VYBERTE SI REGION

Operativní leasing je zajímavá cesta k novému autu. Vyplatí se?

Cesta k novému autu nemusí vést jen přes jeho koupi. V posledním období už všechny nejvýznamnější automobilky v České republice nabízejí "pořízení" vozu v rámci takzvaného operativního leasingu. Zjednodušeně řečeno, jedná se o pronájem automobilu na předem stanovenou dobu.

6.11.2015 1
SDÍLEJ:

Škoda Rapid Spaceback.Foto: Škoda Auto

Pochopitelně, samotný operativní leasing není úplně nový. Dobře ho znají především správci firemních automobilových parků a podnikatelé, protože dříve byl tento finanční produkt určen jen podnikovým zákazníkům.

Loni v červnu však společnost Škoda Auto zavedla na našem trhu operativní leasing i pro soukromé osoby. Mladoboleslavskou společnost pak následovaly další značky. Kromě automobilek operativní leasing pro soukromé osoby nabízejí i různé nezávislé firmy specializující se na financování nákupu vozidel.

Koupit, nebo půjčit?

Princip je stejný jako u firem. Umožňuje tedy zájemcům užívat auto za měsíční splátky po stanovenou dobu. Po uplynutí uživatel může vůz odkoupit, nebo si jej automobilka ponechá a nabídne k prodeji jako ojetinu. Uživatel si pak případně vybere jiné auto.

Nejčastěji jde o operativní leasing na 24 měsíců, ale třeba u Opelu je nejkratším možným obdobím 36 měsíců. A například Hyundai nabízí pronájem na dva, na tři a dokonce i na čtyři roky.

Srovnejte si bezplatně ceny povinného ručení na trhu.

Výhody operativního leasingu vyplývají ze skutečnosti, že jde o komplexní službu. Zákazník platí za používání nového auta pevně daný měsíční poplatek, který navíc zahrnuje i povinné ručení a havarijní pojištění.

Servis v ceně

Některé automobilky přitom poskytují i program se širším rozsahem služeb. Například u produktu Škoda Bez starostí je kromě základního tarifu Start k dispozici také balíček Komplet, který zahrnuje i servisní náklady a údržbu vozu, a to včetně sady sezónních pneumatik a práce pneuservisu, nebo i náhradní vozidlo. V takovém případě tedy zákazník hradí navíc pouze pohonné hmoty a případně dálniční známku.

U obou programů si pak zájemce ještě může vybrat výši spoluúčast buď jedno procento nebo pět procent. Škoda pronajímá auta na dva roky s nájezdem do 20 000 kilometrů za rok. Pokud uživatel limit překročí, doplatí 1,82 koruny za každý kilometr. Sazba za kilometry nad limit je uvedena ve smlouvě.

Jsou tu i nevýhody

Operativní leasing však má i jisté nevýhody. Především je potřeba se smířit s tím, že uživatel není vlastníkem vozu. Dále jsou tu jistá omezení ve výběru. Některé automobilky totiž nabízejí jen několik modelů a z těch pak ještě pouze vybranou motorizaci a zpravidla s limitovanou výbavou.

Škoda poskytuje operativní leasing na všechny modely kromě malého Citiga a šikovného Roomsteru. V ceníku najdeme i více motorizací. "U zákazníků je nejoblíbenější Rapid v obou karosářských variantách, následuje Yeti, na třetím místě Octavia," uvádí podrobnosti ředitel prodejní organizace Škody v Česku Luboš Vlček. Mimochodem, od představení si tuto novou metodu financování sjednaly už téměř tři tisíce fyzických osob.

"Zájem předčil naše očekávání. Většina zájemců, konkrétně 57 procent, volí variantu Komplet a nižší spoluúčast," dodává Luboš Vlček.

Nejlevněji lze na operativní leasing pořídit Škodu Fabia. S nejslabším tříválcem, ve výbavě Ambition a v rámci základního tarifu Start, pronájem stojí 4899 korun měsíčně. Od 4999 korun měsíčně pak lze využívat například konkurenční Hyundai i20. Službu však poskytují i prémiové značky, třeba Audi či BMW, ceny jsou však pochopitelně vyšší. Například u Audi A5 Sportback činí měsíční splátka 14 499 korun.

Podle stylu života

Na otázku, zda je výhodnější našetřit si na vlastní nový vůz, nebo zda si jej pouze na určitou dobu za pravidelnou splátku pronajmout, neexistuje jednoznačná odpověď. Záleží nejen na finanční situaci zájemce, ale obecně na životních prioritách a potřebách.

"Dlouho jsem přemýšlel o koupi ojetého auta v ceně okolo 200 tisíc korun. Jenže když jsem si spočítal, že poslední auto mě při započtení pořizovací ceny, všech náhradních dílů, pojištění a po odečtení prodejní ceny stálo asi pět tisíc měsíčně, rozhodl jsem se pro operativní leasing," říká Viktor Tamayo, který si nedávno takto na dva roky "půjčil" Škodu Yeti.

"Platíme 7074 korun měsíčně a balíček zahrnuje i výměnu pneumatik a servisní náklady. Navíc si tedy hradíme jen benzín. Ano, provoz mě vychází dráž než u předchozí ojetiny, ovšem zase jezdím v novém autě a nemusím se o nic starat," dodává zákazník.

Čísla, která možná neznáte
Z modelů automobilky Škoda je v operativním leasingu nejoblíbenější Rapid, který lze nejlevněji využívat za 5699 korun. Octavia na naftový pohon je za 8599 korun měsíčně a nový Superb za 12 590 korun.

Operativní leasing však není vyhrazen pouze "masovým" značkám. V Česku si takto lze pronajmout například i modely Maserati. Konkrétně společnost Scuderia Praha jako oficiální dovozce těchto aut do České republiky vám může půjčit dvě verze sedanu Ghibli. Varianta s naftovým motorem vyjde na 28 tisíc korun měsíčně, verze Ghibli S Q4 s benzínovým šestiválcem pak na 35 tisíc.

Autor: Redakce

6.11.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Povstalci v Halabu řekli Američanům, že město neopustí

Damašek - Povstalci v syrském Halabu oznámili Spojeným státům, že obléhanou východní část města neopustí. Reagovali tak na výzvu Moskvy, která je prý připravena jednat s Washingtonem o stažení všech rebelů. Informovala o tom agentura Reuters. Podle syrského vojenského zdroje má Damašek v plánu získat plnou kontrolu nad Halabem během několika týdnů.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies