VYBERTE SI REGION

Oprava D1 se posune, Ředitelství silnic a dálnic změnilo podmínky tendrů

Praha - Modernizace dálnice D1 se pravděpodobně odsune na jaro. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli dotazům a připomínkám stavebních firem změnilo podmínky současných tendrů, Podle původního plánu ŘSD počítalo se zahájením prací na prvních úsecích od 5. října.

17.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Kvůli tendrům na opravu prvních pěti dálničních úseků podali stavaři na ŘSD 200 stran dotazů a námitek, na základě kterých ředitelství v noci z pátku na sobotu vydalo revidované znění obchodních podmínek výběrových řízení, uvedl server E15.cz. I tato nová verze ale podle zjištění deníku E15 stavbařům nevyhovuje. Vadí jim prý zejména stanovení pevného požadavku odevzdání stavby i tehdy, kdy by práce přerušilo samo ředitelství, nebo to, že správce stavby údajně nebude mít žádnou rozhodovací pravomoc. Sporný je i harmonogram, který stanovuje betonářské práce na zimní měsíce, které jsou pro tento druh prací nevhodné.

Spousta uchazečů

Tendr na opravy dálnice se v současnosti nachází ve druhém a závěrečném kole výběrového řízení, ve kterém má ŘSD vybrat vítěze na základě nabídnuté ceny. Celkem se o zakázku uchází 13 firem. Z velkých stavebních společností je to například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy vloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun. Pro letošek je zajištěné financování ve výši 1,5 miliardy Kč. Modernizaci těchto prvních úseků má být podle ŘSD hotová do konce příštího roku.

Autor: ČTK

17.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies