VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Volvo XC90 dostane jen čtyřválce. Nejsilnější verze nabídne až 400 koní

Praha - Automobilka Volvo prozradila další informace o nové generaci modelu XC90, tentokrát se dostalo na pohonné ústrojí. Velké SUV, k jehož uvedení dojde ještě letos, bude ve všech variantách pod kapotou ukrývat pouze čtyřválce. Nejsilnější provedení však má nabídnout výkon až 400 koní.

11.7.2014
SDÍLEJ:

Volvo Concept XC Coupé.Foto: Volvo

Tato vrcholná verze dostala označení T8 a využívá technologii, kterou výrobce nazývá "Twin Engine". Zjednodušeně řečeno jde o velice příkladnou ukázku toho, co se v automobilovém světě nazývá termínem "downsizing".

Srdcem ústrojí je totiž "pouze" dvoulitrový čtyřválec z nové řady motorů Drive-E, jemuž ještě v nízkých otáčkách pomáhá kompresor a ve vyšších turbodmychadlo. Tato jednotka pohání přední nápravu.

Hnací ústrojí Volva XC90 T8 s technologií Twin Engine.

Zadní kola pak roztáčí elektromotor s výkonem 80 koní. Díky němu bude moci XC90 T8 jezdit i v čistě elektrickém režimu, dojezd má činit přibližně 40 kilometrů.

Pro běžnou jízdu je však určen výchozí hybridní režim. V takovém případě hnací ústrojí produkuje celkový výkon až 400 koní a maximální točivý moment 640 N.m.

Volvo XC90 s technologií Twin Engine.

Volvo se přitom chlubí, že instalace složitého pohonu negativně neovlivní prostornost a praktičnost interiéru či velikost zavazadelníku. XC90 totiž bude stát na nové platformě SPA, která byla od samého počátku navržena tak, aby do ní bylo možné bez problémů začlenit technologie pro elektrifikaci.

Součástí nabídky motorů pro nové Volvo XC90 je také motor D5, což je turbodiesel přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Disponuje výkonem 225 koní a maximálním točivým momentem 470 N.m, přitom si má vystačit jen s přibližně šesti litry nafty na 100 kilometrů. Ještě úspornější je "nafťák" D4 s výkonem 190 koní, maximálním točivým momentem 400 N.m a spotřebou paliva okolo 5l/100 km.

Pohonné ústrojí Twin Engine.

Benzínové varianty jsou dvě. První je motor T6 s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který produkuje 320 koní a až 400 N.m točivého momentu. Druhou představuje motor T5 s 254 koňmi a s maximálním točivým momentem 350 Nm.

Autor: Redakce

11.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies