Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odchází legenda: Volkswagen po 56 letech skončí výrobu slavného "busíku"

Praha /FOTOGALERIE/ - Automobilka Volkswagen se rozhodla v Brazílii ukončit výrobu legendárního modelu Kombi, který je nejdéle vyráběným vozem na světě. Výroba předchůdce dnešního VW Transporteru začala v Jižní Americe v září 1957. K ukončení produkce připravila automobilka limitovanou edici 600 vozů Kombi Last Edition určenou výhradně pro brazilský trh.

30.8.2013 1
SDÍLEJ:

Volkswagen Kombi Last Edition.Foto: Volkswagen

Kombi je prvním modelem, který Volkswagen začal vyrábět v Brazílii. Mezi hlavní důvody úspěchu modelu T2 nazývaného také "Bus" či u nás "busík" patří funkční design, obrovský objem zavazadlového prostoru a mnohostranné použití. Původně vznikl jako derivát legendárního modelu Brouk.

Speciální závěrečnou edici nabízí Volkswagen od srpna za 85 000 brazilských realů, tedy v přepočtu asi 680 000 Kč. Vozidla budou dodána zákazníkům včetně certifikátu autentičnosti od výrobce a speciální identifikační plakety na přístrojové desce s pořadovým číslem. Speciální edice nabízí exkluzivní prvky výbavy, jako je dvoubarevné lakování karoserie, luxusní úprava interiéru a stylistické detaily, připomínající různé verze, jež byly od roku 1957 v Brazílii vyráběny.

Kombi Last Edition má modrý lak, s nímž kontrastuje bílá barva střechy, střešních sloupků a nárazníků. Nostalgický charakter dodávají vozu pneumatiky s bílými bočnicemi. Zvláštní pozornost byla věnována interiéru modelu, v němž cestující naleznou například speciální závěsy z modré tkaniny na zadním a bočních oknech. Vůz pohání motor o objemu 1,4 litru na benzin nebo ethanol. Hnací síla je přenášena prostřednictvím čtyřstupňové mechanické převodovky.

Palubní přístroje s rychloměrem uprostřed a palivoměrem na pravé straně jsou odlišeny speciální sítotiskovou úpravou, která přebírá tradiční design Kombi. Audiosystém s přehrávačem MP3 je osvětlen červenými diodami LED a nabízí vstupy AUX a USB. Uvnitř odkládací schránky před sedadlem spolujezdce nalezne hrdý majitel vozidla návod k obsluze ve speciální pamětní vazbě.

Autor: ČTK

30.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Opel Insignia
Škoda Octavia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Parašutista. Ilustrační foto.

Parašutista na Dnu armády dopadl mezi diváky. Jsou čtyři zranění

Koncerty Ewy Farne musí fanoušky bavit. Zpěvačka se nebojí na pódiu tancovat, což doprovází rockovým prohazováním vlasů. Ve Znojmě předvedla i slušivý outfit.
8

Čerstvě vdaná Farna: Mám ráda suché víno, ale burčák také ochutnám

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

Mladík zůstal tři dny uvězněn v jeskyni. Zamkli ho tam jeho kolegové

Americký student univerzity v Indianě zažil krušné chvíle. Téměř tři dny strávil uvězněný v jeskyni poté, co ho zde zapomněl a následně omylem zamkl jeho univerzitní klub, se kterým se do jeskyní vydal. 

AKTUALIZOVÁNO

V Severní Koreji se opět otřásla země. Čína hovoří o dalším jaderném testu

Zemětřesení o síle 3,4 stupně Richterovy škály bylo zaznamenáno v Severní Koreji. Informovaly o tom čínské úřady. Podle serveru BBC s odkazem na čínské seismology k němu došlo v blízkosti místa, kde Severokorejci testují jaderné střely. Jihokorejští seismologové se však přiklánějí k přírodnímu původu.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení