Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Ostré Renaulty na okruhu v Mostě. Mégane R.S. umí chytnout za srdce

Most /FOTOGALERIE/ - Renault Mégane R.S. má pověst jednoho z nejlepších ostrých hatchbacků současnosti. Podle mnohých nadšenců je dokonce tím vůbec nejzajímavějším. Nabídka "potrápit" tento francouzský hot hatch, který nedávno dostal drobný facelift, na mosteckém autodromu tedy pochopitelně nešla odmítnout.

10.6.2014
SDÍLEJ:

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.Foto: Renault

Závodní okruh s dostatkem únikových zón totiž nabízí jedinečnou šanci, jak důkladně otestovat nejen auto, ale také sebe. Můžete hledat limity, dostat se až na hranu, zkoumat, co všechno vůz vydrží, jak se chová a hlavně zjistit, jak ve vypjatých chvílích reagujete vy za volantem. Ale hlavně je to obrovská zábava, to je hlavní důvod. Přiznávám.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

I když zpočátku akce s Renaulty zrovna radostně nevypadala. Mosteckou trať totiž pár minut před zahájením jízd vydatně pokropil déšť. Takže když jsem pak v boxové uličce seděl ve "svém" Mégane R.S., v podstatě cizím, neosahaném autě, a čekal na start, měl jsem trochu obavy. Zvlášť když jsem se ještě ohlédl kolem sebe a uviděl sedmnáct dalších ostrých Renaultů (mezi nimi také Clia R.S.), s nimiž jsem se měl o mokrou dráhu podělit. Vystoupit už nešlo.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

A bylo to nakonec dobře. Po první zaváděcím kole jsem si v hlavě oživil trať, s vozem se seznámil a zjistil, že tahle přemotorovaná předokolka s výkonem 265 koní funguje i na mokru velmi uspokojivě. Měl jsem navíc štěstí, ze jsem usedl do verze Cup, která má - narozdíl od základní varianty Sport - na přední nápravě poctivý samosvorný diferenciál. Bylo znát, jak moc v zatáčkách pomáhá.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

A také při výjezdech z nich: Mégane se totiž urputně pral s trakcí a samosvor dělal, co mohl. Točivý moment dvoulitrového turbomotoru vrcholí už při 3000 otáčkách hodnotou 360 N.m, takže není divu, že si přední kola klidně hrábla i při zařazené trojce. Vždy se ale chytla a Renault vypálil vpřed. Byl jsem docela překvapený, jak si auto s mokrým okruhem poradilo. Očekával jsem neochotu složit se do zatáčky a bezradné klouzání víceméně přímým směrem, ale kdepak.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

To ale neznamená, že by Mégane byl úplně "blbuvzdorný" a neuměl překvapit. Na vodě totiž vynikla jeho vrozená touha po vyhazování zádi. Stačí v zatáčce náhle ubrat, nebo nedejbože šlápnout na brzdu, a zadek se už už chystá předběhnout příď. Upřímně přiznávám, že se to stalo i mně. Auto je naštěstí díky skvělému řízení tak čitelné, že víte, co se pod koly zrovna děje a lze včas zareagovat - v tomto případě rychle zatočit volantem na druhou stranu, přidat plyn a vůz srovnat. S chladnou hlavou prostě žádné velké drama.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.
Skutečné schopnosti však "eReSo" úplně odhalí až na suché trati, která dovoluje ještě víc "přitopit". A je to opravdu kalup, Mégane je hodně hodně rychlý, fantasticky ovladatelný, v obloucích jistý a dokonale suverénní v ostrých šikanách. Potěší také přesné a na dnešní dobu poměrně "upovídané" řízení, příjemné řazení a zvlášť na okruhu hodně trvanlivé brzdy, které ani po dvaceti minutách divoké jízdy v podstatě "neodcházely". Výborný dojem zanechaly i nové pneumatiky Michelin Pilot Sport 2, které měly společně se samosvorem zásluhu na výtečné trakci při výjezdech ze zatáček. Díky tomu se z oblouku může vyrážet pod plynem skutečně brzy. A mocný záběr předních kol vám přitom netrhá volant z ruky, řidič má vše pod kontrolou.

Rychlé Renaulty na Autodromu v Mostě.

Líbil se mi taky charakter motoru. Jeho dynamické schopnosti jsou obdivuhodné, zvlášť ve sportovním režimu pak potěší i sympatickým zvukovým projevem, který občas ještě vyšperkuje odfrknutí výfuku. Tohle auto prostě dokáže velice snadno chytnout za srdce. Alespoň v mém případě se mu to na mosteckém autodromu dokonale povedlo. Už dlouho jsem se za volantem tak nepobavil.

Renault Mégane R.S. na Autodromu v Mostě.

Platí to však jen o provedení s podvozkem Cup. Z verze bez něj jsem tak nadšený nebyl. Ano, je také rychlá, ale absence samosvorného diferenciálu a jednodušší konstrukce přední nápravy se bohužel negativně projevuje na jízdních vlastnostech. Proti "cupovému" R.S. nepůsobí tak hbitě a do zatáček se musí mnohem víc nutit. Takže jestli po rychlém Renaultu Mégane toužíte, doporučuji si 40 tisíc korun za podvozek Cup připlatit. Cena vozu startuje na 740 900 Kč. Kompletní ceník najdete zde.

Autor: Stanislav Švarc

10.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Hodonínský zastupitel Roman Sedlačík svolal shromáždění před hodonínskou radnicí, aby vysvětlil svůj postup v případě, kdy zavolal městské strážníky na cizince procházející na Národní třídě.
2 7

Zastupitel Hodonína zavolal na černošský pár policii, prý kvůli bezpečnosti

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Pelikán nejvyššího žalobce mlčenlivosti nezprostil. Obstrukce, reaguje Plíšek

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) nezprostil nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana mlčenlivosti pro slyšení před sněmovní komisí k únikům údajů z vyšetřovacích spisů. Předseda komise Martin Plíšek (TOP 09) mluví o naschválu a o obstrukci. Pelikán poukazuje na to, že žádosti o zbavení mlčenlivosti nebyly zdůvodněny tak, jak požaduje zákon o státním zastupitelství.

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Chceme nižší daně a zrušení EET, jinak nepůjdeme do vlády, hlásá ODS

ODS dnes představila 12 podmínek pro svůj vstup do vlády po podzimních volbách. Strana mimo jiné bude požadovat snížení daní, zrušení elektronické evidence tržeb (EET), odmítnutí povinných kvót na přijímání migrantů nebo zvyšování výdajů na obranu. 

Finanční poradce: Zažíváme skvělé časy, které nebudou trvat věčně

/ROZHOVOR/ Česká národní banka nedávno zvedla úrokové sazby. Znamená to zdražení úvěrů, naopak střadatelé mohou být potěšeni. Pro koho je to ještě dobrá zpráva a kdo si pohoršil, přibližuje finanční poradce Partners Josef Uchytil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení