VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opel Astra OPC: Skvělý sporťák na každý den

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - V Opel Performance Center (OPC) vždycky uměli rychlá auta. Ale často jim něco chybělo a nebyla tak zábavná jako konkurenti. Nová Astra OPC má ale mít všechno. Navíc přidává zajímavou cenu.

6.6.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
16 fotografií

Opel Astra OPC.Foto: Opel

Už na papíře vypadá německý hot hatch nadějně. Turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkuje nadprůměrných 280 koní (při 5 500 ot./min) a točivý moment dosahuje hodnoty celých 400 N.m (2 500 až 4 500 ot./min). Takže je jasné, ža Astra OPC je hodně rychlá.

Rychlá a čitelná

Akcelerace z klidu na stovku je otázkou rovných šesti sekund. Oproti základnímu kupé Astra GTC je podvozek o 10 mm blíž vozovce, adaptivní tlumiče FlexRide jsou už ve výchozím – nejměkčím – režimu o 30 procent tvrdší a o spolehlivé brzdění se starají masivní kotouče Brembo. A především, OPC se chlubí přední nápravou s oddělenou těhlicí HiPer Strut a s poctivým mechanickým samosvorem.

Právě díky této koncepci si přední kola dokážou poradit jak s přenosem drtivé porce točivého momentu, tak i s dalšími „docela" důležitými činnostmi jako zatáčením, brzděním a držením stopy. Fakt to funguje. I když je cítit, jak předek se všemi těmi silami těžce bojuje, rozhodně vám ani při plné akceleraci neukroutí přes volant ruce.

Jistý dojem si OPC ponechává i v zatáčkách. Je skoro jedno, v jaké rychlosti do zákruty vletíte, Astra sice s mírnou nedotáčivosti (vyšší hmotnost nejde úplně zamaskovat), ale přesto spolehlivě, poslechne povel od volantu a prostě zabočí. Žádné drama, žádný záludný sklon k náhlé přetáčivosti, žádné kroucení či odskakování… Řízení je příjemně strmé, řazení přesné, brzdy fungují spolehlivě. S ničím není třeba se prát. Rychlá Astra vám také hodně odpustí, řídit ji rychle a bezpečně dokáže snad i absolutní zelenáč.

Astra, nebo Mégane?
Renault Mégane R.S. Cup v současnosti představuje pro Astru OPC největšího konkurenta. Měli byste tedy jít raději k dealerovi francouzských aut? To záleží, co od hot hatche čekáte. Obě auta jsou v podstatě stejně rychlá, ale při přímém srovnání na mě Mégane působil agilněji, lehčeji, obratněji a hravěji. Také zvuk se mi líbil víc než u Astry – především praskání výfuků. Renault je o trochu zábavnější a více adrenalinové auto.
Opel Astra OPC a Renault Mégane R.S. Cup
Na druhou stranu tomu odpovídá i tvrdší podvozek, kratší řazení, ostřejší spojka, skromnější interiér a spartánská výbava. Astra je univerzálnější, pohodlnější a opravdu ji můžete používat každý den. V neposlední řadě vychází i lépe cenově, Mégane R.S. totiž začíná na 760 90 Kč.

Důvěryhodnému jízdnímu projevu odpovídá také nezáludný a čitelný charakter motoru. Na sešlápnutí plynového pedálu reaguje jen s kraťounkým zpožděním a už od 1 500 otáček servíruje plynule gradující výkon. To nejlepší se děje po překročení 4 000 otáček – jako by vás někdo neodbytně tlačil do opěradla sedačky (oceníte skvělá sedadla Recaro) a přitom vám přímo u uší pustil fukar na listí.

Astra OPC totiž „pod kotlem" vyluzuje hodně zajímavý zvuk. Není nikterak sytý a hluboký, ani výfuky si znatelně neodfrkují. Slyšet je spíš zvláštní chroptění, které dokazuje mocnou snahu sání urvat si pro sebe všechen vzduch z okolí a taky pískot turba.

Druhá tvář

Takže v rychlosti funguje OPC skvěle. Ale s žádným autem nelze řádit vždy a všude. Naštěstí v Opelu mysleli i na tohle a svůj nejnovější hot hatch postavili tak, aby fungoval i v normálním provozu. Podvozek zvládá i větší nerovnosti a auto je vlastně docela pohodlné, ničím neobtěžuje. Snad jen výhled vzad není nejlepší a krátká spojka se někdy chová až příliš dychtivě, jako by vaší noze našeptávala, ať se vykašlete na jemné zacházení a abyste to zase trochu „rozbalili".

Spotřeba samozřejmě hodně závisí na stylu řízení. Není obtížné jezdit za 12, klidně i 13 a 14 litrů. I víc. Naopak ani s lehkou nohou se mi nepovedlo dostat se dlouhodobě pod 8 litrů.

Sympatický je i interiér, v němž nechybí snad nic důležitého pro maximální komfort. Stejně jako u ostatních Opelů i tady najdeme spoustu tlačítek, v nichž se vyznat vyžaduje chvíli tréninku. Prostoru je vpředu dostatek, vzadu pochopitelně narazíte na limity třídveřového kupé a dynamické linie. Přesto se i na zadních sedadlech dá nějaký ten kilometr v pohodě přečkat.

Závěr? Astra OPC se jednoduše mimořádně povedla. Vypadá skvěle, za všech okolností se výborně řídí a díky umění odpouštět chyby zprostředkuje fantastický a především rychlý zážitek i nepříliš zkušenému řidiči. Pokud bych měl něco vytknout, je možná až příliš civilizovaná, což jí v mých očích trochu (ale opravdu jen trochu) ubírá na zábavnosti.

Skvělá je cena. Začíná už na 633 900 Kč, což výrazně méně, než kolik žádá konkurence.

Opel Astra OPC:
+ dynamický vzhled
+ jistý podvozek
+ auto na každý den
- vyšší hmotnost
-

možná až příliš „civilizovaná" 

motor zážehový čtyřválec, přeplňovaný
objem 1998 ccm
max. výkon 206 kW (280 k)
max. točivý moment 400 N.m
max. rychlost 250 km/h
0-100 km/h 6,0 s
spotřeba 8,1 l/100 km
cena 633 900 Kč

Jestli vás Astra OPC zaujala, nebo prostě máte rádi auta, navštivte autorův nový facebookový blog, kde najdete spoustu zajímavých informací, fotografií, videí a praktických rad.

Autor: Redakce

6.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies