VYBERTE SI REGION

Octavia na zemní plyn má českou cenu, bude stát nejméně 433 900 korun

Ženeva/Mladá Boleslav - Česká automobilka na probíhajícím autosalonu v Ženevě mimo jiné vystavuje Octavii G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Novinka dorazí na trh v červnu a bude stát nejméně 433 900 korun.

5.3.2014 1
SDÍLEJ:

Škoda Octavia G-TEC jezdí na stlačený zemní plyn.Foto: Škoda Auto

Tato cena platí pro liftback, kombík je o 33 tisíc korun dražší, vyjde na 466 900 Kč. Octavia G-TEC bude k dispozici ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance, přičemž u základní výbavy představuje plynová verze nejdražší dostupnou motorizaci. Oproti nejlevnějšímu provedení s motorem 1,2 TSI (85 koní) je liftback dražší o 99 tisíc, Combi pak o 102 tisíc.

Ve standardní výbavě najdeme například sedm airbagů, stabilizační systém ESC, multifunkční autorádio Blues s rozšířenou konektivitou (Aux-In/USB) nebo palubní počítač s displejem Maxi DOT. Paket PLUS za 11 500 Kč přidá klimatizaci s chlazenou schránkou u spolujezdce a tónovaná skla.

Škoda Octavia G-TEC jezdí na stlačený zemní plyn.

Pro srovnání: příbuzný Volkswagen Golf Variant TGI (je dostupný jen jako kombi) stojí 468 900 korun a v základním provedení Trendline nabídne třeba rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, čtečkou paměťových karet SD a vstupem Aux-IN, automatickou dvouzónovou klimatizaci, systém rozpoznání únavy řidiče, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, elektronickou ruční brzdu s asistentem pro rozjezd do kopce, sedm airbagů, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu či palubní počítač.

Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 110 koní, který je schopen spalovat jak benzin, tak stlačený zemní plyn. Součástí technických opatření tohoto modelu je ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Jednotka splňuje již nyní emisní normu Euro 6.

Škoda Octavia G-TEC jezdí na stlačený zemní plyn.

Čistě na CNG ujede automobil podle výrobce 410 km. Kombinovaná spotřeba přitom činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km.

Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km, na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-TEC absolvovat až 1 330 km bez zastávky u čerpací stanice. Dvě nádrže na CNG pojmou 97 litrů, tedy 15 kg stlačeného zemního plynu. Benzinová nádrž má objem 50 litrů. Palivové nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, díky čemuž by neměl být omezen prostor pro cestující a jejich zavazadla.

Škoda Octavia G-TEC jezdí na stlačený zemní plyn.

Výhodou plynové verze jsou samozřejmě nízké provozní náklady. Cena paliva CNG je na českém trhu, podobně jako v mnoha dalších zemích Evropy, podstatně nižší než cena nafty nebo benzinu. Náklady na palivo během jízdy na plyn v kombinovaném cyklu se mohou pohybovat pod hranicí 1 Kč/km.

Octavia G-TEC je druhým modelem značky ŠKODA, který je schopen provozu na stlačený zemní plyn. Od konce roku 2012 je v nabídce také CNG-varianta modelu Citigo.

Autor: Redakce

5.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Dům U zlatého orla na náměstí Svobody. Majitelé chráněných památek v Brně volí jejich odstranění ze seznamu památek. Usnadňuje jim to úpravy domů. Památkářům se takový postup ale nelíbí.
12 7

Brno přišlo o 23 památek. Kvůli administrativní chybě

Hodný doktor, ale kritický komunální politik Jiří Biolek zpochybnil pověst Aleny Dernerové jako senátorky a kandidátky. „Velmi mě zklamal,“ řekla Dernerová.
1

"Ona selhala!" - "On manipuluje!" Biolek zaútočil na Dernerovou jako Trump

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Královéhradecko /FOTOGALERIE/- Kurníky u sousedů osiřely. Náchodští jsou ve střehu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies