VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová limuzína pro Putina dostane 800koňový dvanáctiválec. Navrhne ho Porsche

Moskva/Rusko /VIDEO/ - O nové limuzíně pro ruského prezidenta se mluví už několik let, ale teprve v posledních měsících se na ní skutečně pracuje. Podle posledních informací se projektu Kortež ("Kolona") významně účastní společnost Porsche, která dodá pohonnou jednotku.

24.10.2014 3
SDÍLEJ:

Možná podoba budoucí limuzíny pro ruského prezidenta.Foto: automobili.ru

Konkrétně divize Porsche Engineering Group vyvine pro připravovaný obrněný papalášský koráb, který by si měl užít ještě Vladimir Putin, jehož stávající mandát končí v roce 2018, turbodmychadlem přeplňovaný dvanáctiválec o objemu přes 6 litrů a s výkonem až 800 koní. Taková porce by na rozpohybování nové limuzíny, podle plánů dokonce budoucího největšího osobního automobilu na světě, měla stačit.

Na základě dvanáctiválce pak vzniknou i další jednotky: osmiválce, šestiválce a také čtyřválce. Projekt Kolona totiž počítá se vznikem hned celé rodiny nových vozidel, která kromě luxusní limuzíny bude zahrnovat i SUV či minivany (MPV). Vozy přitom nemají být určeny jen pro významné papaláše, ale možnost pořídit si je údajně dostanou i "obyčejní lidé".

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Nové pohonné jednotky pak budou montovány v Rusku z domácích součástek.

Porsche však nepracuje jen na motorech. Podle ruských médií firma pomáhá i s vývojem nové modulární platformy, na níž budou auta postavena. Přípravu projektu má od loňského podzimu na starost známý Ústřední vědecko-výzkumný institut pro automobily a automobilové motory (NAMI), který kooperuje s několika ruskými automobilkami. Na vývoji limuzíny se však podílejí i evropské firmy jako rakouské AVL, britské Ricardo či německé FEV.

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Podle některých zdrojů Rusko na celý projekt uvolnilo až 14 miliard rublů (v přepočtu zhruba 7,3 miliardy korun).

Prvními výsledky vývoje se ústav NAMI pochlubil už v květnu a ukázal i možný vzhled budoucích vozů - včetně prezidentské limuzíny.

Její finální podobu však budeme znát až za několik měsíců. Do výroby se dostane v roce 2017, další dva modely dorazí o rok později. Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi jen pět procent jít na vládní účely.

Autor: Redakce

24.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Technopárty Czarotek ve Vysoké Peci u Jirkova
AKTUALIZOVÁNO
2 58

Mladý muž zemřel na technopárty Czarotek u Jirkova

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Fiala o kauze Babiš: Vyzýváme Sobotku, aby jednal. Čas má do pondělí

Předseda ODS Petr Fiala se na tiskové konferenci ODS v Jihlavě, na které byla představena první pětice kandidátu do voleb do Poslanecké sněmovny, vyjádřil k aktuální situaci na české politické scéně. 

Počátek května bude chladný. Od poloviny měsíce začnou teploty stoupat

Počátek května bude ve znamení deště. Ve zbytku měsíce se bude postupně oteplovat a srážky by se měly dostat do průměru. Vyplývá to ze čtyřtýdenního výhledu počasí, který dnes na svém webu zveřejnil Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).  

EXKLUZIVNĚ

Andrej Babiš: Sobotka chce dovládnout bez nás

/ROZHOVOR, ANKETA/ Ve vládní koalici houstne atmosféra. Premiér Bohuslav Sobotka se svým ministrem financí Andrejem Babišem nemluví, vyměňují si jen dopisy. A ve vzduchu visí otázka, zda ministerský předseda Andreje Babiše odvolá. Důvodem by mohly být pochybnosti kolem Babišových podnikatelských aktivit.

Čápata v Dubném nezvládla mrazivé počasí, všechna čtyři zahynula

Prokřehlá čápata nevydržela chlad a mokro a v pátek večer postupně uhynula. Protože lidé dubenskou čapí rodinu díky webkameře sledují, všimli si uhynutí prvních dvou a zorganizovali záchranou akci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies