VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový Hyundai Genesis chce konkurovat BMW. Příští rok dorazí do Evropy

Soul - Hyundai by rád zatopil evropským výrobcům luxusních automobilů. Pokusí se o to s novou generací sedanu Genesis, jehož podobu jihokorejská automobilka ukázala na prvních oficiálních skicách. Ještě před koncem letošního roku bude novinka uvedena na domácí trh, během příštího roku zamíří i do světa.

26.10.2013
SDÍLEJ:

Hyundai Genesis.Foto: Hyundai

Hyundai upozornil, že Genesis se stane jeho prvním velkým sedanem, který půjde v Evropě do prodeje. Firma teď na evropském trhu slaví úspěch se svými malými vozy, například s modelem i30, který vyrábí ve svém českém závodě v Nošovicích.

Projekt nového modelu si vyžádal celkovou investici 500 miliard wonů (8,8 miliardy Kč) a jeho vývoj trval čtyři roky. Hyundai si od Genesise slibuje opravdu mnoho, údajně se bude moci pochlubit konstrukcí podvozku, úrovní jízdních vlastností a ovladatelností srovnatelnou s prémiovými evropskými značkami. K tomu měl přispět i bezpočet testů na různých místech po celém světě, včetně jízdních zkoušek na slavném okruhu Nürburgring v Německu.

Hyundai Genesis.

Důraz automobilka kladla také na bezpečnost. Tuhost ve zkrutu a ohybu byla zvýšena rozsáhlejším využitím ultravysokopevnostní oceli, dílů tvářených za tepla, struktur s dvojitým profilem v konstrukci přídě, odolnými přepážkami mezi motorovým prostorem a interiérem a vylepšením podlahových struktur v jejich zadní části a uprostřed vozu.

Hyundai do vozu instaloval také řadu elektronických systémů, například systém řízení trakce při průjezdu zatáčkou ATCC (Advanced Traction Cornering Control), který zvyšuje stabilitu v zatáčkách, či elektrický posilovač uložený na hřebenové tyči řízení R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering). Toto řešení má poskytovat lepší stabilitu ve vysokých rychlostech a přímé reakce na pohyby volantu při nízkých a středních rychlostech.

Hyundai Genesis.

Genesis se bude poprvé dodávat také se systémem pohonu všech kol Hyundai HTRAC. Ten elektronicky řídí rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách. 

Autor: Redakce

26.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Chyba za miliony. Pojišťovny platily za léky i dvojnásobek

Ilustrační foto.
1 4

„Dobrá smrt." Máme se v Česku zase začít bavit o eutanazii?

Úkol pro exekutory: vymoci tolik, jako je čtvrtina státního rozpočtu

/INFOGRAFIKA/- Políčeno mají hlavně na lidi mezi 28 a 47 lety. Těch je mezi dlužníky víc než polovina. Převažují muži.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Poslední rozloučení s loutkoherečkou Helenou Štáchovou, "maminkou" Hurvínka

Ve velké obřadní síni strašnického krematoria v Praze se dnes rodina, přátelé a veřejnost rozloučí s ředitelkou Divadla Spejbla a Hurvínka Helenou Štáchovou. Loutkoherečka, scenáristka, režisérka a dabérka zemřela po těžké nemoci 22. března ve věku 72 let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies