VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová limuzína pro Putina dostane 800koňový dvanáctiválec. Navrhne ho Porsche

Moskva/Rusko /VIDEO/ - O nové limuzíně pro ruského prezidenta se mluví už několik let, ale teprve v posledních měsících se na ní skutečně pracuje. Podle posledních informací se projektu Kortež ("Kolona") významně účastní společnost Porsche, která dodá pohonnou jednotku.

24.10.2014 3
SDÍLEJ:

Možná podoba budoucí limuzíny pro ruského prezidenta.Foto: automobili.ru

Konkrétně divize Porsche Engineering Group vyvine pro připravovaný obrněný papalášský koráb, který by si měl užít ještě Vladimir Putin, jehož stávající mandát končí v roce 2018, turbodmychadlem přeplňovaný dvanáctiválec o objemu přes 6 litrů a s výkonem až 800 koní. Taková porce by na rozpohybování nové limuzíny, podle plánů dokonce budoucího největšího osobního automobilu na světě, měla stačit.

Na základě dvanáctiválce pak vzniknou i další jednotky: osmiválce, šestiválce a také čtyřválce. Projekt Kolona totiž počítá se vznikem hned celé rodiny nových vozidel, která kromě luxusní limuzíny bude zahrnovat i SUV či minivany (MPV). Vozy přitom nemají být určeny jen pro významné papaláše, ale možnost pořídit si je údajně dostanou i "obyčejní lidé".

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Nové pohonné jednotky pak budou montovány v Rusku z domácích součástek.

Porsche však nepracuje jen na motorech. Podle ruských médií firma pomáhá i s vývojem nové modulární platformy, na níž budou auta postavena. Přípravu projektu má od loňského podzimu na starost známý Ústřední vědecko-výzkumný institut pro automobily a automobilové motory (NAMI), který kooperuje s několika ruskými automobilkami. Na vývoji limuzíny se však podílejí i evropské firmy jako rakouské AVL, britské Ricardo či německé FEV.

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Podle některých zdrojů Rusko na celý projekt uvolnilo až 14 miliard rublů (v přepočtu zhruba 7,3 miliardy korun).

Prvními výsledky vývoje se ústav NAMI pochlubil už v květnu a ukázal i možný vzhled budoucích vozů - včetně prezidentské limuzíny.

Její finální podobu však budeme znát až za několik měsíců. Do výroby se dostane v roce 2017, další dva modely dorazí o rok později. Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi jen pět procent jít na vládní účely.

Autor: Redakce

24.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Pražský hrad.
10

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Předseda KDU-ČSL a místopředseda vlády Pavel Bělobrádek (vpravo) a 1. místopředseda strany a ministr zemědělství Marian Jurečka.
4 8

Devět procent. Lidovci a STAN by se do Sněmovny společně nedostali

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly u Lačnova

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly nyní na loukách a zahradách v okolí Lačnova na Vsetínsku. Lokalit je 18, k největším patří například louka za školou nebo na Sucháčkových pasekách, tam bývá až 20.000 nebo 30.000 květů, řekl dnes Milan Orálek z Českého svazu ochránců přírody Valašské Meziříčí.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies