VYBERTE SI REGION

OBRAZEM: Škoda Citigo měla premiéru

Mladá Boleslav – „Naše auta nejsou pestrobarevné hračky, či přeplácaný cirkus, ale chtěli jsme atraktivní a přitom jednoduchý vůz s charakterem,“ řekl Deníku šéfdesignér značky Škoda při úterním slavnostním představení nejmenšího českého auta – Škoda Citigo, tedy vozu určeného hlavně do městských ulic.

27.9.2011 6
SDÍLEJ:

Škoda Auto představila ve vývojovém centru v Mladé Boleslavi nový malý vůz určený do města či mladým a starším lidem s názvem Citigo.Foto: Deník/Pavel Svačina

Nejmenší české auto Škoda Citigo se bude vyrábět ve stejném závodě v Bratislavě a do prodeje přijde třídveřová verze na českém trhu už v listopadu, v červnu 2012 pak má přijít rovněž pětidveřová verze. „Abychom stíhali výrobu, začne prodej nejprve v České republice a až se zájem ustálí, začneme jej prodávat i v dalších zemích,“ řekl Deníku šéf prodeje a marketingu Škoda Jürgen Stackmann.

Podle informací Deníku nebude jedinou výhodou nového vozu jen spotřeba 4,2 litrů benzínu na sto kilometrů či nízké emise kolem 97 gramů CO2 na kilometr, ale hlavně nízká cena, která bude začínat mezi 180 až 190 tisíci korun! Firma ale zatím cenu potvrdit nechtěla. „Cenu představíme do několika týdnů. Již teď ale mohou říci, že bude nižší než v případě Volkswagenu UP,“ řekl Stackmann.

Nové auto vychází tvarově ze svého německého bratříčka Volkswagenu UP, jenž byl představen před několika týdny na autosalonu ve Frankfurtu. Škodovka se ale zdá o něco krásnější než Volkswagen, nabízí například dojem větších bočních zadních oken. Rozhodně příjemnější je i jeho zadní část. „Jsou to čisté linie ozdobené krásnými velkými světly ve tvaru C,“ podotkl šéfdesignér Kabaň.

„Citigo je ústředním pilířem naší Růstové strategie. Otevře naší značce cestu do velmi perspektivního segmentu, zájem o tyto vozy stále roste,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. „Naše novinka beze zbytku naplňuje firemní filozofii značky Škoda vyjádřenou sloganem „Simply Clever“. Je kompaktní a přitom dostatečně prostorná; úsporná, ale překvapivě agilní; atraktivní po stránce výbav i použitých technologií. Ačkoliv je Citigo malý vůz, je to typická Škoda – a jako taková skvěle zapadá do našich plánů,“ doplnil Vahland.

Nový vůz pro mladé i pro starší

S modelem Citigo chce Škoda pro svou značku získat nové skupiny zákazníků, pro které dosud neměla v segmentu malých vozů adekvátní nabídku. „Sledujeme rostoucí poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou, atraktivní cenou a příznivými provozními náklady,“ tvrdí Vahland. Deníku však řekl, že tento vůz firma neuvede na tolik obdivovaný čínský trh. Taková malá auta se tam totiž prodávají za neskutečně nízkou cenu pod 4 tisíce eur a tamní trh je v tomto segmentu plně obsazen domácími značkami. „Tolik s cenou dolů nemůžeme jít už z hlediska bezpečnosti, to Škoda nedělá,“ dodal šéf Škodovky.

Design městského vozu vykazuje pro značku typický charakter. Lamelová maska chladiče lemovaná chromovaným rámečkem a precizně tvarované světlomety dodávají vozu typickou tvář značky Škoda. Skvělou práci odvedli designéři i pokud jde o uspořádání karoserie. S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu.

Jako hlavní cílové skupiny vozu vidí automobilka mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny a tzv. „best agers“. Jedná se o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah, na druhé straně ale mají vysoké nároky na kvalitu, praktickou stránku, design a bezpečnost. Právě spojení těchto vlastností Citigo dokonale ztělesňuje. V závislosti na požadavcích jednotlivých trhů budou na výběr až čtyři varianty výbavy: Easy, Active, Ambition a Elegance.

