VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nissan ukázal elektromobil s palivovým článkem vyrábějícím elektřinu z etanolu

Japonská automobilka Nissan představila v Brazílii první prototyp vozidla poháněného palivovým článkem, který získává elektřinu z bioetanolu. 

6.8.2016
SDÍLEJ:

Nissan představil prototyp elektromobilu poháněného palivovým článkem na bioetanol.Foto: Nissan

Vůz je postaven na základě malé elektrické dodávky e-NV200, Nissan však upravil její pohonné ústrojí. 

Princip fungování je prakticky stejný jako u "vodíkových" aut, z pohledu řidiče se liší jen vstupním palivem. Místo vodíku se tak tankuje etanol - prototyp má nádrž o objemu 30 litrů, což prý stačí na dojezd okolo 600 kilometrů.

V palivovém článku pak vzniká chemickou reakcí elektřina, která se ukládá v baterii a následně pohání elektromotor. Systém pro výrobu elektrické energie však může využít reakce kyslíku i s jinými palivy, kromě etanolu nebo směsi etanolu a vody také třeba zemního plynu.

Nissan představil prototyp elektromobilu poháněného palivovým článkem na bioetanol.

Zatímco vozy na vodík emitují jen vodní páru, v případě etanolu se kromě vody uvolňuje také oxid uhličitý, jehož emise jsou v průmyslu bedlivě sledované a hlídané.

Nissan však tvrdí, že v případě použití bioethanolu jsou emise CO2 neutralizovány růstem plodin, z nichž se toto palivo vyrábí. Zjednodušeně řečeno tyto rostliny vyprodukovaný oxid uhličitý během růstu absorbují.

Bioetanol se vyrábí technologií alkoholového kvašení z různých plodin, například kukuřice nebo cukrové třtiny. "V porovnání s vodíkem je ethanol velmi snadné získat a je bezpečnější pro skladování. To všechno znamená nižší náklady," popisuje výhody výkonný viceprezident Nissanu Hideyuki Sakamoto.

Nissan představil prototyp elektromobilu poháněného palivovým článkem na bioetanol.

Díky snadné dostupnosti etanolu a nízké hořlavosti směsi etanolu a vody není systém závislý nebo limitovaný stávající infrastrukturou dobíjecích stanic, což by mělo usnadnit jeho zavádění na trh. V budoucnu by se tak lidé místo u čerpací stanice mohli zastavit v obchodě a koupit si palivo přímo u pultu.

Automobilka plánuje využití svého typu palivového článku od roku 2020. A slibuje přitom provozní náklady na úrovni současných elektromobilů. Představený prototyp nyní čekají provozní testy na veřejných silnicích Brazílie.

Autor: Redakce

6.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Škoda Fabia
Hyundai i30
Škoda Octavia
Ilustrační foto
1 5

Čeští vědci: Život mohl vzniknout z anorganických látek

Předivka zhoubná napadla vegetaci podél cyklostezky Černovír - Hlušovice.
7

Jako z hororu: cyklostezku u Olomouce obklopily pavučiny housenek

ON-LINE: Pro zelené aktivisty vytvořme rezervaci, řekl Zeman na jihu Moravy

/ANKETA/ O půl jedenácté dopoledne oficiálně začala čtvrtá návštěva prezidenta Miloše Zemana v Jihomoravském kraji. Nejdříve ho přivítá hejtman Bohumil Šimek na krajském úřadě, poté prezidenta čeká setkání s krajskými zastupiteli a zápis do pamětní knihy. „Přichystali jsme pro něj dar, ale co to bude, dopředu neprozradím," uvedla mluvčí krajského úřadu Monika Brindzáková.

DOTYK.CZ

Travolta daruje svůj Boeing australskému muzeu. A doletí s ním osobně

John Travolta daroval své "milované" letadlo Boeing 707, vyrobený v roce 1964, australskému leteckému muzeu. Chce být také součástí posádky, která letadlo doručí.

Starosta Mělníka řídil opilý. Auto "zaparkoval" do zdi radnice

Mělnický starosta Ctirad Mikeš sedl za volant v podnapilém stavu a při jízdě městem třikrát naboural, než zaparkoval rovnou do zdi budovy místní radnice. K incidentu došlo v sobotu večer.

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy. Rozhodne vláda

Tripartita se dnes neshodla na zvýšení minimální mzdy pro příští rok. Souhlasila ale s tím, že by se měl připravit návrh modelu valorizace, podle něhož by nejnižší výdělek pak pravidelně rostl. Po projednání minimální mzdy to sdělil předák Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Josef Středula.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies