VYBERTE SI REGION

Nová levná sportovní Toyota nebude až tak levná

Nagoya/Toyota - Japonská automobilka Toyota má problémy s udržením nízké ceny svého připravovaného sportovního kupé pro širokou veřejnost.

21.4.2010 2
SDÍLEJ:

Nové kupé Toyota FT-86 má být především zábavné a cenově dostupné, tvrdí automobilka. Foto: Toyota

Nové sporotvní kupé s pohonem zadních kol od Toyoty má problémy s udržením své původně slíbené nízké ceny. Japonská automobilka chtěla s novým kupé FT-86 oslovit stejný druh zákazníků, který získávala v 90. letech svými cenově dostupnými sportovními vozy. Za posledních 10 let ale v tomto segmentu Toyota výrazně zaostávala.

Podle zdrojů anglického časopisu Autocar se původně slíbená cena může navýšit o dalších 50 až 70 tisíc korun z dříve plánované částky pod hranicí 400 tisíc Kč. Ta ovšem platí pro japonský trh, cena v Evropě bude výrazně vyšší. Spekulace hovoří o ceně na pomezí až 600 tisíc korun.

Hlavní příčinou růstu nákladů jsou prý snahy Toyoty přepracovat plochý čtyřválec, který bude kupé sdílet s automobilkou Subaru. Toyota chce, aby byl jejich vůz co nejekologičtější a vykazoval co nejpříznivější spotřebu paliva, což nejsou zrovna silné stránky plochých motorů Subaru.

Mladí zákazníci už FT-86 nechtějí

Jedná se tak o další změnu v původní koncepci kupé, které mělo oslovit především mladou generaci řidičů a navrátit Toyotu na výsluní mezi výrobce cenově dostupných, ale přesto velice zábavných vozů. Šéf oddělení sportovních modelů Toyoty Tetsuya Tada uvedl, že se automobilka nyní zaměří na zákazníky o 10 let starší, než byl původní plán. Podle Toyoty totiž o jejich kupé jeví zájem čím dál méně mladých lidí.

Označení FT-86 navazuje na sportovní model Toyoty Corolla z 80. let, které sloužilo jako předloha pro tento nový vůz. Původní kupé s interním označením AE86 si dokázalo získat velké množství fanoušků díky své nízké váze, točivém motoru a pohonu zadních kol se samosvorným diferenciálem. I dnes, po 27 letech od svého uvedení, se těší velké oblibě především mezi japonskou mládeží. Pro tu často často slouží jako úvod do světa motorismu a automobilových závodů.

Autor: Michal Pavel

21.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies