VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kupujete ojetinu? Ford Escort je levný, ale není bezpečný

Escort má léta největší slávy už za sebou. Přesto je oněj stále velký zájem. Patří mezi nejlevnější ojetiny a přitom často nabízí bohatou výbavu běžnou udražšíchaut.

4.5.2009
SDÍLEJ:

Ford EscortFoto: Archív Deník

V minulosti byl v tuzemsku Ford Escort velmi populární. Díky tomu je nyní k mání velké množství ojetých vozů této značky. Nabídka převyšuje poptávku, což tlačí ceny dolů, a tak můžete za nevelký obnos pořídit zachovalý vůz. Automobil vyrobený po modernizaci v roce 1995 pořídíte i za 20 000 korun.

Krátké seznámení

Escort poslední generace vstoupil na trh v roce 1990 v provedení tří – a pětidveřový liftback, čtyřdveřový sedan, kombi a kabriolet. Hned následující rok vůz prodělal úpravu vzhledu. Další facelift, a tentokrát i modernizace, se odehrála v roce 1995. Kromě jiného výrobce zlepšil i jízdní vlastnosti, ty ale ani tak nepatří k nejlepším.

Od roku 1998 se vyráběl pouze pětidveřový liftback a praktické kombi. Escort se v té době udržel v nabídce díky přetrvávajícímu zájmu, který zajistila zajímavá cena a dobrá výbava.

Jeho výrobu automobilka definitivně ukončila až v roce 2000. Nárazovým testem společnosti Euro NCAP prošel Escort v roce 1999 se ziskem pouhých dvou hvězdiček z pěti možných. Ochrana posádky při nárazu tedy není dobrá.

Co můžete čekat

Benzinové motory Escortu mají dlouhou životnost, což však neplatí u dieselů. Ty se vyznačují velkým výskytem vážných poruch a jsou hlučné. Často jim praská těsnění pod hlavou válců i samotná hlava, trhají se také rozvodové řemeny. Výsledkem je vážné poškození motoru a nákladná oprava.

Ideál představuje benzinový motor 1.6 16V/66 kW. Je svižný a kultivovaný. Pozor si dejte na vůle v podvozku: vytlučené čepy, vytlačené silentbloky. Ty mohou mít za následek vibrace volantu (silentbloky na stabilizátoru) i „plavání“ vozu v zatáčkách (silentbloky na zadní nápravě). Často jsou zvlněné brzdové kotouče, opotřebené klíčky a zámky.

Uvolňuje se zadní brzdové obložení, koroduje výfuk i karoserie (hlavně lemy zadních blatníků). Pozornost věnujte i úniku motorového oleje a potížím s volnoběžným ventilem u benzinových verzí (kolísání otáček).

MILAN JIROUŠ
časopis Svět motorů

4.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Renault Clio
Renault Clio

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ulice Manchesteru truchlí
AKTUALIZOVÁNO
34 14

Vrah z Manchesteru je Salman Abedí, 22 let. Britský občan libyjského původu

Dennis Russell Davies

Na Pražské jaro po čtvrtstoletí vrací Dennis Russell Davies

Otec zavíral své děti do hladomorny, tvrdí obžaloba. Viní ho z týrání

Dvě nezletilé děti měl sedmačtyřicetiletý otec na Břeclavsku podle obžaloby zavírat do místnosti nazývané hladomorna. Policisté navíc sdělili, že v jeho počítači našli tisíce erotických fotografií s mladými chlapci. Případem se v úterý začal zabývat brněnský krajský soud.

Pohledem Stanislava Šulce: Složitější svět

Týdeník Economist přinesl statistiku teroristických útoků na území západní Evropy a Spojených států amerických. Připomíná, že ačkoli máme dojem permanentního ohrožení, a dokonce si myslíme, že teroristické útoky jsou na denním pořádku, v perspektivě posledních padesáti let je realita trochu jiná.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Jak by asi dnes vypadala legendární auta východního bloku?

Po rozpadu východního bloku se mnoho ikonických vozů této éry nedočkalo přímého nástupce. Plno nadšenců si však představuje jejich návrat a skrze grafické ilustrace vytváří moderní interpretace těchto známých aut. Podívali jsme se na ty nejzajímavější.

AKTUALIZOVÁNO

Je to tady! Kajínek opustil vězení. "Vítej na svobodě," zaznělo na uvítanou

/VIDEO, FOTOGALERIE/- Doživotně odsouzený vrah Jiří Kajínek se dočkal. Dnes o půl dvanácté byla odeslána podepsaná milost prezidentem Milošem Zemanem na Ministerstvo spravedlnosti k dalšímu vyřízení. Krátce po půl druhé pak vyšel branou na svobodu. "Vítej na svobodě," křičeli přítomní na evidentně dojatého muže. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies