Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Volvo XC90 dostane jen čtyřválce. Nejsilnější verze nabídne až 400 koní

Praha - Automobilka Volvo prozradila další informace o nové generaci modelu XC90, tentokrát se dostalo na pohonné ústrojí. Velké SUV, k jehož uvedení dojde ještě letos, bude ve všech variantách pod kapotou ukrývat pouze čtyřválce. Nejsilnější provedení však má nabídnout výkon až 400 koní.

11.7.2014
SDÍLEJ:

Volvo Concept XC Coupé.Foto: Volvo

Tato vrcholná verze dostala označení T8 a využívá technologii, kterou výrobce nazývá "Twin Engine". Zjednodušeně řečeno jde o velice příkladnou ukázku toho, co se v automobilovém světě nazývá termínem "downsizing".

Srdcem ústrojí je totiž "pouze" dvoulitrový čtyřválec z nové řady motorů Drive-E, jemuž ještě v nízkých otáčkách pomáhá kompresor a ve vyšších turbodmychadlo. Tato jednotka pohání přední nápravu.

Hnací ústrojí Volva XC90 T8 s technologií Twin Engine.

Zadní kola pak roztáčí elektromotor s výkonem 80 koní. Díky němu bude moci XC90 T8 jezdit i v čistě elektrickém režimu, dojezd má činit přibližně 40 kilometrů.

Pro běžnou jízdu je však určen výchozí hybridní režim. V takovém případě hnací ústrojí produkuje celkový výkon až 400 koní a maximální točivý moment 640 N.m.

Volvo XC90 s technologií Twin Engine.

Volvo se přitom chlubí, že instalace složitého pohonu negativně neovlivní prostornost a praktičnost interiéru či velikost zavazadelníku. XC90 totiž bude stát na nové platformě SPA, která byla od samého počátku navržena tak, aby do ní bylo možné bez problémů začlenit technologie pro elektrifikaci.

Součástí nabídky motorů pro nové Volvo XC90 je také motor D5, což je turbodiesel přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Disponuje výkonem 225 koní a maximálním točivým momentem 470 N.m, přitom si má vystačit jen s přibližně šesti litry nafty na 100 kilometrů. Ještě úspornější je "nafťák" D4 s výkonem 190 koní, maximálním točivým momentem 400 N.m a spotřebou paliva okolo 5l/100 km.

Pohonné ústrojí Twin Engine.

Benzínové varianty jsou dvě. První je motor T6 s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který produkuje 320 koní a až 400 N.m točivého momentu. Druhou představuje motor T5 s 254 koňmi a s maximálním točivým momentem 350 Nm.

Autor: Redakce

11.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Opel Insignia
Škoda Octavia
Parašutista. Ilustrační foto.

Parašutista na Dnu armády dopadl mezi diváky. Jsou čtyři zranění

Koncerty Ewy Farne musí fanoušky bavit. Zpěvačka se nebojí na pódiu tancovat, což doprovází rockovým prohazováním vlasů. Ve Znojmě předvedla i slušivý outfit.
8

Čerstvě vdaná Farna: Mám ráda suché víno, ale burčák také ochutnám

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

Mladík zůstal tři dny uvězněn v jeskyni. Zamkli ho tam jeho kolegové

Americký student univerzity v Indianě zažil krušné chvíle. Téměř tři dny strávil uvězněný v jeskyni poté, co ho zde zapomněl a následně omylem zamkl jeho univerzitní klub, se kterým se do jeskyní vydal. 

AKTUALIZOVÁNO

V Severní Koreji se opět otřásla země. Čína hovoří o dalším jaderném testu

Zemětřesení o síle 3,4 stupně Richterovy škály bylo zaznamenáno v Severní Koreji. Informovaly o tom čínské úřady. Podle serveru BBC s odkazem na čínské seismology k němu došlo v blízkosti místa, kde Severokorejci testují jaderné střely. Jihokorejští seismologové se však přiklánějí k přírodnímu původu.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení