Auta putovala z nošovického závodu do 66 zemí. Nejvíce, téměř 45 000, se jich vyvezlo tradičně do Německa. Do Velké Británie se exportovalo více než 44 tisíc vozů, do Itálie 31 500 a do Španělska 30 tisíc aut.

"Na páté příčce se umístila Česká republika, kdy se k tuzemským zákazníkům dostalo více než 16 200 aut, tedy přibližně 4,5 procenta celkové produkce," uvedl Vaněk. K nejexotičtějším místům, kde se nošovické automobily prodávaly, patří souostroví Nová Kaledonie v Tichém oceánu, Francouzská Guayana v Jižní Americe nebo ostrovy Martinique a Guadeloupe v Karibském moři.

Čtěte také: Odbyt automobilek Hyundai a Kia poprvé od roku 1998 klesl

Nejvíce loni vyrobených vozů bylo modelu Hyundai Tucson, z výrobních pásů jich sjelo 247 tisíc kusů, což představuje 68,8 procenta objemu výroby.

Modelu Hyundai i30 druhé generace automobilka vyprodukovala více než 73 tisíc vozů a modelu Hyundai ix20 téměř 34 tisíc kusů. Hyundai i30 třetí generace, jehož výroba začala v polovině prosince a který má být v roce 2017 pilířem evropských prodejů automobilky, stihl závod vyrobit už 4500 kusů.

"Během letošního roku se postupně objeví tři nové karosářské verze modelu Hyundai i30 - na jaře to bude kombík (světová premiéra na ženevském autosalonu v březnu), v létě motoricky posílený sporťák 'N' a ke konci roku pak fastback s výklopnou zádí," uvedl Vaněk. V Nošovicích podle něj naopak skončí výroba modelu Hyundai ix20, který se tam vyrábí od září 2010. 

Čtěte také: Výroba aut v Česku bude letos rekordní, poprvé překročí 1,3 milionu vozů

Nošovická továrna Hyundai má téměř 3400 zaměstnanců, dalších 7 tisíc lidí pracuje pro její subdodavatele. V roce 2015 automobilce klesl zisk o 3,47 miliardy korun na 5,5 miliardy korun, tržby jí ale vzrostly, a to o 19,3 miliardy korun na 125,7 miliardy korun.

V České republice se loni vyrobilo více než 1,3 milionu aut, lídrem je automobilka Škoda Auto, která za prvních za 11 měsíců zaznamenala nárůst výroby o více než 10 procent na 706 000 vozů, kolínská TPCA dosáhla od ledna do listopadu téměř 3,5 procentního růstu na 211 000 aut.

Růst podle ekonomů čeká tuzemský automobilový průmysl i v příštím roce, bude ale pomalejší. Pozvolnější tempo růstu bude mít i evropský trh, který je hlavním odbytištěm tuzemských výrobců.

Čtěte také: Automobilka Hyundai získala bankovní licenci pro EU