VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová Fabia Combi je venku. Její kufr má objem 530 litrů, nejvíc ve své třídě

Mladá Boleslav - Česká automobilka Škoda ukázala první fotky očekávané Fabie Combi. Novinka, která slibuje největší zavazadlový prostor ve svém segmentu, se do prodeje dostane na začátku příštího roku, tedy jen několik týdnů po příjezdu pětidveřového hatchbacku.

30.9.2014 7
SDÍLEJ:

Škoda Fabia Combi.Foto: Škoda Auto

Vzhled kombíku samozřejmě není velkým překvapením, odpovídá směru, který už známe z klasické FabieNová Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než její předchůdkyně. 

Chloubou auta má být mimo jiné zavazadlový prostor, který nabízí objem 530 litrů, což je proti předchozímu modelu o 25 litrů více. Po sklopení zadních sedadel se přepravní kapacita modelu Fabia Combi zvětší na 1395 litrů.

Škoda Fabia Combi.

Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák a poté opěradlo. To zvyšuje variabilitu interiéru, do kterého se vejdou předměty o délce až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm, to je mezigeneračně o 2 mm více. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm. Nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm, což usnadňuje manipulaci se zavazadly.

Současně vzrostla také šířka interiéru (vpředu o 21 mm) a jeho délka (o 8 mm), navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.

Zavazadelník s mezipodlahou

Samozřejmostí je řada "chytrých (Simply Clever, jak říká Škoda) řešení", z nichž některá už známe z hatchbacku. Fabia Combi může být například na přání vybavena variabilní mezipodlahou v zavazadlovém prostoru. Jedná se o zvýšenou podlahu, která dělí zavazadlový prostor do dvou horizontálních rovin a zvyšuje tak rozsah jeho využití. V horní poloze se podlaha fixuje tak, že se jednoduše zasune do dvou držáků v bočních stěnách. Mezipodlaha je vybavena háčkem na pružném úchytu, který ji po zavěšení na horní hraně vstupního otvoru udrží odklopenou a usnadní tak manipulaci s nákladem. Maximální kapacita zavazadlového prostoru je k dispozici po přesunutí mezipodlahy do dolní pozice.

Škoda Fabia Combi.

Nechybí tedy pověstná škrabka na led, která má své pevné místo ve víčku palivové nádrže. Pro reflexní vestu, povinnou v mnoha zemích, má vůz nyní speciální odkládací prostor ve výplni dveří řidiče. Pro výplně bočních dveří je k dispozici také odpadkový koš. Odkládací kapsy na vnitřní straně předních opěradel pojmou nejrůznější drobnosti.

Více možností má také posádka, když dojde na to, kam s láhvemi s nápoji. Do obou zadních dveří se teď vejde po jedné láhvi o objemu 0,5 litru. Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce navíc pojme i jednu láhev o objemu 1 litru. Když připočteme i tradiční místa na nápoje před řadicí pákou (0,5 a 0,4 litru) a v předních dveřích (po 1,5 litru), lze v nové generaci Fabie bezpečně umístit až sedm lahví.

Škoda Fabia Combi.

Už předchozí generace měla v kufru odnímatelnou krycí roletu, která se po krátkém stlačení jejího okraje automaticky zavine. Navíc jsou zde i dva háčky na zavěšení tašek. Pořádek zajistí na přání dodávaný síťový program, obsahující tři různé sítě (2x vertikální, 1x horizontální). K mání je také pružná odkládací schránka, která zabrání menším předmětům v nechtěném pohybu.

V nabídce bude šest motorů

Nabídka motorů zahrnuje tři benzinové motory a tři vznětové agregáty, jejichž výkonové spektrum 75 do 110 koní. Spojeny mohou být buď s manuální převodovkou, nebo automatickým dvouspojkovým ústrojím DSG. Novinka je mezigeneračně lehčí. V závislosti na konkrétní konfiguraci – a po zohlednění rozsahu standardní výbavy – klesla hmotnost až o 55 kg. S tříválcovým motorem 1,0 MPI má Fabia Combi pohotovostní hmotnost (bez řidiče) 1004 kg.

Škoda se zaměřila také na bezpečnostní a komfortní výbavu. Poprvé lze například Fabii získat se systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání, premiéru slaví také signalizace vzdálenosti při parkování vpředu i vzadu. Doposud mohla mít Fabia Combi parkovací senzory pouze vzadu.

Nová Fabia Combi bude společně s pětidveřovým hatchbackem oficiálně představena 2. října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži.

Autor: Redakce

30.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Kontrola sanitky.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Pacienta vezl v sanitce po Praze opilý řidič

Ilustrační foto.
5

Státní zástupci prověří zakázku na software EET

Jawa letos nabídne dvě novinky. Prohlédněte si je

Český výrobce motocyklů Jawa letos přijde na trh s novou čtyřtaktní třistapadesátkou. Stroj, kterému za základ slouží čínský motocykl Shineray XY400, designově vychází z typu 634 vyráběného v 70. a 80. letech minulého století.

Od začátku roku odklízeli strážníci tisíc mrtvých ptáků

Mnohem dramatičtěji, než by kdo tušil, zřejmě řádí ptačí chřipka ve volné přírodě. Nasvědčují tomu alespoň poznatky pražských strážníků, jejichž odchytová služba mimo jiné zajišťuje i odvoz kadaverů. Tedy těl uhynulých zvířat. A pokud jde o ptáky, od počátku ledna, kdy se ptačí chřipka objevila, zaznamenává dramatický nárůst. Ve srovnání s loňskem je rozdíl ve stovkách procent, řekl ve středu Deníku ředitel Městské policie Praha Eduard Šuster. „Od začátku roku jsme už odváželi tisícovku mrtvých ptáků, přičemž asi u pěti stovek kusů šlo o labutě; následují volavky," konstatoval.

Jurečka podle Kalouska zákon o registru smluv vykastroval

Ministr zemědělství a první místopředseda KDU-ČSL Marian Jurečka s podporou komunistů, ČSSD a ODS dnes podle šéfa opoziční TOP 09 Miroslava Kalouska zákon o registru smluv "zručně vykastroval". Zákon, který byl nejúčinnějším protikorupčním opatřením, je nyní cela zbytečný, řekl Kalousek novinářům.

AKTUALIZOVÁNO

Muž na Zlínsku skočil ze 7. patra, pád nepřežil

Napajedla – Svědky otřesné události museli být obyvatelé sídliště v Napajedlích na Zlínsku. Na balkonovém zábradlí bytového domu tam stál v sedmém patře muž. V tričku a trenýrkách, přešlapoval po něm po špičkách a k tomu občas naklonil hlavu k policejnímu vyjednavači, který se jej snažil přesvědčit, aby svůj záměr skočit z výšky dvaceti metrů na betonový chodník neuskutečnil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies