Podle Nissanu je použití ethanolu, který se vyrábí technologií alkoholového kvašení z různých plodin, například kukuřice nebo cukrové třtiny, výrazně levnější než využití vodíku. 

Kromě drahé výroby vodíku a jeho problematického skladování je totiž potřeba počítat také s vybudováním chybějící infrastruktury. A to také není nic levného.

Nissan chystá palivové články na ethanol.

Zato v případě ethanolu může být využita už existující infrastruktura, stejně jako výrobní technologie. "V porovnání s vodíkem je ethanol velmi snadné získat a je bezpečnější pro skladování. To všechno znamená nižší náklady," popisuje výhody výkonný viceprezident Nissanu Hideyuki Sakamoto.

Princip fungování je prakticky stejný jako u "vodíkových" aut, z pohledu řidiče se liší jen vstupním palivem. V palivovém článku tedy i v případě řešení od Nissanu vzniká chemickou reakcí elektřina, která pohání elektromotor.

Jenže zatímco vozy na vodík emitují jen vodní páru, v případě ethanolu se kromě vody uvolňuje také oxid uhličitý, jehož emise jsou v průmyslu bedlivě sledované a hlídané.

Nissan chystá palivové články na ethanol.

Nissan však tvrdí, že v případě použití bioethanolu jsou emise CO2 neutralizovány růstem plodin, z nichž se toto palivo vyrábí. Zjednodušeně řečeno tyto rostliny vyprodukovaný oxid uhličitý během růstu absorbují.

Automobilka plánuje využití svého typu palivového článku od roku 2020. A slibuje přitom provozní náklady na úrovni současných elektromobilů.