V minulosti byl v tuzemsku Ford Escort velmi populární. Díky tomu je nyní k mání velké množství ojetých vozů této značky. Nabídka převyšuje poptávku, což tlačí ceny dolů, a tak můžete za nevelký obnos pořídit zachovalý vůz. Automobil vyrobený po modernizaci v roce 1995 pořídíte i za 20 000 korun.

Krátké seznámení

Escort poslední generace vstoupil na trh v roce 1990 v provedení tří – a pětidveřový liftback, čtyřdveřový sedan, kombi a kabriolet. Hned následující rok vůz prodělal úpravu vzhledu. Další facelift, a tentokrát i modernizace, se odehrála v roce 1995. Kromě jiného výrobce zlepšil i jízdní vlastnosti, ty ale ani tak nepatří k nejlepším.

Od roku 1998 se vyráběl pouze pětidveřový liftback a praktické kombi. Escort se v té době udržel v nabídce díky přetrvávajícímu zájmu, který zajistila zajímavá cena a dobrá výbava.

Jeho výrobu automobilka definitivně ukončila až v roce 2000. Nárazovým testem společnosti Euro NCAP prošel Escort v roce 1999 se ziskem pouhých dvou hvězdiček z pěti možných. Ochrana posádky při nárazu tedy není dobrá.

Co můžete čekat

Benzinové motory Escortu mají dlouhou životnost, což však neplatí u dieselů. Ty se vyznačují velkým výskytem vážných poruch a jsou hlučné. Často jim praská těsnění pod hlavou válců i samotná hlava, trhají se také rozvodové řemeny. Výsledkem je vážné poškození motoru a nákladná oprava.

Ideál představuje benzinový motor 1.6 16V/66 kW. Je svižný a kultivovaný. Pozor si dejte na vůle v podvozku: vytlučené čepy, vytlačené silentbloky. Ty mohou mít za následek vibrace volantu (silentbloky na stabilizátoru) i „plavání“ vozu v zatáčkách (silentbloky na zadní nápravě). Často jsou zvlněné brzdové kotouče, opotřebené klíčky a zámky.

Uvolňuje se zadní brzdové obložení, koroduje výfuk i karoserie (hlavně lemy zadních blatníků). Pozornost věnujte i úniku motorového oleje a potížím s volnoběžným ventilem u benzinových verzí (kolísání otáček).

MILAN JIROUŠ
časopis Svět motorů