VYBERTE SI REGION

Nissan ukázal elektromobil s palivovým článkem vyrábějícím elektřinu z etanolu

Japonská automobilka Nissan představila v Brazílii první prototyp vozidla poháněného palivovým článkem, který získává elektřinu z bioetanolu. 

6.8.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
10 fotografií
Nissan představil prototyp elektromobilu poháněného palivovým článkem na bioetanol.

Nissan představil prototyp elektromobilu poháněného palivovým článkem na bioetanol.Foto: Nissan

Vůz je postaven na základě malé elektrické dodávky e-NV200, Nissan však upravil její pohonné ústrojí. 

Princip fungování je prakticky stejný jako u "vodíkových" aut, z pohledu řidiče se liší jen vstupním palivem. Místo vodíku se tak tankuje etanol - prototyp má nádrž o objemu 30 litrů, což prý stačí na dojezd okolo 600 kilometrů.

V palivovém článku pak vzniká chemickou reakcí elektřina, která se ukládá v baterii a následně pohání elektromotor. Systém pro výrobu elektrické energie však může využít reakce kyslíku i s jinými palivy, kromě etanolu nebo směsi etanolu a vody také třeba zemního plynu.

Nissan představil prototyp elektromobilu poháněného palivovým článkem na bioetanol.

Zatímco vozy na vodík emitují jen vodní páru, v případě etanolu se kromě vody uvolňuje také oxid uhličitý, jehož emise jsou v průmyslu bedlivě sledované a hlídané.

Nissan však tvrdí, že v případě použití bioethanolu jsou emise CO2 neutralizovány růstem plodin, z nichž se toto palivo vyrábí. Zjednodušeně řečeno tyto rostliny vyprodukovaný oxid uhličitý během růstu absorbují.

Bioetanol se vyrábí technologií alkoholového kvašení z různých plodin, například kukuřice nebo cukrové třtiny. "V porovnání s vodíkem je ethanol velmi snadné získat a je bezpečnější pro skladování. To všechno znamená nižší náklady," popisuje výhody výkonný viceprezident Nissanu Hideyuki Sakamoto.

Nissan představil prototyp elektromobilu poháněného palivovým článkem na bioetanol.

Díky snadné dostupnosti etanolu a nízké hořlavosti směsi etanolu a vody není systém závislý nebo limitovaný stávající infrastrukturou dobíjecích stanic, což by mělo usnadnit jeho zavádění na trh. V budoucnu by se tak lidé místo u čerpací stanice mohli zastavit v obchodě a koupit si palivo přímo u pultu.

Automobilka plánuje využití svého typu palivového článku od roku 2020. A slibuje přitom provozní náklady na úrovni současných elektromobilů. Představený prototyp nyní čekají provozní testy na veřejných silnicích Brazílie.

Autor: Redakce

6.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Studenti zapálili svíčky
21 13

Dvacítka studentů bude držet hladovku jako pietu za Palacha a Zajíce

Ilustrační foto.
15 10

Cukrovka, špatný zrak? Nevadí. Armáda i policie snižují limity

Na sídliště lanovkou? Brnu se komplikuje stavba tramvajové tratě

Brno /INFOGRAFIKA/- Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies