VYBERTE SI REGION

Obrazem: Kolínská trojčata pěkně pohromadě a pod lupou. Jak se vám líbí?

Praha /FOTOGALERIE/ - Automobilky Peugeot, Citroën a Toyota na ženevském autosalonu představily druhou generaci malých vozů do města, které se v květnu začnou vyrábět v kolínském závodu TPCA. Všechny značky před premiérou slibovaly větší rozlišení jednotlivých modelů, bohatší výbavu a široké možnosti individualizace. Jak se to povedlo?

11.3.2014
SDÍLEJ:

Druhá generace trojčat z Kolína.Foto: Deník.cz

Kolínská automobilka TPCA investovala do uvedení nové generace mini vozů Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo (kliknutím na jména aut zobrazíte podrobnější informace) zhruba 15 miliard korun. Z toho šest miliard přímo do vybavení továrny a zbytek převážně do vývoje.

Všechny tři vozy mají na trh postupně přicházet od června a k dostání budou ve tří a pětidveřovém provedení a s posuvnou plátěnou střechou.

Citroën C1.

Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. K dispozici budou dva benzinové motory o objemu 1,0 a 1,2 litru. Počet použitých dílů vzrostl o pětinu, celkově pochází 80 procent komponent z ČR a 16 procent z Polska.

Citroën C1.

A jak se tedy jednotlivé vozy liší? Největší rozdíly jsou samozřejmě vidět na předních částech vozu. V Peugeotu zvolili spíš elegantní, jednoduchý a čistý design ve stylu většího modelu 308.

Peugeot 108.

Citroën se rozhodl pro trochu divočejší řešení s kulatými světlomety, nad nimiž najdeme ještě dvě úzké lampy. Skoro to vypadá, jako by C1 měla obočí.

Citroën C1.

A v Toyotě si zřejmě řekli, že s francouzskou dvojkou nechtějí nic mít. Proto Aygo dostalo ostré rysy a naštvaný výraz, který podtrhuje dominantní prvek ve tvaru písmena "X".

Toyota Aygo.

Podobně to platí o zadních partiích, Toyota se opět rozhodla pro zcela jiné pojetí než Peugeot a Citroën.

Toyota Aygo.

Francouzi totiž zvolil klasický tvar světlometů. Ten u Citroënu výrazně připomíná model DS3.

Citroën C1.

Na větší modely, například 208, grafikou světlometů evidentně odkazuje i Peugeot.

Peugeot 108.

Při pohledu z profilu jsou si všechna auta samozřejmě hodně podobná. Ale i tentokrát platí, že Toyota se odlišuje nejvíc. Je to hlavně díky užším zadním oknům.

Toyota Aygo.

Peugeot 108 tak dynamicky nevypadá, působí spíš jemněji. Možná i dospěleji.

Peugeot 108.

O Citroënu to platí v podstatě také.

Citroën C1.

Jestliže vnějším vzhledem se trojčata docela výrazně liší, o interiéru to už neplatí. Všechny vozy sázejí na hravou, barevnou kabinu a spoustu možností, jak si její design přizpůsobit k obrazu svému. Takto uvnitř vypadá C1:

Citroën C1.

Takto Aygo:

Toyota Aygo.

A takhle 108:

Peugeot 108.

Víc obrázků, které srovnávají nová kolínská trojčata najdete ve fotogalerii.

Cenu vozů oznámí zastoupení značek až před zahájením prodeje, podle neoficiálních informací by se neměla příliš lišit od ceny první generace. U té se pohybují kolem dvousettisícové hranice.

Autor: Redakce, ČTK

11.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies