VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová Fabia Combi je venku. Její kufr má objem 530 litrů, nejvíc ve své třídě

Mladá Boleslav - Česká automobilka Škoda ukázala první fotky očekávané Fabie Combi. Novinka, která slibuje největší zavazadlový prostor ve svém segmentu, se do prodeje dostane na začátku příštího roku, tedy jen několik týdnů po příjezdu pětidveřového hatchbacku.

30.9.2014 7
SDÍLEJ:

Škoda Fabia Combi.Foto: Škoda Auto

Vzhled kombíku samozřejmě není velkým překvapením, odpovídá směru, který už známe z klasické FabieNová Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než její předchůdkyně. 

Chloubou auta má být mimo jiné zavazadlový prostor, který nabízí objem 530 litrů, což je proti předchozímu modelu o 25 litrů více. Po sklopení zadních sedadel se přepravní kapacita modelu Fabia Combi zvětší na 1395 litrů.

Škoda Fabia Combi.

Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák a poté opěradlo. To zvyšuje variabilitu interiéru, do kterého se vejdou předměty o délce až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm, to je mezigeneračně o 2 mm více. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm. Nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm, což usnadňuje manipulaci se zavazadly.

Současně vzrostla také šířka interiéru (vpředu o 21 mm) a jeho délka (o 8 mm), navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.

Zavazadelník s mezipodlahou

Samozřejmostí je řada "chytrých (Simply Clever, jak říká Škoda) řešení", z nichž některá už známe z hatchbacku. Fabia Combi může být například na přání vybavena variabilní mezipodlahou v zavazadlovém prostoru. Jedná se o zvýšenou podlahu, která dělí zavazadlový prostor do dvou horizontálních rovin a zvyšuje tak rozsah jeho využití. V horní poloze se podlaha fixuje tak, že se jednoduše zasune do dvou držáků v bočních stěnách. Mezipodlaha je vybavena háčkem na pružném úchytu, který ji po zavěšení na horní hraně vstupního otvoru udrží odklopenou a usnadní tak manipulaci s nákladem. Maximální kapacita zavazadlového prostoru je k dispozici po přesunutí mezipodlahy do dolní pozice.

Škoda Fabia Combi.

Nechybí tedy pověstná škrabka na led, která má své pevné místo ve víčku palivové nádrže. Pro reflexní vestu, povinnou v mnoha zemích, má vůz nyní speciální odkládací prostor ve výplni dveří řidiče. Pro výplně bočních dveří je k dispozici také odpadkový koš. Odkládací kapsy na vnitřní straně předních opěradel pojmou nejrůznější drobnosti.

Více možností má také posádka, když dojde na to, kam s láhvemi s nápoji. Do obou zadních dveří se teď vejde po jedné láhvi o objemu 0,5 litru. Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce navíc pojme i jednu láhev o objemu 1 litru. Když připočteme i tradiční místa na nápoje před řadicí pákou (0,5 a 0,4 litru) a v předních dveřích (po 1,5 litru), lze v nové generaci Fabie bezpečně umístit až sedm lahví.

Škoda Fabia Combi.

Už předchozí generace měla v kufru odnímatelnou krycí roletu, která se po krátkém stlačení jejího okraje automaticky zavine. Navíc jsou zde i dva háčky na zavěšení tašek. Pořádek zajistí na přání dodávaný síťový program, obsahující tři různé sítě (2x vertikální, 1x horizontální). K mání je také pružná odkládací schránka, která zabrání menším předmětům v nechtěném pohybu.

V nabídce bude šest motorů

Nabídka motorů zahrnuje tři benzinové motory a tři vznětové agregáty, jejichž výkonové spektrum 75 do 110 koní. Spojeny mohou být buď s manuální převodovkou, nebo automatickým dvouspojkovým ústrojím DSG. Novinka je mezigeneračně lehčí. V závislosti na konkrétní konfiguraci – a po zohlednění rozsahu standardní výbavy – klesla hmotnost až o 55 kg. S tříválcovým motorem 1,0 MPI má Fabia Combi pohotovostní hmotnost (bez řidiče) 1004 kg.

Škoda se zaměřila také na bezpečnostní a komfortní výbavu. Poprvé lze například Fabii získat se systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání, premiéru slaví také signalizace vzdálenosti při parkování vpředu i vzadu. Doposud mohla mít Fabia Combi parkovací senzory pouze vzadu.

Nová Fabia Combi bude společně s pětidveřovým hatchbackem oficiálně představena 2. října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži.

Autor: Redakce

30.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Nejčastějšími riziky pro zaměstnance na evropských pracovištích jsou stres a problémy pohybového aparátu, zejména zad a rukou.
10

Odškodné za bolavá záda? Zničí nás to, tvrdí o návrhu firmy

Maria Šarapovová na exhibici v Las Vegas.
14

Pohledem Vojtěcha Žižky: O Máše a pokrytectví

Kde je farmářský trh s kvalitním jídlem? To si lidé musí povědět mezi sebou

Kus nebo třeba jen kousek vlastního pozemku? V Praze to má málokdo. Ani s dostatkem času nebo i chuti hrabat se v hlíně to občas není růžové. Právě v metropoli se tak staly fenoménem farmářské trhy.

Vakcíny proti tetanu docházejí. Lékaři při přeočkování upřednostňují starší děti

V dětské ambulanci v Kunštátě na Blanensku předminulý týden vypotřebovali poslední Boostrix Polio. Vakcínu, kterou povinně přeočkovávají deseti až jedenáctileté děti proti záškrtu, tetanu, černému kašli a dětské obrně. A několik měsíců ji ani nedoobjednají. Dodavatel oznámil přerušení výroby. „Potřebujeme obnovu dodávek hned, začínáme mít nenaočkované děti," přiblížila tamní lékařka Marie Neníčková.

Kejval podepsal přihlášku na OH do Pchjongčchangu. Úspěch popřál i Zeman

Povinná formalita je splněna. Přesně 289 dnů před zahájením zimních olympijských her v Pchjongčchangu podepsali prezident Miloš Zeman a předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval oficiální přihlášku českého týmu. Ta i podpis k průvodnímu dopisu, který obdrží šéf Mezinárodního olympijského výboru Thomas Bach, jsou podmínkou k účasti sportovců v Jižní Koreji.

Seznam významných dnů se zřejmě rozšíří. O dva týkající se světové války

Nově by měl být 18. červen Dnem hrdinů druhého odboje, kteří se postavili nacismu. Druhý má připomenout vyhlazení takzvaného terezínského rodinného tábora v Osvětimi-Březince v noci na 9. března 1944. Doplnění zákona o státních svátcích dnes schválila Sněmovna už v prvním kole projednávání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies