Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O luxusní Hyundai je zájem. Nový Genesis G90 si za den objednalo 4342 lidí

Nový luxusní sedan značky Genesis sice ještě čeká na svou premiéru, ale i tak je o něj velký zájem. Tedy alespoň v domácí Jižní Koreji, kde si limuzínu G90 za prvních 24 hodin od zahájení prodeje předběžně objednalo 4342 lidí.

1.12.2015
SDÍLEJ:

Genesis G90.Foto: Hyundai

To lze opravdu považovat za velký úspěch, neboť výrobce dosud novou limuzínu oficiálně ukázal pouze na dvou ilustracích. K představení vozu má dojít až 9. prosince.

Značka Genesis vznikla poměrně nedávno, vytvořila ji automobilka Hyundai, která chce novým okřídleným logem označovat svoje luxusní modely. Podobnou cestou se už v minulosti vydaly například automobilky Toyota (vznikl tak Lexus), Honda (Acura) nebo Nissan (Infiniti).

Nová vlajková loď už tedy neponese jméno ani logo automobilky Hyundai, bude se jmenovat prostě Genesis G90. Hyundai si označení nové samostatné divize Genesis "půjčil" od svého luxusní sedanu, který se z Hyundai Genesis brzy přejmenuje na Genesis G80.

Genesis G90.

Sedan G90 bude o něco větší, má totiž nahradit model Equus. Půjde tak o novou konkurenci tradičních limuzín typu BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S či Audi A8. Ve Spojených státech bude soupeřit také s Lexusy a vozy značky Infiniti.

První ilustrace naznačují, že design navazuje na již zmíněný Hyundai Genesis. Vůz tak zaujme například výraznou maskou chladiče či poměrně ostrými liniemi a dravým postojem.

Motory zatím byly potvrzeny tři. Základem je 3,8litrový atmosférický šestiválec o výkonu 334 koní, dále 3,3litrový přeplňovaný šestiválec poskytující 370 koní a také pětilitrový osmiválec s výkonem 425 koňských sil. Všechny agregáty jsou spojeny s osmistupňovým automatem. Standardně má vůz pohon zadních kol, ale výrobce nabídne i čtyřkolku.

Genesis G90.

Genesis G90 si zatím mohou objednat pouze zákazníci v domovské Jižní Koreji, kde se tedy už našlo více 4300 zájemců, následně poputuje i na severoamerický trh. Cesta do Evropy potrvá déle, výrobce totiž chce na starém kontinentu nabídnout kompletní modelovou řadu.

Tu by v roce 2020 mělo tvořit celkem šest aut. Kromě už jmenovaných limuzín G90 a G80 půjde o ještě menší sedan G70, dále o jedno kupé a také o dvojici SUV - v prvním případě má jít o kompaktní crossover, v tom druhém o velké a "skutečné" SUV.

Hyundai doufá, že nová značka Genesis podpoří její zisky a posílí její pozici na rychle rostoucím trhu s luxusními automobily.

Autor: Redakce

1.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Ford Fiesta
Škoda Fabia
Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení