VYBERTE SI REGION

Obrazem: Kolínská trojčata pěkně pohromadě a pod lupou. Jak se vám líbí?

Praha /FOTOGALERIE/ - Automobilky Peugeot, Citroën a Toyota na ženevském autosalonu představily druhou generaci malých vozů do města, které se v květnu začnou vyrábět v kolínském závodu TPCA. Všechny značky před premiérou slibovaly větší rozlišení jednotlivých modelů, bohatší výbavu a široké možnosti individualizace. Jak se to povedlo?

11.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
24 fotografií
Druhá generace trojčat z Kolína.

Druhá generace trojčat z Kolína.Foto: Deník.cz

Kolínská automobilka TPCA investovala do uvedení nové generace mini vozů Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo (kliknutím na jména aut zobrazíte podrobnější informace) zhruba 15 miliard korun. Z toho šest miliard přímo do vybavení továrny a zbytek převážně do vývoje.

Všechny tři vozy mají na trh postupně přicházet od června a k dostání budou ve tří a pětidveřovém provedení a s posuvnou plátěnou střechou.

Citroën C1.

Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. K dispozici budou dva benzinové motory o objemu 1,0 a 1,2 litru. Počet použitých dílů vzrostl o pětinu, celkově pochází 80 procent komponent z ČR a 16 procent z Polska.

Citroën C1.

A jak se tedy jednotlivé vozy liší? Největší rozdíly jsou samozřejmě vidět na předních částech vozu. V Peugeotu zvolili spíš elegantní, jednoduchý a čistý design ve stylu většího modelu 308.

Peugeot 108.

Citroën se rozhodl pro trochu divočejší řešení s kulatými světlomety, nad nimiž najdeme ještě dvě úzké lampy. Skoro to vypadá, jako by C1 měla obočí.

Citroën C1.

A v Toyotě si zřejmě řekli, že s francouzskou dvojkou nechtějí nic mít. Proto Aygo dostalo ostré rysy a naštvaný výraz, který podtrhuje dominantní prvek ve tvaru písmena "X".

Toyota Aygo.

Podobně to platí o zadních partiích, Toyota se opět rozhodla pro zcela jiné pojetí než Peugeot a Citroën.

Toyota Aygo.

Francouzi totiž zvolil klasický tvar světlometů. Ten u Citroënu výrazně připomíná model DS3.

Citroën C1.

Na větší modely, například 208, grafikou světlometů evidentně odkazuje i Peugeot.

Peugeot 108.

Při pohledu z profilu jsou si všechna auta samozřejmě hodně podobná. Ale i tentokrát platí, že Toyota se odlišuje nejvíc. Je to hlavně díky užším zadním oknům.

Toyota Aygo.

Peugeot 108 tak dynamicky nevypadá, působí spíš jemněji. Možná i dospěleji.

Peugeot 108.

O Citroënu to platí v podstatě také.

Citroën C1.

Jestliže vnějším vzhledem se trojčata docela výrazně liší, o interiéru to už neplatí. Všechny vozy sázejí na hravou, barevnou kabinu a spoustu možností, jak si její design přizpůsobit k obrazu svému. Takto uvnitř vypadá C1:

Citroën C1.

Takto Aygo:

Toyota Aygo.

A takhle 108:

Peugeot 108.

Víc obrázků, které srovnávají nová kolínská trojčata najdete ve fotogalerii.

Cenu vozů oznámí zastoupení značek až před zahájením prodeje, podle neoficiálních informací by se neměla příliš lišit od ceny první generace. U té se pohybují kolem dvousettisícové hranice.

Autor: Redakce, ČTK

11.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Věra Marešová u soudu.
6 20

Věra Marešová žádá odškodné čtyři miliony korun

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
5 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Ústí nad Labem – Ústečtí kriminalisté zatím stále marně pátrají po pohřešované školačce Michaele Patricii Muzikářové z Klíše. S pomocí se nyní opět obrací na veřejnost.

Ze silnice mrazivé vězení, v Tunisku uvízlo v autech asi tisíc lidí

Mrazivé počasí netrápí pouze Evropu, ale i Afriku. Silné sněžení uvěznilo na severovýchodě Tuniska na silnicích kolem tisíce lidí. Sněhové jazyky zkomplikovaly dopravu na několika místech včetně hlavní dálnice v provincii Dženbúba. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies