VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Audi R8 dostalo desetiválec. Na dvoustovku zrychlí pod 10 sekund

Audi představí na Ženevském autosalonu druhou generaci supersportu R8. Novinka dostala atmosférický vidlicový desetiválec, který je uložený uprostřed před zadní nápravou, a samozřejmě i pohon všech kol quattro. Nové R8 však dorazí také jako elektromobil.

27.2.2015
SDÍLEJ:

Audi R8 V10 plus.Foto: Audi

Desetiválcový motor bude Audi nabízet ve dvou verzích: pro základní model je k dispozici výkon 540 koní (397 kW), silnější varianta s označením R8 V10 plus poskytuje 610 koňských sil (449 kW).

Vrcholné provedení zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 sekundy, na 200 km/h je za 9,9 vteřiny a v další akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 330 km/h. Točivý moment vrcholí při 6500 ot/min hodnotou 560 N.m.

Audi R8 V10 plus.

Slabší R8 V10 pokoří stovku za 3,5 sekundy a dokáže upalovat rychlostí 323 km/h.

V obou případech přenos výkonu na vozovku zajišťuje automatická sedmistupňová převodovka S tronic a vylepšený pohon všech kol quattro. Ten místo viskózní spojky na přední nápravě využívá elektronicky ovládanou lamelovou spojku, na zadní nápravě najdeme mechanický diferenciál.


Nové Audi R8 se také chlubí úsporou hmotnosti. Díky lehčí konstrukci, která využívá například kombinaci hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, vůz v silnějším provedení V10 plus váží bez provozních náplní 1454 kilogramů.

Novinka využívá podvozek s koly zavěšenými na dvojicích příčných ramen, za příplatek mohou zájemci sáhnout po adaptivních tlumičích. Kola jsou devatenáctipalcová, výkonnější provedení stojí na "dvacítkách". Zajímavostí jsou příplatkové laserové světloměty.

Audi R8 V10.

Velkou proměnou prošel interiér, zejména uspořádání ovladačů. Nově jsou totiž nejdůležitější ovládací prvky seskupeny na volantu, pochopitelně nechybí digitální přístrojový štít.

Prodej nového modelu Audi R8 bude zahájen v létě 2015. Ceny byly stanoveny na 165 000 eur (v přepočtu 4,5 milionu korun) za R8 V10 a 187 400 eur (asi 5,2 mil. Kč) za vrcholnou verzi R8 V10 plus.

Audi R8 V10 plus

Kromě těchto variant Audi chystá ještě další dvě zajímavá provedení. Prvním je elektromobil R8 e-tron, který dosahuje výkonu 462 koní (340 kW) a maximálního točivého momentu 920 N.m, což umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy. Díky nové technologii akumulátorů prý dojezd činí více než 450 kilometrů.

Další verzi představuje závodní Audi R8 LMS, vyvinuté podle nových předpisů třídy GT3, které vstoupí na celém světě v platnost od roku 2016. K továrnímu nasazení tohoto vozu však dojde již v letošním roce. Závodní verze podle výrobce sdílí zhruba 50 procent komponentů se sériovým vozem.

Autor: Redakce

27.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
26 12

Odvolání Hermana? Babiš jen odvádí pozornost, tvrdí Sobotka

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

AKTUALIZOVÁNO

Češi ovládli divokou přestřelku. Švédům nasázeli osmičku a slaví prvenství

Ve svém druhém vystoupení na Carlson Hockey Games vyhrál národní tým České republiky v báječném utkání nad Švédskem 8:4 a s předstihem si zajistil prvenství v turnaji. V neděli se rozloučí s diváky na jihu Čech zápasem s Ruskem (18.30).

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies