Pod vnější slupkou Alaskanu nalezneme stejný základ, jaký se objevuje v Nissanu Navara, potažmo i v novém Mercedesu třídy X. Stejně jako tito sourozenci, nabídne i Alaskan klasickou konstrukci se žebřinovým rámem, tuhou nápravou vzadu, nezávislým předním zavěšením a čtyřdveřovou kabinou pro pět pasažérů.

Ani pick-upům už navíc nechybí celá řada moderních technologií. Alaskan se pochlubí třeba základními jízdními asistenty, systémem přibrzďování jednotlivých kol při prokluzu, asistentem rozjezdu do kopce a sjezdovým asistentem.

Uvnitř se dále objevuje mimo jiné multimediální systém s navigací a velkým displejem a disponuje například i kamerovým systémem s panoramatickým pohledem okolo auta. Příď lemují příplatkové Full-LED světlomety.

Mercedes-Benz třídy X.
Mercedes představil pick-up třídy X. V Evropě bude soupeřit s Volkswagenem

Z těch klasičtějších technologií je tu potom mechanická uzávěrka zadního diferenciálu a přepínatelný pohon všech kol, doplněný navíc o redukční převodovku do velmi těžkého terénu.

Pod kapotou se objeví pouze jeden motor, zato ve dvou variantách. Řeč je o turbodieselovém čtyřválci 2,3 dCi, známém z užitkového modelu Master. Ten lze objednat buď s jedním turbodmychadlem a s výkonem 160 koní (118 kW), nebo se dvěma turbodmychadly a výkonem 190 koní (140 kW). Oba motory jsou k mání se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovým automatem.

Uvedení Alaskanu na evropský trh je naprosto logické, neboť segment pick-upů dané třídy zde za rok 2016 vzrostl o 25 %, za první pololetí letošního roku potom o dalších 20 %. Zahájení prodeje naplánoval Renault na 1. listopadu, přičemž ceny budou oznámeny koncem října.