VYBERTE SI REGION

Nová mapa ukazuje silnice smrti. Podívejte se, které to jsou

Praha - Nejrizikovější komunikace jsou v Česku zpravidla silnice prvních tříd. Nejvíce smrtelných nehod v přepočtu na intenzitu provozu mají na svědomí silnice 1/43 u Lanškrouna, 1/46 na hranicích Olomouckého kraje nebo 1/14 z Trutnova k hranicím s Polskem.

14.11.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
1 fotografii
NEHODA ilustrační foto

NEHODA ilustrační fotoFoto: Foto: PČR

Mapu nejrizikovějších silnic každoročně sestavuje společnost AF-CityPlan, ta aktuální vychází z dat vzniklých na základě monitoringu dálnic a silnic I. třídy o celkové délce 6 500 kilometrů. Nebezpečnost silnic pak byla spočítána ze statistik nehodovosti za poslední tři roky.

AF-CityPlan hodnotí komunikace jednak podle absolutní nebezpečnosti a rovněž podle relativní nebezpečnosti. Druhý pohled zohledňující intenzitu provozu podle studie ukazuje, že nejbezpečnějším typem silnic v ČR jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá 4,5krát méně nehod než na silnice prvních tříd.

"Silnice by neměla řidiče překvapit. Naopak by měl být včas varován, že se bude něco měnit, a měl by mít čas se tomu včas přizpůsobit," uvedl Jiří Landa, technický ředitel společnosti AF-CityPlan. Úpravy, které by zvýšily bezpečnost motoristů, by podle něj vyšly na statisíce korun na kilometr těchto silnic.

Nová mapa ukazuje silnice smrti.

Hlavní nebezpečí prý představují křivolaké silnice s ostrými zatáčkami. Nebezpečné může být ale i okolí silnice, pokud jsou zde například stromy nebo jiné překážky dostatečně neochráněné svodidly.

Problémem je údajně ale i v chování řidičů. Některé silnice prvních tříd, jako je například trasa z Železného brodu na Tanvald nebo z Mělníka na Českou Lípu, svou členitostí lákají zejména motocyklisty k riskantní jízdě, což se podle Landy odráží i v počtu závažných a smrtelných nehod motorkářů v těchto úsecích. Fatální následky nehod navíc podle něj zhoršují zastaralá svodidla, která by měla být vyměněna za jiný typ mnohem přátelštější k řidičům havarovaných motocyklů.

Drobné úpravy, jako je odstranění nedostatků v dopravním značení, přidání svodidel k mostkům a dalším překážkám na okrajích komunikace, by bezpečnost na silnicích zvýšily i tam, kde není možné dosáhnout ideální rovné a přehledné silnice s dostatečně širokými krajnicemi. 

Míra rizika havárie s vážnými následky je ne mapě odlišena pěti různými barvami - nejnebezpečnější silnice jsou vyznačeny černě a najdeme jich u nás rovných 20.

Autor: ČTK, Redakce

14.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies