VYBERTE SI REGION

Opel se stáhne z Číny. Zato v Německu investuje 7 miliard do nového vozu

Rüsselsheim/Praha - Německá automobilka Opel začátkem příštího roku ukončí prodej automobilů na čínském trhu. Výrobce však rovněž uvedl, že v německém Rüsselsheimu investuje 245 milionů eur (téměř sedm miliard Kč) do výroby nového modelu.

30.3.2014
SDÍLEJ:

Opel Adam Rocks.Foto: Opel

Tím se potvrdila dřívější slova Mary Barraové, šéfky amerického koncernu General Motors, jemuž Opel patří. Barrová totiž v lednu slíbila, že budoucnost závodu v Rüsselsheimu zajistí pomocí nového modelu, jehož vývoj půjde ruku v ruce s dodatečnými investicemi v Německu.

Víc informací o novém vozu ale zatím nikdo neprozradil. Už na konci loňského roku se však objevily spekulace, že Opel chystá nový "vstupní" model pro čtyři cestující a se dvěma páry dveří, který by zájemce oslovil především příznivou cenovkou.

Nahrává tomu i skutečnost, že Evropu v roce 2015 opustí příbuzný Chevrolet, hrající u General Motors roli výrobce dostupnějších aut. Čekat bychom tedy mohli levné vozítko cenově pod Corsou a stylovým Adamem. Corsu navíc brzy čeká generační obměna, na trhu je totiž od roku 2006. Dojít by k ní mělo právě v roce 2015. A nová Corsa jistě dostane vyšší cenu, než ta současná - prostor pro levnější automobil se tedy přímo nabízí.

Začátkem roku 2016 by pak podle nejnovějších zpráv měla dorazit nová Astra, jejíž vzhled bude do značné míry vycházet z konceptu Monza.

Opel také prozradil, že ve své továrně v německém Rüsselsheimu zahájí rovněž produkci vozů Buick pro Spojené státy. I tato značka patří General Motors.

Koncern General Motors v minulosti uvažoval o prodeji německého výrobce, nakonec se ho ale rozhodl restrukturalizovat vlastními silami. Celkově plánuje GM do Opelu investovat v průběhu čtyř let 4 miliardy eur (zhruba 110 miliard korun), cílem je vrátit ztrátovou automobilku do poloviny desetiletí na úroveň, kde nebude mít zisk ani ztrátu. Jen pro úplnost, koncern GM v Evropě od roku 1999 "utopil" už 18 miliard dolarů, tedy přibližně 362 miliard korun.

Expanze v Číně? Příliš drahé

Opel v loňském roce prodal na čínském trhu pouze 4365 vozů. Společnost upozornila, že expanze v Číně by si vyžádala velké náklady a dodala, že rozhodnutí o odchodu z Číny se již delší dobu očekávalo. Skutečně jde o logický krok, koncern General Motors už totiž má v nejlidnatější zemi silnou pozici především díky značce Buick, jejíž některé modely jsou technicky téměř totožné s vozy Opel (například dvojice Insignia/Regal). Loni se v Číně prodalo 808 918 aut s logem amerického Buicku.

Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.

Autor: Redakce, ČTK

30.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
21 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies