VYBERTE SI REGION

Nová levná sportovní Toyota nebude až tak levná

Nagoya/Toyota - Japonská automobilka Toyota má problémy s udržením nízké ceny svého připravovaného sportovního kupé pro širokou veřejnost.

21.4.2010 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie
Nové kupé Toyota FT-86 má být především zábavné a cenově dostupné, tvrdí automobilka.

Nové kupé Toyota FT-86 má být především zábavné a cenově dostupné, tvrdí automobilka. Foto: Toyota

Nové sporotvní kupé s pohonem zadních kol od Toyoty má problémy s udržením své původně slíbené nízké ceny. Japonská automobilka chtěla s novým kupé FT-86 oslovit stejný druh zákazníků, který získávala v 90. letech svými cenově dostupnými sportovními vozy. Za posledních 10 let ale v tomto segmentu Toyota výrazně zaostávala.

Podle zdrojů anglického časopisu Autocar se původně slíbená cena může navýšit o dalších 50 až 70 tisíc korun z dříve plánované částky pod hranicí 400 tisíc Kč. Ta ovšem platí pro japonský trh, cena v Evropě bude výrazně vyšší. Spekulace hovoří o ceně na pomezí až 600 tisíc korun.

Hlavní příčinou růstu nákladů jsou prý snahy Toyoty přepracovat plochý čtyřválec, který bude kupé sdílet s automobilkou Subaru. Toyota chce, aby byl jejich vůz co nejekologičtější a vykazoval co nejpříznivější spotřebu paliva, což nejsou zrovna silné stránky plochých motorů Subaru.

Mladí zákazníci už FT-86 nechtějí

Jedná se tak o další změnu v původní koncepci kupé, které mělo oslovit především mladou generaci řidičů a navrátit Toyotu na výsluní mezi výrobce cenově dostupných, ale přesto velice zábavných vozů. Šéf oddělení sportovních modelů Toyoty Tetsuya Tada uvedl, že se automobilka nyní zaměří na zákazníky o 10 let starší, než byl původní plán. Podle Toyoty totiž o jejich kupé jeví zájem čím dál méně mladých lidí.

Označení FT-86 navazuje na sportovní model Toyoty Corolla z 80. let, které sloužilo jako předloha pro tento nový vůz. Původní kupé s interním označením AE86 si dokázalo získat velké množství fanoušků díky své nízké váze, točivém motoru a pohonu zadních kol se samosvorným diferenciálem. I dnes, po 27 letech od svého uvedení, se těší velké oblibě především mezi japonskou mládeží. Pro tu často často slouží jako úvod do světa motorismu a automobilových závodů.

Autor: Michal Pavel

21.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
8 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Mount Everest se zřejmě zmenšil, může za to mohutné zemětřesení

Indie vyšle vědecký tým do Nepálu, aby přeměřil nejvyšší horu světa Mount Everest. Důvodem jsou šířící se zprávy, že kvůli mohutnému zemětřesení z roku 2015 tento horský velikán ztratil až několik centimetrů své výšky. Informovala o tom dnes agentura AFP.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies