VYBERTE SI REGION

Peugeot 308 CC: Pro radost ze slunce

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Před několika lety automobilka Peugeot „znovuobjevila" kabriolety s pevnou skládací střechou. A především o ně vzbudila i zájem u kupců, proto nepřekvapí, že dnes mají Francouzi v nabídce kupé-kabria hned dvě.

14.6.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
Peugeot 308 CC

Peugeot 308 CCFoto: Peugeot

Deník.cz vyzkoušel s příchodem léta to větší z nich – model 308 CC s naftovým motorem.

Vzhledem k tomu, že móda aut s pevnou skládací střechou je poměrně mladá, může se zdát, že jde o vynález ze začátku 21. století. Jenže to je omyl. Byla to právě automobilka Peugeot, která s touto koncepcí přišla už v roce 1935 u modelu 402 Eclipse Coupe. Opravdový rozmach ale opravdu přišel až v moderní éře – se zlomovým modelem 206 CC z roku 2000. Písmenka CC samozřejmě odkazují na označení karoserie coupé-cabriolet.

Ostudu neudělá

Peugeot 308 CC prošel poměrně nedávno zajímavou modernizací, která pozměnila už samotný výraz auta. Zmizela přehnaně „rozšklebená" tlama, vůz dostal efektní pásky LED diod pro denní svícení, přibylo trochu chromu a přepracován byl i přední nárazník a světlomety. Výsledkem je opravdu atraktivní vzhled, který „prostě funguje".

Tvary vozu jinak zůstaly zachovány a platí to, co v případě předchůdce. V Peugeotu si tedy celkem uspokojivě poradili s obtížným úkolem vytvořit elegantní vůz, ale zároveň myslet na dostatek prostoru pro složenou pevnou střechu. Proto ty výrazné, jako by barokní zadní partie, které možná někoho pohorší. Funkčnost si to tak ale žádá.

Záď navíc skrývá pro kupé-kabriolety celkem překvapivou záležitost, totiž praktický a především rozměrný zavazadelník. I po složení střechy tu je k dispozici 266 litrů, což v pohodě stačí na dva středně velké kufry s věcmi na týden pro dva. Třeba na nějakou vyhlášenou riviéru. Tam to bude 308 CC náramně slušet.

Vše pro pohodlí

Dobré zprávy pokračují i po usednutí do skvělých sportovně tvarovaných sedaček, které mají zabudované větrací otvory, jimiž může v případě chladnějšího počasí proudit teplý vzduch kolem krku cestujících. Velice příjemné. Stejnými slovy lze ohodnotit i celkový dojem z interiéru. Nejen že dobře vypadá, i materiály a zpracování jsou na slušné úrovní.

Peugeot 308 CC se sice tváří jako čtyřmístné auto, ale nevěřte mu. Zadní sedadla sice má, ale využijete je možná tak pro převoz dětí, případně jako „nouzovky" pro dospělé. Nesmíte je ale vézt příliš daleko…

Diesel v kabrioletu?

Leckdo může nad spojením kabrioletu s dieselovým motorem ohrnovat nos, pro mnoho „staromilců" není nafta pro auto bez střechy dostatečně vznešená. Do značné míry souhlasím, ale v případě „třistaosmičky" se není čeho bát. Naopak dvoulitrový turbodiesel se k charakteru vozu docela hodí.

Proč? Testovaný Peugeot především nesmíme chápat jako stroj na jízdní zážitky. Ani na sportování. 308 CC je především pohodlné, relativně praktické auto pro každodenní použití – ale s tou výhodou, že když budete chtít, zmáčknete jeden knoflík a za dvacet vteřin máte střechu složenou v kufru. Pak už stačí si jen vychutnávat vlající vzduch a slunce.

Pohodě na palubě je podřízeno všechno. Podvozek je dostatečně komfortní, i když o nerovnostech posádce vědět dá. Ani řízení nevybízí k co nejpřesnějšímu krájení zatáček a šestistupňové automatické převodovce také svědčí spíše rozvážná a pohodová jízda. Koho však výše uvedené od sportovní jízdě neodradí, musí počítat s vlastností, která si s atletičností nerozumí, ale pro podobné kupé-kabriolety s pevnou střechou je typická: Peugeot 308 CC je pěkný cvalík. Hmotnost 1,7 tuny představuje daň za vysokou tuhost karoserie a sklápěcí střechu. To se samozřejmě především v zatáčkách projeví.

Francouzskému kabrioletu prostě nejvíc svědčí poklidná požitkářská jízda, proto se turbodiesel zdá být jako poměrně rozumná volba. Chová se kultivovaně i úsporně, dlouhodobá spotřeba pod sedm litrů je rozhodně reálná. Dvoulitrové HDI navíc není žádné ořezávátko. Naopak, v případě potřeby za to umí vzít, především při předjíždění řidič, či řidička ocení výkon 163 koní a především až 350 N.m točivého momentu.

+ design
+ úsporný motor
+ každodenní použitelnost

- vysoká hmotnost
- pomalá převodovka

Peugeot 308 CC 2,0 HDI:

motor vznětový čtyřválec
objem 1 997 cm3
max. výkon 120 kW (163 k)
max. točivý moment 340 N.m
max. rychlost 202 km/h
spotřeba 6,6 l/100 km
cena test. modelu 771 259 Kč

Autor: Redakce

14.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies