Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová limuzína pro Putina dostane 800koňový dvanáctiválec. Navrhne ho Porsche

Moskva/Rusko /VIDEO/ - O nové limuzíně pro ruského prezidenta se mluví už několik let, ale teprve v posledních měsících se na ní skutečně pracuje. Podle posledních informací se projektu Kortež ("Kolona") významně účastní společnost Porsche, která dodá pohonnou jednotku.

24.10.2014 3
SDÍLEJ:

Možná podoba budoucí limuzíny pro ruského prezidenta.Foto: automobili.ru

Konkrétně divize Porsche Engineering Group vyvine pro připravovaný obrněný papalášský koráb, který by si měl užít ještě Vladimir Putin, jehož stávající mandát končí v roce 2018, turbodmychadlem přeplňovaný dvanáctiválec o objemu přes 6 litrů a s výkonem až 800 koní. Taková porce by na rozpohybování nové limuzíny, podle plánů dokonce budoucího největšího osobního automobilu na světě, měla stačit.

Na základě dvanáctiválce pak vzniknou i další jednotky: osmiválce, šestiválce a také čtyřválce. Projekt Kolona totiž počítá se vznikem hned celé rodiny nových vozidel, která kromě luxusní limuzíny bude zahrnovat i SUV či minivany (MPV). Vozy přitom nemají být určeny jen pro významné papaláše, ale možnost pořídit si je údajně dostanou i "obyčejní lidé".

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Nové pohonné jednotky pak budou montovány v Rusku z domácích součástek.

Porsche však nepracuje jen na motorech. Podle ruských médií firma pomáhá i s vývojem nové modulární platformy, na níž budou auta postavena. Přípravu projektu má od loňského podzimu na starost známý Ústřední vědecko-výzkumný institut pro automobily a automobilové motory (NAMI), který kooperuje s několika ruskými automobilkami. Na vývoji limuzíny se však podílejí i evropské firmy jako rakouské AVL, britské Ricardo či německé FEV.

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Podle některých zdrojů Rusko na celý projekt uvolnilo až 14 miliard rublů (v přepočtu zhruba 7,3 miliardy korun).

Prvními výsledky vývoje se ústav NAMI pochlubil už v květnu a ukázal i možný vzhled budoucích vozů - včetně prezidentské limuzíny.

Její finální podobu však budeme znát až za několik měsíců. Do výroby se dostane v roce 2017, další dva modely dorazí o rok později. Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi jen pět procent jít na vládní účely.

Autor: Redakce

24.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C4
Citroën DS3
Citroën C4
Malála Júsufzajová
7

Pákistánská nositelka Nobelovy ceny za mír nastoupí na Oxford

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.
1

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Pelikán nejvyššího žalobce mlčenlivosti nezprostil. Obstrukce, reaguje Plíšek

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) nezprostil nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana mlčenlivosti pro slyšení před sněmovní komisí k únikům údajů z vyšetřovacích spisů. Předseda komise Martin Plíšek (TOP 09) mluví o naschválu a o obstrukci. Pelikán poukazuje na to, že žádosti o zbavení mlčenlivosti nebyly zdůvodněny tak, jak požaduje zákon o státním zastupitelství.

Finanční poradce: Zažíváme skvělé časy, které nebudou trvat věčně

/ROZHOVOR/ Česká národní banka nedávno zvedla úrokové sazby. Znamená to zdražení úvěrů, naopak střadatelé mohou být potěšeni. Pro koho je to ještě dobrá zpráva a kdo si pohoršil, přibližuje finanční poradce Partners Josef Uchytil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení