VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Ostré Renaulty na okruhu v Mostě. Mégane R.S. umí chytnout za srdce

Most /FOTOGALERIE/ - Renault Mégane R.S. má pověst jednoho z nejlepších ostrých hatchbacků současnosti. Podle mnohých nadšenců je dokonce tím vůbec nejzajímavějším. Nabídka "potrápit" tento francouzský hot hatch, který nedávno dostal drobný facelift, na mosteckém autodromu tedy pochopitelně nešla odmítnout.

10.6.2014
SDÍLEJ:

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.Foto: Renault

Závodní okruh s dostatkem únikových zón totiž nabízí jedinečnou šanci, jak důkladně otestovat nejen auto, ale také sebe. Můžete hledat limity, dostat se až na hranu, zkoumat, co všechno vůz vydrží, jak se chová a hlavně zjistit, jak ve vypjatých chvílích reagujete vy za volantem. Ale hlavně je to obrovská zábava, to je hlavní důvod. Přiznávám.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

I když zpočátku akce s Renaulty zrovna radostně nevypadala. Mosteckou trať totiž pár minut před zahájením jízd vydatně pokropil déšť. Takže když jsem pak v boxové uličce seděl ve "svém" Mégane R.S., v podstatě cizím, neosahaném autě, a čekal na start, měl jsem trochu obavy. Zvlášť když jsem se ještě ohlédl kolem sebe a uviděl sedmnáct dalších ostrých Renaultů (mezi nimi také Clia R.S.), s nimiž jsem se měl o mokrou dráhu podělit. Vystoupit už nešlo.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

A bylo to nakonec dobře. Po první zaváděcím kole jsem si v hlavě oživil trať, s vozem se seznámil a zjistil, že tahle přemotorovaná předokolka s výkonem 265 koní funguje i na mokru velmi uspokojivě. Měl jsem navíc štěstí, ze jsem usedl do verze Cup, která má - narozdíl od základní varianty Sport - na přední nápravě poctivý samosvorný diferenciál. Bylo znát, jak moc v zatáčkách pomáhá.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

A také při výjezdech z nich: Mégane se totiž urputně pral s trakcí a samosvor dělal, co mohl. Točivý moment dvoulitrového turbomotoru vrcholí už při 3000 otáčkách hodnotou 360 N.m, takže není divu, že si přední kola klidně hrábla i při zařazené trojce. Vždy se ale chytla a Renault vypálil vpřed. Byl jsem docela překvapený, jak si auto s mokrým okruhem poradilo. Očekával jsem neochotu složit se do zatáčky a bezradné klouzání víceméně přímým směrem, ale kdepak.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

To ale neznamená, že by Mégane byl úplně "blbuvzdorný" a neuměl překvapit. Na vodě totiž vynikla jeho vrozená touha po vyhazování zádi. Stačí v zatáčce náhle ubrat, nebo nedejbože šlápnout na brzdu, a zadek se už už chystá předběhnout příď. Upřímně přiznávám, že se to stalo i mně. Auto je naštěstí díky skvělému řízení tak čitelné, že víte, co se pod koly zrovna děje a lze včas zareagovat - v tomto případě rychle zatočit volantem na druhou stranu, přidat plyn a vůz srovnat. S chladnou hlavou prostě žádné velké drama.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.
Skutečné schopnosti však "eReSo" úplně odhalí až na suché trati, která dovoluje ještě víc "přitopit". A je to opravdu kalup, Mégane je hodně hodně rychlý, fantasticky ovladatelný, v obloucích jistý a dokonale suverénní v ostrých šikanách. Potěší také přesné a na dnešní dobu poměrně "upovídané" řízení, příjemné řazení a zvlášť na okruhu hodně trvanlivé brzdy, které ani po dvaceti minutách divoké jízdy v podstatě "neodcházely". Výborný dojem zanechaly i nové pneumatiky Michelin Pilot Sport 2, které měly společně se samosvorem zásluhu na výtečné trakci při výjezdech ze zatáček. Díky tomu se z oblouku může vyrážet pod plynem skutečně brzy. A mocný záběr předních kol vám přitom netrhá volant z ruky, řidič má vše pod kontrolou.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

Líbil se mi taky charakter motoru. Jeho dynamické schopnosti jsou obdivuhodné, zvlášť ve sportovním režimu pak potěší i sympatickým zvukovým projevem, který občas ještě vyšperkuje odfrknutí výfuku. Tohle auto prostě dokáže velice snadno chytnout za srdce. Alespoň v mém případě se mu to na mosteckém autodromu dokonale povedlo. Už dlouho jsem se za volantem tak nepobavil.

Renault Mégane R.S. na Autodromu v Mostě.

Platí to však jen o provedení s podvozkem Cup. Z verze bez něj jsem tak nadšený nebyl. Ano, je také rychlá, ale absence samosvorného diferenciálu a jednodušší konstrukce přední nápravy se bohužel negativně projevuje na jízdních vlastnostech. Proti "cupovému" R.S. nepůsobí tak hbitě a do zatáček se musí mnohem víc nutit. Takže jestli po rychlém Renaultu Mégane toužíte, doporučuji si 40 tisíc korun za podvozek Cup připlatit. Cena vozu startuje na 740 900 Kč. Kompletní ceník najdete zde.

Autor: Stanislav Švarc

10.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Rada České televize volila ve druhém kole 26. dubna nového ředitele České televize. Na snímku Petr Dvořák.
14 9

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Biskup František Radkovský.
VÍME PRVNÍ
19

Prazdroji loni rostly prodeje, pomohl zájem o prémiová piva

Smutná zpráva z filmového světa. Zemřel Jonathan Demme, režisér Mlčení jehňátek

Jonathan Demme, režisér oscarového Mlčení jehňátek, dnes zemřel v New Yorku. Bylo mu 73 let. Příčinou úmrtí byly komplikace s rakovinou jícnu.

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Mexiko odmítá Trumpovu zeď. Je to nepřátelský akt, tvrdí

Mexický ministr zahraničí Luis Videgaray nazval plány na stavbu zdi oddělující Mexiko a Spojené státy nepřátelským činem a absolutním plýtváním penězi.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies