VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová Fabia Combi je venku. Její kufr má objem 530 litrů, nejvíc ve své třídě

Mladá Boleslav - Česká automobilka Škoda ukázala první fotky očekávané Fabie Combi. Novinka, která slibuje největší zavazadlový prostor ve svém segmentu, se do prodeje dostane na začátku příštího roku, tedy jen několik týdnů po příjezdu pětidveřového hatchbacku.

30.9.2014 7
SDÍLEJ:

Škoda Fabia Combi.Foto: Škoda Auto

Vzhled kombíku samozřejmě není velkým překvapením, odpovídá směru, který už známe z klasické FabieNová Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než její předchůdkyně. 

Chloubou auta má být mimo jiné zavazadlový prostor, který nabízí objem 530 litrů, což je proti předchozímu modelu o 25 litrů více. Po sklopení zadních sedadel se přepravní kapacita modelu Fabia Combi zvětší na 1395 litrů.

Škoda Fabia Combi.

Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák a poté opěradlo. To zvyšuje variabilitu interiéru, do kterého se vejdou předměty o délce až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm, to je mezigeneračně o 2 mm více. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm. Nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm, což usnadňuje manipulaci se zavazadly.

Současně vzrostla také šířka interiéru (vpředu o 21 mm) a jeho délka (o 8 mm), navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.

Zavazadelník s mezipodlahou

Samozřejmostí je řada "chytrých (Simply Clever, jak říká Škoda) řešení", z nichž některá už známe z hatchbacku. Fabia Combi může být například na přání vybavena variabilní mezipodlahou v zavazadlovém prostoru. Jedná se o zvýšenou podlahu, která dělí zavazadlový prostor do dvou horizontálních rovin a zvyšuje tak rozsah jeho využití. V horní poloze se podlaha fixuje tak, že se jednoduše zasune do dvou držáků v bočních stěnách. Mezipodlaha je vybavena háčkem na pružném úchytu, který ji po zavěšení na horní hraně vstupního otvoru udrží odklopenou a usnadní tak manipulaci s nákladem. Maximální kapacita zavazadlového prostoru je k dispozici po přesunutí mezipodlahy do dolní pozice.

Škoda Fabia Combi.

Nechybí tedy pověstná škrabka na led, která má své pevné místo ve víčku palivové nádrže. Pro reflexní vestu, povinnou v mnoha zemích, má vůz nyní speciální odkládací prostor ve výplni dveří řidiče. Pro výplně bočních dveří je k dispozici také odpadkový koš. Odkládací kapsy na vnitřní straně předních opěradel pojmou nejrůznější drobnosti.

Více možností má také posádka, když dojde na to, kam s láhvemi s nápoji. Do obou zadních dveří se teď vejde po jedné láhvi o objemu 0,5 litru. Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce navíc pojme i jednu láhev o objemu 1 litru. Když připočteme i tradiční místa na nápoje před řadicí pákou (0,5 a 0,4 litru) a v předních dveřích (po 1,5 litru), lze v nové generaci Fabie bezpečně umístit až sedm lahví.

Škoda Fabia Combi.

Už předchozí generace měla v kufru odnímatelnou krycí roletu, která se po krátkém stlačení jejího okraje automaticky zavine. Navíc jsou zde i dva háčky na zavěšení tašek. Pořádek zajistí na přání dodávaný síťový program, obsahující tři různé sítě (2x vertikální, 1x horizontální). K mání je také pružná odkládací schránka, která zabrání menším předmětům v nechtěném pohybu.

V nabídce bude šest motorů

Nabídka motorů zahrnuje tři benzinové motory a tři vznětové agregáty, jejichž výkonové spektrum 75 do 110 koní. Spojeny mohou být buď s manuální převodovkou, nebo automatickým dvouspojkovým ústrojím DSG. Novinka je mezigeneračně lehčí. V závislosti na konkrétní konfiguraci – a po zohlednění rozsahu standardní výbavy – klesla hmotnost až o 55 kg. S tříválcovým motorem 1,0 MPI má Fabia Combi pohotovostní hmotnost (bez řidiče) 1004 kg.

Škoda se zaměřila také na bezpečnostní a komfortní výbavu. Poprvé lze například Fabii získat se systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání, premiéru slaví také signalizace vzdálenosti při parkování vpředu i vzadu. Doposud mohla mít Fabia Combi parkovací senzory pouze vzadu.

Nová Fabia Combi bude společně s pětidveřovým hatchbackem oficiálně představena 2. října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži.

Autor: Redakce

30.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
2 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Mlok skvrnitý.
11

Vzácným zvířatům se v metropoli daří. A bude jich ještě víc

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

AKTUALIZOVÁNO

Pohřeb kardinála Vlka: rozloučit se přišly tisíce lidí, nechyběli členové vlády

Tělo zesnulého kardinála Miloslava Vlka bylo dnes po církevních obřadech uloženo do arcibiskupské hrobky v katedrále sv. Víta. Obřadu přihlíželo přes dva tisíce lidí. Pohřeb ukončil poslední rozloučení s kardinálem, který zemřel před týdnem ve věku 84 let.

V Londýně lidé demonstrují proti brexitu! Do ulic jich vyšlo přes 25 tisíc

Tisíce lidí dnes v Londýně demonstrují proti chystanému odchodu Spojeného království z Evropské unie, podle britských médií se v metropoli sešlo přes 25 tisíc nespokojenců s výsledkem loňského referenda o budoucnosti Británie v EU.

V Minsku to vře. Ulice obsadili policisté se samopaly a vodní děla

Běloruská policie dnes odpoledne zablokovala pochod stovek demonstrantů v centru Minska, cestu jim přehradila policejní vozidla. Podle očitých svědků byly zatčeny desítky lidí, jsou mezi nimi údajně i novináři včetně místních zpravodajů stanice BBC. Do protestního protivládního pochodu, který minská radnice nepovolila, se podle agentury AP zapojilo kolem 700 lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies