VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Osobní kamion, sci-fi SUV či tříkolka. To nej z tokijského autosalonu

Tokio/Praha - Že se japonský trh s auty výrazně liší od toho evropského, to není žádná překvapující novinka. Většina tamních vozů vypadá z našeho pohledu exoticky, i proto bylo zajímavé sledovat, čím se japonští výrobci pochlubí na letošním tokijském autosalonu. A rozhodně nebyla o podivné koncepty a studie nouze. Podívejte se na ty nejlepší.

25.11.2013
SDÍLEJ:

Mitsubishi GC-PHEV.Foto: Tokyo Motor Show

Na autosalonu v Zemi vycházejícího slunce především nemohou chybět malá a většinou hranatá vozítka do města, kterým se tradičně říká Kei cars. Typickým příkladem může být například Nissan Dayz Roox.

Nissan Dayz Roox.

V Tokiu však nejsou k vidění jen populární Kei cars, nabídka je velice pestrá. Jak se vám líbí třeba Lexus LF-NX? Koncept SUV s nezaměnitelným a podivným designem se sice ukázal už na autosalonu ve Frankfurtu, na domácí show však dostal nový turbomotor.

Koncept Lexus LF-NX.

Do kategorie SUV patří také Mitsubishi GC-PHEV. A i ono vypadá hodně zvláštně a futuristicky.

Mitsubishi GC-PHEV.

Terénní ambice má také Suzuki X-Lander, malý off-road kombinující modernu s retro prvky.

Suzuki X-Lander.

Subaru Viziv Evolution je mimo jiné zajímavé unikátním hybridním pohonem, který kromě spalovací přeplňované šestnáctistovky využívá hned tři elektromotory.

Subaru Viziv Evolution.

Několik zajímavých konceptů na tokijském autosalonu vystavuje Toyota. Studii FCV pohání palivové články, na jedno natankování vodíku může auto ujet 499 kilometrů. Toyota počítá s výrobou v roce 2015.

Toyota FCV.

Hodně netradičně a vypadá futuristická Toyota FV2 - navíc nemá volant, vozítko se ovládá pohyby řidiče v kokpitu.

Toyota FV2.

A do třetice Toyota, tentokrát se svou vizí taxíku budoucnosti s všeříkajícím názvem: JPN Taxi.

Toyota JPN Taxi.

Činil se i Nissan. Jednou z hlavních hvězd jeho exhibice je BladeGlider, malý sporťák s úzkou přídí.

Nissan BladeGlider.

Slibně vypadá také Nissan IDx, lehké kupé s turbomotorem a pohonem zadních kol.

Nissan IDx.

IDx už existuje také v ostré verzi od továrního úpravce Nissanu, divize Nismo.

Nissan IDx Nismo.

Čistokrevným sporťákem je Kode9. Na svědomí ho má slavný designér Ken Okuyama. Kode9 váží jen 890 kg a pohání ho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 370 koní.

Kode9.

Sportovně se tváří také Daihatsu Kopen, malý roadster, který je zajímavý především tím, že ho lze snadno "odstrojit" a panely karoserie vyměnit za jiné. Můžeme ho tedy chápat jako módní doplněk.

Daihatsu Kopen.

Daihatsu ale poutá pozornost třeba i konceptem FC Deco DECK. Auto připomínající malý kamion demonstruje pokrok automobilky ve vývoji pohonu s palivovými články.

Daihatsu FC Deco Deck.

Na tokijském autosalonu se samozřejmě prezentují i výrobci motocyklů. A také netradičně, například Yamaha ukazuje dvoumístné miniauto Motiv, které vzniklo ve spolupráci s britskou společností Gordon Murray Design. Má ukazovat především výhody nového, efektivního a náklady šetřícího výrobního procesu.

Yamaha Motiv.

Studie Kawasaki J už se přece jen podobá motorce, jde ale o tříkolku s netradičním způsobem řízení. Místo klasických řídítek jezdec ovládá páky spojené s předními koly.

Kawasaki J.

Autor: Redakce

25.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
10 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Po životním šampionátu biatlonistku Koukalovou čtvrté místo mrzelo

Stejně jako loni zakončila biatlonistka Gabriela Koukalová mistrovství světa čtvrtým místem v závodu s hromadným startem. Na rozdíl od Osla ale byla dnes v Hochfilzenu rozmrzelá, protože na poslední položce chybovala a v závěrečném kole přišla o medaili.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies