VYBERTE SI REGION

Nová auta v Česku jsou mezi nejlevnějšími v Evropě

Praha – Nová auta v Česku jsou v současnosti mezi nejlevnějšími v Evropě. Ceníkové ceny přitom již od loňského roku neklesají, automobilky o zákazníky ovšem bojují akčními nabídkami a stále lepší výbavou. Vyplývá to z informací obchodníků.

29.10.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Ceny začaly výrazně klesat již v roce 2008, kdy si domácí Škoda Auto začala intenzivněji bránit svůj třicetiprocentní tržní podíl a vedle tradičních firemních zákazníků se více zaměřila na domácnosti. Do té doby se ceny na českém trhu řadily mezi nejvyšší v Evropě.

V roce 2010 klesla podle poslední zprávy Evropské komise reálná cena automobilů v celé EU o 2,5 procenta, v Česku se pak snížila o devět procent a na Slovensku o 17 procent.

Relativně nižší ceny proti okolním zemím se mimo jiné projevily v nárůstu tzv. reexportů, kdy jsou nová auta zahraničních značek po prodeji v Česku importovaná do zahraničí. Zánovní vozy tvořily výraznou část z téměř 20.000 aut, která byla letos do září z Česka vyvezená; loni to bylo ve stejném období 14.000 vozů a v roce 2008 jen okolo 5000 aut.

Rozdíl i několik tisíc eur

„Výsledná cena automobilu je vždy syntézou řady faktorů, jako je konkurenční situace na trhu, povaha a vlastnosti výrobku," komentoval různé ceníkové ceny Volkswagenu v jednotlivých zemích mluvčí značky v ČR Jan Klíma. Například u nového VW Golf vychází rozdíl v základní ceníkové ceně v Česku a v sousedním Německu nebo ve Francii na několik tisíc eur. Konečná suma, za kterou zákazník auto koupí, ale může být ještě výrazně jiná díky slevám a akčním nabídkám.

Podle odborníků se koncové ceny aut v jednotlivých evropských zemích přibližují. „Inovace v oblasti prodejních kanálů dávají spotřebitelům, například díky internetovým nástrojům pro srovnání cen, mnohem širší možnosti porovnat nabídky více obchodníků v rámci celé EU. Dnes je mnohem jednodušší domluvit a realizovat výhodnou koupi vozu v zahraničí než před deseti a více lety. Z pohledu výrobců a obchodníků se nicméně konkurenční prostředí dále zostřuje," uvedl Jan Malý z Automobilové expertní skupiny PwC ČR.

Reálné ceny automobilů mohou podle Malého v případě masově vyráběných značek přinejmenším stagnovat, v případě kompaktních vozů nebo vozů střední třídy možná i mírně klesat, i když už nijak výrazně. Důvodem jsou velmi nízké marže na českém trhu.

Autor: ČTK

29.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
4 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
18 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Na Moravě se budou tvořit sněhové jazyky, v Čechách hrozí silný mráz

Praha - Na většině území Moravy se mohou do středečního večera tvořit od středních poloh sněhové jazyky, vedle toho na východě a severovýchodě Čech hrozí v noci na středu silný mráz. Teploty tam mohou spadnout pod minus 12 stupňů Celsia. Informoval o tom dnes Český meteorologický ústav (ČHMÚ). Podle něj bude mrznout v celém Česku ale minimálně do konce týdne.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies