VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Mini Countryman je větší a prostornější. Poprvé ho můžete mít i jako hybrid

Automobilka Mini představila druhou generaci crossoveru Countryman. Největší model značky ve srovnání s předchůdcem ještě povyrostl a nabídne prostornější interiér. Prodávat se začne v únoru příštího roku.

26.10.2016
SDÍLEJ:

Mini Cooper S Countryman ALL4.Foto: Mini

Nový Countryman designem jasně navazuje na první generaci, měnily se spíše detaily. Přepracována byla například maska chladiče, ukazatele změny směru dostaly tvar připomínající šíp a hlavní kulaté světlomety mohou být vybaveny světelnými kroužky denního svícení.

Výraznější změnou je nárůst rozměrů. Novinka je o znatelných 20 centimetrů delší než předchůdce a přibližně o tři centimetry širší. Rozvor pak byl prodloužen o 7,5 centimetru. Díky nárůstu těchto hodnot Mini slibuje více místa v kabině. Hodit se může schopnost posouvat zadní sedadla v rozsahu až 13 centimetrů.

Objem zavazadlového prostoru pak činí 450 litrů, po sklopení zadních opěradel je k dispozici až 1309 litrů. To znamená nárůst proti předchozímu modelu o 220 litrů.

Mini Countryman.

V rámci volitelné výbavy Mini nabídne elektrické ovládání pátých dveří - může být i bezdotykové. Zájemci pak mohou kufr také opatřit piknikovou lavičkou, která se vyklopí ze zavazadlového prostoru a dvěma lidem nabídne místo k sezení.

Také interiér se nese v duchu modelů Mini. Palubní desce dominuje charakteristický kruhový centrální přístroj - ten může být vybaven příplatkovým 6,5palcovým barevným displejem, případně dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 8,8 palce.

S chytrými přívěsky

Nový Countryman samozřejmě dorazí s bohatým arzenálem asistenčních a bezpečnostních systémů, stejně jako s bohatou výbavou z oblasti konektivity. Systém Mini Connected například výrobce přirovnává k osobnímu asistentovi. Mini Connected totiž sdílí důležité informace s mobilním telefonem majitele vozu - například adresy a schůzky uložené do telefonu jsou pomocí služby automaticky posílány do automobilu, takže je není nutné znovu zadávat do navigace. Systém pak dokonce umí řidiče informovat o případných nečekaných dopravních komplikacích na cestě.

Mini Countryman.

Zajímavým prvkem volitelné výbavy jsou přívěsky s funkcí bezdrátového vyhledávání, které lze připevnit například ke klíčům nebo taškám. Funkce Mini Find Mate je díky nim schopna určit polohu jakékoliv objektu připojeného do systému, který řidič nesmí zapomenout: hledání přitom probíhá nejen v palubním počítači vozu, ale také na chytrém telefonu. Spojení s hledanou věcí zajišťuje bezdrátový Bluetooth a přesná lokalizace je možná díky zvukovému signálu, který se aktivuje buď přímo v automobilu, nebo pomocí chytrého telefonu. Pokud se přívěšek nachází mimo dosah Bluetooth, může být řidič naveden na místo, kde byl signál zachycen naposled.

V době uvedení na trh Mini nabídne čtyři motorizace, všechny jsou vybaveny přeplňováním. Základní Mini Cooper Countryman pohání zážehový tříválec o objemu 1,5 litru, který dává výkon 136 koní (100 kW), silnější Cooper S má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 192 koní (141 kW).

Naftu spalují verze Cooper D (dvoulitr o výkonu 110 kW/150 koní) a Cooper SD (dvoulitr o výkonu 140 kW/190 k).

Mini Cooper S Countryman ALL4.

K všem motorům je k dipozici pohon všech kol, který výrobce označuje jako ALL4. Volitelným prvkem je i systém adaptivních tlumičů.

Další novinkou je plug-in hybridní provedení Mini Cooper S E Countryman ALL4. Pohání je soustava tvořená zážehovým tříválcem o výkonu 136 koní (100 kW) a elektromotoru o výkonu 88 koní (65 kW). Mini udává celkový výkon 224 koní (165 kW) a systémový točivý moment až 385 Nm. Spalovací agregát přitom roztáčí přední kola, elektromotor má na starost zadní nápravu.

Plug-in hybridní pohon dovoluje jízdu čistě na elektrickou energii až do rychlosti 125 km/h a vzdálenosti až 40 km. Dobít baterie z klasické 230V zásuvky prý zabere 3 a čtvrt hodiny. Průměrná spotřeba dosahuje podle testovacího cyklu EU 2,1 l/100 km, platí však pouze při plně nabitých bateriích. Proto je nutné ji brát opravdu s rezervou. 

Autor: Redakce

26.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Mercedes-Benz A 180
Hyundai i20
Hyundai i20
Škoda Octavia
Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan
2 8

Ištvan o kauze úniků: Panovala obava, že obvinění budou mařit vyšetřování

Místo, kde se v berlínském parku Teirgarten scházejí mladiství prostituti.
5 7

Prodáváme se, abychom přežili, říkají mladí uprchlíci - prostituti v Německu

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Itálie rozdává stovky hradů. Má ale podmínku

Toužíte po vlastním hradu nebo alespoň po sídle, které dýchá historií? V Itálii máte možnost. Země nabízí soukromým investorům zdarma víc než 100 historických památek. Má ale podmínku: nový vlastník je musí zrenovovat a transformovat do podoby turistického objektu.

Nečasová nepřišla k soudu. Zradilo ji zdraví

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová (dříve Nagyová), která čelí obžalobě v kauze údajného zneužití Vojenského zpravodajství, dnes nepřišla vypovídat k soudu. Podle jejího právníka Eduarda Bruny je nemocná a zároveň nedala souhlas s konáním jednání ve své nepřítomnosti. Soud proto hlavní líčení odročil.

Poslanci navrhli pro státní firmy nové úlevy z registru smluv

Některé státní podniky a společnosti s většinovou účastí státu a národní podnik Budějovický Budvar možná dostanou částečnou výjimku z povinného zveřejňování smluv v internetovém registru. Do evidence se také nebudou muset vkládat smlouvy, které se týkají nakládání s výbušninami, a kolektivní smlouvy. Předpokládá to novela zákona, kterou předložila skupina poslanců z ANO, ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, ODS a Úsvitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies