Senzory měřící tlak v pneumatikách nejsou u moderních aut vlastně ničím novým. Když tlak klesne pod doporučenou hodnotu, auto vás automaticky upozorní, že byste měli kolo při nejbližší příležitosti dofoukat. V rámci tohoto systému ale Nissan dofukování pneumatik ještě usnadňuje.

Zjišťování předepsaného tlaku a hlídání tlaku při dofukování si totiž novinka v posledních modelech Nissanu hlídá úplně sama. Řidič tak nakonec vůbec nemusí vědět, jakým tlakem mají jeho pneumatiky disponovat, a tyto starosti může úplně vypustit z hlavy.

Medvěd vnitřek vozu totálně zdemoloval.
VIDEO: Takhle dopadl interiér auta po návštěvě medvěda

Jakmile tedy vůz upozorní řidiče na nízký tlak, stačí, aby šofér zajel k nejbližšímu kompresoru na benzince nebo použil vlastní kompresor doma. Pro funkci takzvaného Easy Fill Tire Alert systému jen musí řidič zastavit, zařadit volič automatické převodovky do polohy „Park“, auto zajistit ruční brzdou a nechat zapnuté zapalování.

Poté už jen stačí, aby šofér přiložil hadici kompresoru na ventilek pneumatiky a začal dofukovat. Systém si doporučený tlak hlídá sám a ve chvíli dosažení této hodnoty upozorní řidiče krátkým zatroubením a probliknutím výstražných světel. Tímto způsobem v mžiku dofoukáte všechna kola a máte hotovo.

V případě, že by řidič pneumatiku nedopatřením přehustil, systém vozu zatroubí znova a výstražná světla probliknou celkem třikrát – nehledě na další upozornění na displeji infotainmentu, který při zapnutém zapalování průběžně ukazuje tlak v pneumatikách. Ještě před odjezdem si tedy řidič všimne, kdyby náhodou některou z pneu přehustil nebo nedohustil.

Srovnání výsledků nárazového testu Roveru 100 z roku 1997 a Hondy Jazz z roku 2015.
EU chce mít v autech nové povinné bezpečnostní prvky. Některé překvapí

Pro majitele vozů, kterým dělá i tato jednoduchá údržba problémy, je tedy nový systém Nissanu naprosto ideální. Nakonec přitom hlavně šetří čas, jak ukazuje propagační video níže. Dle prvotních informací je systém dostupný v celkem 12 modelech na trhu USA, přičemž se postupně dostane i na trhy dalších zemí.

Podle amerického úřadu pro bezpečnost provozu (NHTSA) navíc 4 z 5 řidičů v USA jezdí s podhuštěnými pneumatikami. Nízký tlak samozřejmě zvyšuje spotřebu paliva a samotný vzorek pneumatiky se více či nerovnoměrně opotřebovává. Zjednodušeným dofukováním tak chce Nissan bojovat i proti tomuto nešvaru.

Zdroj: Youtube