Šikovně vymyšlený interiér: maximum na malém prostoru

V duchu motta „City Clever“ je Citigo ideálním vozem nejen do města. Zaujme i hodnotami vnitřního prostoru, které ve třídě malých vozů nejsou samozřejmostí. Díky dlouhému rozvoru – 2,42 metru – si mohou čtyři osoby pohodlně užívat i delší cesty. Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů.

Interiér vozu Citigo nabízí prostor, kvalitu a preciznost. Je to dáno jasným a přehledným uspořádáním stejně jako dvoubarevnou palubní deskou ve vyšších variantách výbavy. Přední hlavové opěrky jsou integrovány do sedadel. Auto má také četné úložné a odkládací prostory, držáky nápojů a multimediálních zařízení či odkládací kapsy na bocích opěradel předních sedadel. Chytrým řešením jsou například háček na tašku či kabelku umístěný v mechanismu otevírání odkládací schránky před spolujezdcem nebo držák fotografií na středovém panelu. Výklopné odkládací plato je doplněno aretací v horní pozici. Volnému pohybu předmětů v zavazadlovém prostoru zabrání síťový program.

Pohodu na palubě zajišťují komfortní prvky. U třídveřové verze ulehčuje systém „Easy Entry“ nástup na zadní sedadla. „Sedadlo spolujezdce se posouvá a sklápí dostatečně vpřed, což umožňuje pohodlný nástup do zadní části vozu,“ uvedl šéfdesigner Kabaň.

Nový boční airbag a automatické zabránění nehodám ve městě

Citigo klade velký důraz na bezpečnost. „Poprvé je ve voze značky Škoda použit boční airbag s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce,“ uvedl šéf vývoje Eckhard Scholz. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění zmírnit závažnost kolize nebo jí dokonce zcela zabránit. To citelně snižuje riziko najetí do vozu před sebou v městském provozu. Citigo je společně s modelem up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Motor: malý ale šikovný

Po uvedení modelu Citigo na trh budou na výběr dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. Motory a převodovka jsou konstruovány pro optimální hospodárnost ve městech a jejich okolí. Už na krátkých tratích se motory rychle zahřejí na provozní teplotu a pracují mimořádně hospodárně. V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Emise dosahují hodnot 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotřeba a emise činí u 44kW motoru 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km a vypouští 108 g CO2 na km.

I přes malý zdvihový objem dosahují agregáty vysokého točivého momentu při nízké hlučnosti. Motor 1,0 MPI je základem pro agregáty spalující alternativní paliva, jako je například CNG. Hodnota emisí CO2 této verze bude již od 79 g/km. V roce 2012 se navíc vedle ručně řazené převodovky objeví také pětistupňová automatizovaná převodovka, která komfort nového malého vozu ještě zvýší. Výroba třídveřového modelu Citigo bude v bratislavském závodě zahájena ve 41. kalendářním týdnu tohoto roku.

Autor: Pavel Svačina

27.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

Rakušané volí v opakovaných volbách nového prezidenta

Vídeň - V Rakousku začalo opakované druhé kolo prezidentských voleb. Voliči si vybírají mezi nezávislým kandidátem podporovaným stranou Zelených Alexanderem Van der Bellenem a členem pravicově populistické Svobodné strany Rakouska (FPÖ) Norbertem Hoferem. Květnové hlasování, v němž zvítězil Van der Bellen, kvůli formálním chybám při sčítání hlasů zrušil ústavní soud.

Duka slouží mši k otevření německy mluvící farnosti v Praze

Praha - V souvislosti s otevřením farnosti německého jazyka v Praze na Novém Městě bude dnes pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka sloužit od 11:00 mši v kostele sv. Jana Nepomuckého Na Skalce. Německou farnost zřídil Duka k 1. říjnu, důvodem byl růst německy hovořící komunity a snaha o obrození staleté přítomnosti německého kulturního živlu v hlavním městě, uvedlo na webu pražské arcibiskupství.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies