Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový Fiat Panda 4x4 získal cenu TopGearu

Londýn - Porota TopGear Awards 2012 udělila ocenění SUV roku 2012 novému Fiatu Panda 4x4.

13.12.2012
SDÍLEJ:

Fiat PandaFoto: Fiat

Porotci z řad redaktorů magazínu TopGear vybrali novou Pandu 4x4 z mnoha schopných i i podstatně dražších konkurentů.

Komise ocenila zvláště nový revoluční dvouválec 0,9 TwinAir, který je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou se sníženým rozsahem prvního převodového stupně.

„Je to dobrý off-road. Jistě, mohl by mít uzávěrky diferenciálů, místo toho má ale chytrý elektronický systém řízení trakce, dostatečnou světlou výšku a první převodový stupeň s nízkým rozsahem," konstatovala porota TopGearu.

„Trakce ve stoupáních je pozoruhodná, částečně i díky velmi vhodným pneumatikám. Panda je také dost lehká a nemusí tak bojovat s vlastní hmotností. Má ale i jiné přednosti. Pokud zvolíte verzi s motorem TwinAir s šestistupňovou převodovkou, nepotrápí vás ani dálnice. Navíc je natolik kompaktní, že se velmi snadno proplete mezi stromy či skalnatými překážkami, což plnohodnotné off-roady zcela určitě zastaví."

Panda 4x4 je v segmentu A jediným modelem s pohonem všech kol a je schopna konkurovat i mnohem větším a dražším off-roadům.

Aby byla zajištěna maximální možná přilnavost na jakémkoliv typu porvchu, nový model využívá pneumatiky 175/65 R15 84T M+S. Panda 4x4 je tak připravena na zdolávání drsného a náročného terénu.

Fiat Panda 4x4 nabízí volbu mezi dvěma typy pohonných jednotek, v obou případech se systémem Start&Stop. Jedná se o nový zážehový motor 0,9 TwinAir Turbo o výkonu 85 k a vznětový přeplňovaný agregát 1,3 MultiJet II o výkonu 75 k.

Ve srovnání s pohonnou jednotkou 1,2 Fire předchozí generace Pandy 4x4 nabízí nový motor TwinAir Turbo o 40 % vyšší točivý moment. To v kombinaci se šestistupňovou převodovkou se sníženým rozsahem prvního převodového stupně zajišťuje snadnější rozjezd do kopce, větší pružnost i akceleraci. Podobné zlepšení je patrné i u vznětového motoru MultiJet II, kde točivý moment vzrostl o 30 %.

Vůz nabízí bohatou standardní výbavu, která zahrnuje například systém elektronické kontroly stability ESC s elektronickou uzávěrkou diferenciálu ELD, manuální klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem, 15palcová leštěná litá kola, pneumatiky 175/65 R15 M+S, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a zadní opěrky hlavy.

Autor: Redakce

13.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Suzuki Swift
Opel Astra
Škoda Octavia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stephen Bannon.
8

Odcházející stratég Washingtonu: Trumpovo prezidenství je u konce

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

AKTUALIZUJEME / SLEDUJEME ON-LINE

Noční bouřka se prohnala Hradeckem, u Vlachova Březí zavřela silnici

Bouřka, která se prohnala zemí, neušetřila ani Jindřichohradecko. Několik tisícovek domácností v jižních Čechách je stále bez elektřiny. Mimo provoz také stále zůstávají některé železniční tratě.

Smršť zranění kosí hvězdy. Jsou tenisté přepracovaní?

Na kurtech připomínají nezničitelné superhrdiny. Roger Federer, Novak Djokovič, Andy Murray ti všichni umějí s tenisovou raketou v ruce věci, nad kterými se méně talentovaným jedincům tají dech. Přesto to ale jsou normální lidé, ne nezničitelné stroje na úspěchy. Poslední týdny to dokazují víc než kdy jindy.

AUTOMIX.CZ

Sen chalupářů. Nadšenec si z VW postavil pojízdnou chatku, jezdí až 160 km/h

Proč jezdit na chatu, když můžete jezdit přímo s chatou? Tohle sice nebyla záminka pro stavbu tohoto kuriózního vozidla, ale na pojízdné chatce si najde výhody snad každý. Je dílem britského mechanika a trochu překvapivě opravdu může i na silnici.

Jiří Kajínek nazul kopačky a hrál fotbal za rodné Prachovice

Páteční přátelské utkání prachovických fotbalistů s třemošnickým týmem recesistů vzbudilo rozruch. Proč? V prachovickém dresu nastoupil na stadion asi nejznámější rodák této obce – Jiří Kajínek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení