Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Volvo XC90 dostane jen čtyřválce. Nejsilnější verze nabídne až 400 koní

Praha - Automobilka Volvo prozradila další informace o nové generaci modelu XC90, tentokrát se dostalo na pohonné ústrojí. Velké SUV, k jehož uvedení dojde ještě letos, bude ve všech variantách pod kapotou ukrývat pouze čtyřválce. Nejsilnější provedení však má nabídnout výkon až 400 koní.

11.7.2014
SDÍLEJ:

Volvo Concept XC Coupé.Foto: Volvo

Tato vrcholná verze dostala označení T8 a využívá technologii, kterou výrobce nazývá "Twin Engine". Zjednodušeně řečeno jde o velice příkladnou ukázku toho, co se v automobilovém světě nazývá termínem "downsizing".

Srdcem ústrojí je totiž "pouze" dvoulitrový čtyřválec z nové řady motorů Drive-E, jemuž ještě v nízkých otáčkách pomáhá kompresor a ve vyšších turbodmychadlo. Tato jednotka pohání přední nápravu.

Hnací ústrojí Volva XC90 T8 s technologií Twin Engine.

Zadní kola pak roztáčí elektromotor s výkonem 80 koní. Díky němu bude moci XC90 T8 jezdit i v čistě elektrickém režimu, dojezd má činit přibližně 40 kilometrů.

Pro běžnou jízdu je však určen výchozí hybridní režim. V takovém případě hnací ústrojí produkuje celkový výkon až 400 koní a maximální točivý moment 640 N.m.

Volvo XC90 s technologií Twin Engine.

Volvo se přitom chlubí, že instalace složitého pohonu negativně neovlivní prostornost a praktičnost interiéru či velikost zavazadelníku. XC90 totiž bude stát na nové platformě SPA, která byla od samého počátku navržena tak, aby do ní bylo možné bez problémů začlenit technologie pro elektrifikaci.

Součástí nabídky motorů pro nové Volvo XC90 je také motor D5, což je turbodiesel přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Disponuje výkonem 225 koní a maximálním točivým momentem 470 N.m, přitom si má vystačit jen s přibližně šesti litry nafty na 100 kilometrů. Ještě úspornější je "nafťák" D4 s výkonem 190 koní, maximálním točivým momentem 400 N.m a spotřebou paliva okolo 5l/100 km.

Pohonné ústrojí Twin Engine.

Benzínové varianty jsou dvě. První je motor T6 s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který produkuje 320 koní a až 400 N.m točivého momentu. Druhou představuje motor T5 s 254 koňmi a s maximálním točivým momentem 350 Nm.

Autor: Redakce

11.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Citroën C3
Seat Ibiza
Bouřka. Ilustrační foto.
18

Během dne hrozí silné bouřky, výstraha platí do půlnoci

Polský prezident Andrzej Duda
5

Reforma polské justice prošla Senátem, Duda ji nejspíš nezastaví

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Otázky a odpovědi. Juventus měl strach, teď Schick rybaří

Měl to být přestup léta. A nejen pro české fotbalové fanoušky. Ságou jménem Patrik Schick alias možná posila velkoklubu za třicet milionů eur dlouho žila celá Itálie.

Komentář Deníku: Sen o dvou premiantech Evropy nevyšel

Když přijde řeč na rozdělení Československa, nejčastěji se zdůrazňuje, že dobře dopadlo. A protože jsou vztahy Čechů a Slováků přátelské a stali jsme se nejlepšími sousedy, vyvozuje se z toho, že rozdělit stát bylo chytré, anebo že se klidným rozdělením státu předešlo jeho divokému rozpadu. 

Sedmimístná Dacia Duster nakonec nebude. Vedení ji zatrhlo

Už nějaký ten pátek se v souvislosti s novou generací Dacie Duster mluví o možné sedmimístné variantě. Podle oficiálního vyjádření ředitele prodeje a marketingu Francoise Mariotta se ovšem žádná taková verze nechystá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení