Japonská automobilka především slibuje dosud nejextrémnější model s označením Type R. Pohánět ho bude nový dvoulitr i-VTEC s výkonem více než 280 koní.

Zatímco předchůdci v řadě ostrých Hond měli atmosférické motory, jednotka pro nový Civic Type R poprvé využívá turbodmychadlo, které zvyšuje výkon v nízkých otáčkách. Máme se prý ale těšit i na výkon v horní části otáček - jak to ostatně bývalo pro motory VTEC typické.

Honda Civic Type R.

S novinkou ale bude mít například premiéru také tlačítko "+R". Jeho funkce je jednoduchá: jde o spínač sportovního režimu. V něm se upraví odezva motoru, charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější a dojde k přenastavení posilovače řízení a adaptivních tlumičů. Rozdíl mezi běžným jízdním režimem a tím "eRkovým" přitom údajně bude obrovský.

Honda Civic Type R.

K lepším pocitům za volantem má přispět také nový systém "steer axis", což je náprava McPherson se dvěma přídavnými rejdovými čepy. Toto řešení má eliminovat "tahání za volant" při prudké akceleraci, k němuž často dochází právě u výkonných předokolek. Motor bude spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. 

Honda Civic Type R.

Civic Type R bude vyráběn v závodě Honda v britském Swindonu a u prodejců se objeví v létě roku 2015.