VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová mapa ukazuje silnice smrti. Podívejte se, které to jsou

Praha - Nejrizikovější komunikace jsou v Česku zpravidla silnice prvních tříd. Nejvíce smrtelných nehod v přepočtu na intenzitu provozu mají na svědomí silnice 1/43 u Lanškrouna, 1/46 na hranicích Olomouckého kraje nebo 1/14 z Trutnova k hranicím s Polskem.

14.11.2013
SDÍLEJ:

NEHODA ilustrační fotoFoto: Foto: PČR

Mapu nejrizikovějších silnic každoročně sestavuje společnost AF-CityPlan, ta aktuální vychází z dat vzniklých na základě monitoringu dálnic a silnic I. třídy o celkové délce 6 500 kilometrů. Nebezpečnost silnic pak byla spočítána ze statistik nehodovosti za poslední tři roky.

AF-CityPlan hodnotí komunikace jednak podle absolutní nebezpečnosti a rovněž podle relativní nebezpečnosti. Druhý pohled zohledňující intenzitu provozu podle studie ukazuje, že nejbezpečnějším typem silnic v ČR jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá 4,5krát méně nehod než na silnice prvních tříd.

"Silnice by neměla řidiče překvapit. Naopak by měl být včas varován, že se bude něco měnit, a měl by mít čas se tomu včas přizpůsobit," uvedl Jiří Landa, technický ředitel společnosti AF-CityPlan. Úpravy, které by zvýšily bezpečnost motoristů, by podle něj vyšly na statisíce korun na kilometr těchto silnic.

Nová mapa ukazuje silnice smrti.

Hlavní nebezpečí prý představují křivolaké silnice s ostrými zatáčkami. Nebezpečné může být ale i okolí silnice, pokud jsou zde například stromy nebo jiné překážky dostatečně neochráněné svodidly.

Problémem je údajně ale i v chování řidičů. Některé silnice prvních tříd, jako je například trasa z Železného brodu na Tanvald nebo z Mělníka na Českou Lípu, svou členitostí lákají zejména motocyklisty k riskantní jízdě, což se podle Landy odráží i v počtu závažných a smrtelných nehod motorkářů v těchto úsecích. Fatální následky nehod navíc podle něj zhoršují zastaralá svodidla, která by měla být vyměněna za jiný typ mnohem přátelštější k řidičům havarovaných motocyklů.

Drobné úpravy, jako je odstranění nedostatků v dopravním značení, přidání svodidel k mostkům a dalším překážkám na okrajích komunikace, by bezpečnost na silnicích zvýšily i tam, kde není možné dosáhnout ideální rovné a přehledné silnice s dostatečně širokými krajnicemi. 

Míra rizika havárie s vážnými následky je ne mapě odlišena pěti různými barvami - nejnebezpečnější silnice jsou vyznačeny černě a najdeme jich u nás rovných 20.

Autor: ČTK, Redakce

14.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Škoda Fabia
Volkswagen Up
Škoda Rapid

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman se ve druhém dni návštěvy Jihomoravského kraje zastavil na Hodonínsku. V Jihomoravské armaturce se setkal s vedením firmy a zaměstnanci.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO
28

Prezident Zeman dostal v Hodoníně lavičku. Doufám, že mě přežije, řekl

Německá policie
AKTUALIZUJEME
37

V Německu zadrželi Syřana kvůli plánování teroristického útoku

AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ

Drahý policejní sporťák BMW měl nehodu. V autě seděl prezidentův protokolář

Jsou to teprve necelé tři týdny, co dopravní policisté převzali do služby hybridní supersport BMW i8. Auto ale vydrželo jen chvíli, už je nabourané.

VIDEO: Autobus začal prudce brzdit, střetu zabránit nešlo. Vše zachytily kamery

Další případ nebezpečného vybržďování vyšetřuje policie. Drama se odehrálo v těchto dnech v Ostravě, konkrétně v Místecké ulici. Motorista sedící za volantem osobního vozu Škoda Fabie měl podle informací policie ohrozit autobus, v němž cestovalo deset až patnáct lidí.

Pro dvouleté děti je pobyt ve školkách problematický, varuje psycholog

Umisťování dvouletých dětí do mateřských škol bude vždy problematické a z hlediska jejich vývoje nevhodné. Prohlásil to psycholog Václav Mertin. Školka jako instituce podle něj nemůže nahradit rodinné prostředí, které děti ve dvou letech potřebují. Pokud už rodiče musí dítě do školky dát, neměli by ho tam nechávat celý den, řekl.

Vznikne nový superregulátor v Ostravě? Nápad vzbuzuje rozpaky

Vláda si stále pohrává s myšlenkou sjednocení všech regulačních úřadů do jednoho. Návrh, podle kterého v roce 2023 vznikne Národní regulační úřad, mají nyní na stole dotčená ministerstva. Šéfka Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Alena Vitásková přišla s nápadem, aby bylo sídlo nového superregulátora v Ostravě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies