VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová mapa ukazuje silnice smrti. Podívejte se, které to jsou

Praha - Nejrizikovější komunikace jsou v Česku zpravidla silnice prvních tříd. Nejvíce smrtelných nehod v přepočtu na intenzitu provozu mají na svědomí silnice 1/43 u Lanškrouna, 1/46 na hranicích Olomouckého kraje nebo 1/14 z Trutnova k hranicím s Polskem.

14.11.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
1 fotografii

NEHODA ilustrační fotoFoto: Foto: PČR

Mapu nejrizikovějších silnic každoročně sestavuje společnost AF-CityPlan, ta aktuální vychází z dat vzniklých na základě monitoringu dálnic a silnic I. třídy o celkové délce 6 500 kilometrů. Nebezpečnost silnic pak byla spočítána ze statistik nehodovosti za poslední tři roky.

AF-CityPlan hodnotí komunikace jednak podle absolutní nebezpečnosti a rovněž podle relativní nebezpečnosti. Druhý pohled zohledňující intenzitu provozu podle studie ukazuje, že nejbezpečnějším typem silnic v ČR jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá 4,5krát méně nehod než na silnice prvních tříd.

"Silnice by neměla řidiče překvapit. Naopak by měl být včas varován, že se bude něco měnit, a měl by mít čas se tomu včas přizpůsobit," uvedl Jiří Landa, technický ředitel společnosti AF-CityPlan. Úpravy, které by zvýšily bezpečnost motoristů, by podle něj vyšly na statisíce korun na kilometr těchto silnic.

Nová mapa ukazuje silnice smrti.

Hlavní nebezpečí prý představují křivolaké silnice s ostrými zatáčkami. Nebezpečné může být ale i okolí silnice, pokud jsou zde například stromy nebo jiné překážky dostatečně neochráněné svodidly.

Problémem je údajně ale i v chování řidičů. Některé silnice prvních tříd, jako je například trasa z Železného brodu na Tanvald nebo z Mělníka na Českou Lípu, svou členitostí lákají zejména motocyklisty k riskantní jízdě, což se podle Landy odráží i v počtu závažných a smrtelných nehod motorkářů v těchto úsecích. Fatální následky nehod navíc podle něj zhoršují zastaralá svodidla, která by měla být vyměněna za jiný typ mnohem přátelštější k řidičům havarovaných motocyklů.

Drobné úpravy, jako je odstranění nedostatků v dopravním značení, přidání svodidel k mostkům a dalším překážkám na okrajích komunikace, by bezpečnost na silnicích zvýšily i tam, kde není možné dosáhnout ideální rovné a přehledné silnice s dostatečně širokými krajnicemi. 

Míra rizika havárie s vážnými následky je ne mapě odlišena pěti různými barvami - nejnebezpečnější silnice jsou vyznačeny černě a najdeme jich u nás rovných 20.

Autor: ČTK, Redakce

14.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
13 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies