VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nissan ukázal novou Micru. Soupeř Fabie sází na odvážný design a vnitřní prostor

Japonská automobilka Nissan na autosalon v Paříži přivezla pátou generaci malého hatchbacku Micra. Novinka, která bude chtít konkurovat vozům typu Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Ford Fiesta nebo Renault Clio, je ve srovnání s předchůdcem větší a především dostala výraznější design.

30.9.2016
SDÍLEJ:

Zatímco končící generace vypadá poměrně standardně, nová Micra se chlubí opravdu originální podobou. Vzhled reflektuje nejnovější designový jazyk Nissanu s výraznou mřížkou chladiče ve tvaru V, zajímavými liniemi, světly ve tvaru bumerangu a plovoucí střechou.

Výrobce zdůrazňuje široké možnosti přizpůsobení barevného provedení karoserie - v nabídce je totiž nejen 10 barev (včetně "živých" odstínů, například zářivě zelené), ale také další možnosti, jak design vytvořit podle vlastního vkusu, například různé polepy. Nissan tvrdí, že je k dispozici 125 různých variant.

Nissan Micra.

Ve srovnání s předchůdcem je nová Micra také delší a širší (přesné hodnoty zatím neznáme, ale délka by se měla blížit čtyřem metrům), což se má pozitivně odrazit v nabídce vnitřního prostoru. Podle Nissanu kabina patří k nejprostornějším ve své třídě. 

Mnoho pozornosti automobilka věnovala výbavě. Micra nabídne bohatou škálu bezpečnostních asistentů, například panoramatický kamerový parkovací systém, upozornění na opuštění jízdního pruhu, systém nouzového brzdění s rozpoznáním chodců, rozpoznávání dopravních značek nebo sledování mrtvého úhlu.

Micra dále bude vybavena 7" barevnou středovou obrazovkou pro přístup k audiosystému, satelitní navigaci, mobilnímu telefonu, staženým aplikacím a hlasovému ovládání Siri prostřednictvím systému Apple CarPlay.

Nissan Micra.

Mezi zajímavá řešení ale můžeme zařadit i systém omezující podélné pohyby karoserie za pomoci brzd nebo přibrzďování kol v zatáčkách, které pomáhá omezit nedotáčivost. Kromě toho Nissan zapracoval na snížení hluku v kabině.

Při uvedení na trh bude pro vůz na výběr 0,9litrový zážehový tříválec s turbodmychadlem nebo 1,5litrový vznětový motor, oba o výkonu 90 koní (66 kW). Tato nabídka bude brzy rozšířena o atmosférický zážehový litrový tříválec o výkonu 73 koní (54 kW).

Prodej v Evropě bude zahájen v březnu 2017.

Autor: Redakce

30.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies