VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Peugeot 5008: Elegantní a praktický vůz

Praha /TEST/ - Peugeot třídu kompaktních víceúčelových vozů MPV dlouho ke své vlastní škodě opomíjel, ale od loňského roku se snaží situaci napravit novou modelovou řadou 5008, která je technicky spřízněná se sesterským typem Citroën C4 Grand Picasso.

8.2.2011
SDÍLEJ:

Cena základní verze MPV 5008 se pohybuje na hranici 439 tisíc korun.Foto: Peugeot

Model Peugeot 5008 byl výrobcem oficiálně představen v červnu 2009 a na český trh byl uveden v únoru 2010. Elegantní karoserie s dobrou aerodynamikou (cx = 0,29) je v závislosti na zvolené výbavě vybavena panoramatickým skleněným střešním oknem, které sice zaplaví interiér světlem, ale nelze je otevřít. V prostorném a útulném interiéru je rozmístěno pět až sedm samostatných sedadel ve dvou, respektive třech řadách.

Vzhledem k délce vozu 4,53 metru nezbývá za třetí řadou sedadel velký prostor pro zavazadla (pouhých 213 litrů), ale ve více využívané pětimístné konfiguraci je zavazadlový prostor velkorysý (579 až 678 litrů podle polohy sedadel druhé řady).

Velká variabilita

V závislosti na zvolené výbavě je k dispozici navíc sedadlo spolujezdce vpředu se sklopným opěradlem, takže i na převoz velmi dlouhých předmětů je Peugeot 5008 výtečně připraven (využitelná délka ložného prostoru je až 2,76 metru). Výrobce udává maximální objem zavazadlového prostoru při složených sedadlech druhé a třetí řady 1754 litrů. Pětimístné modely mají navíc vzadu pod podlahou skrytou odkládací přihrádku o objemu 60 litrů.

Efektní přístrojová deska v kvalitně provedeném interiéru vykazuje velkou podobnost s menším crossoverem 3008, což má žel i své stinné stránky.

Vysoký a široký středový tunel například zbytečně zabírá mnoho prostoru, který bývá ve vozech této kategorie obvykle využit pro praktické odkládací prostory. Cestující ve druhé a třetí řadě se mohou chránit před nepříjemným slunečním svitem slunečními roletkami. Zajímavostí je neobvyklý průhledový displej, který promítá nejdůležitější provozní údaje přímo do zorného pole řidiče.

Cenové rozpětí

Nejlevnější Peugeot 5008 stojí podle ceníku českého dovozce 439 900 Kč a jedná se o vůz poháněný moderním zážehovým motorem 1.6 16V VTi o výkonu 88 kW (120 k) v kombinaci s pětistupňovou mechanickou převodovkou.

Základní výbava Confort Pack zahrnuje mimo jiné šest airbagů, stabilizační systém ESP, elektronicky ovládanou automatickou parkovací brzdu s asistentem pro rozjezd do kopce, elektrické ovládání oken předních dveří, pět sedadel ve dvou řadách (další dvě sedadla ve třetí řadě přijdou u všech modelů 5008 na 16 000 Kč), manuální klimatizaci s pylovým filtrem a rádio s přehrávačem CD/MP3 a šesti reproduktory.

Na opačném konci cenového spektra se nachází námi testovaný model 2.0 HDI FAP BVA, který v nejvyšší výbavě Premium Pack stojí 677 900 Kč. V porovnání se základním modelem dostane zákazník za tuto částku navíc například Pack Info Drive (mj. průhledový displej), 17“ kola z lehkých slitin, čidla překážek vzadu a celou řadu dalších nadstandardních prvků.

V případě šestistupňové samočinné převodovky se jedná o klasickou planetovou převodovku s kapalinovým měničem momentu. Samočinná převodovka testovaného vozu nás potěšila především relativně rychlými reakcemi na změny v jízdních podmínkách.

Pro komfortně orientované řidiče je to však dobrá volba, která v mnoha situacích významně usnadňuje řízení. V průběhu celého testu se spotřeba paliva ustálila na průměrné hodnotě 7,3 l/100 km.

Pro rodiny s dětmi Peugeot 5008 je zajímavým obohacením nabídky v segmentu kompaktních víceúčelových vozů a během krátké doby se zařadil na třetí místo nejprodávanějších vozů ve svém segmentu.

Loni se u nás prodalo 618 těchto praktických automobilů. Francouzskou novinku ocení zejména rodiny s dětmi, které potřebují prostorný vůz s variabilním interiérem a zároveň rozumnými vnějšími rozměry do městských ulic.

PAVEL OLIVÍK

Peugeot 5008 Premium Pack 2.0 HDI FAP BVA
karoserie: sedmimístné pětidveřové MPV
motor: vznětový čtyřválec přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem
zdvihový objem: 1997 cm³
výkon: 120 kW (163 k)/3750 min-1
točivý moment: 340 N.m/2000 min-1
převodovka/pohon: šestistupňová samočinná, pohon předních kol
podvozek: přední náprava typu McPherson, vzadu kliková náprava,
pneumatiky: 215/50 R 17
vnější rozměry: 4529×1837×1622 až 1647 mm
zavazadlový prostor: 213/579 až 678/1754 l (7/5/2 sedadla)
pohotovostní/cel­ková hmotnost: 1619/2330 kg
maximální rychlost: 190 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
kombinovaná spotřeba paliva: 6,9 l/100 km
cena: od 682 900 Kč, základní verze 1.6/120 k od 439 900 Kč
8.2.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stojící tramvaje. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
7

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Michal Tung
4

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

AKTUALIZUJEME

Hejtman Olomouckého kraje Košta odvolán, vládnout by měl Okleštěk

Krajští zastupitelé na svém pondělním zasedání hlasovali o odvolání Oty Košty (ANO). Na programu měli i volbu jeho nástupce.

AKTUALIZOVÁNO

Vraždu novorozence potrestal soud 15 lety vězení

Za vraždu novorozence potrestal dnes ústecký krajský soud ženu ze Štětí na Litoměřicku patnácti lety vězení. Matka dvou dětí těhotenství tajila, dítě porodila doma a životaschopného chlapce uložila do igelitové tašky, uvedla obžaloba. Tělíčko našel o měsíc později na poli traktorista.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies