zvažuje radikální změnu, která by řadu Z, tvořenou dosud klasickými sportovními kupé, přiblížila výrazně většímu počtu zákazníků. A protože má úspěch s crossovery a SUV, ubírají se vcelku logicky myšlenky vedení automobilky tímto směrem.

Nissan ve Frankfurtu představí studii crossoveru.

Nové "zetko" by tedy mohlo být "sportovním skoroSUV". Pokud vůz skutečně dostane karoserii na vyšším podvozku, lze očekávat, že bude stát na nové platformě CMF B, stejně jako příští Juke. Mluví se také o dvou verzích: jedné základní - zřejmě s přeplňovanou šestnáctistovkou pod kapotou - a jedné ostřejší. Sdílení techniky s ostatními modely značky by pak měl snížit cenu. I to je podle automobilky krok k lepším prodejům.

Nissan chce navíc oslovit víc mladých lidí, což se mu úplně nedaří s modelem Juke, který přitom na mladší kupce původně cílil. Jenže jeho průměrnými kupci jsou postarší čtyřicátníci.

Ale zpět ke konceptu. I když jediný zveřejněný obrázek mnoho nenapoví, jeho zesvětlení odhaluje výrazný design, ostré linky a díky svažující se střeše také naznačuje siluetu připomínající kupé. Více informací se dozvíme nejpozději 15. září.

Autor: Redakce

8.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Hyundai iX20
Citroën DS3
Sněmovna, ilustrační foto
9 8

Parlament dostane v příštím roce přidáno. Na fasádu i odchodné

Kamionová doprava na dálnici
26 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

DOTYK.CZ

Uřezaná hlava nebo razie esesáků: atentát na Heydricha ve vzpomínkách

Dotyk.cz shromáždil u příležitosti 75. výročí atentátu na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha záznamy vzpomínek posledních pamětníků, které redaktoři Deníku pořídili v minulých pěti letech. 

Petr Janda: Nechci se rouhat, ale hudebních nápadů mám pořád mraky

/ROZHOVOR, VIDEO/ Ještě držím pohromadě to je nejen název nové desky Petra Jandy, kterou mu k nedávným pětasedmdesátinám vydal Supraphon, ale i jasný vzkaz fanouškům, že je tento guru českého bigbítu stále ve skvělé formě.

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies