VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poslední z kolínských trojčat je venku. Citroën odhalil novou C1

Paříž/Praha /FOTOGALERIE/ - Nová generace kolínských trojčat se pomalu a jistě zbavuje tajemství. Po představení Peugeotu 108 a částečném odhalení Toyoty Aygo nyní ukázal první fotografie také francouzský Citroën.

24.2.2014
SDÍLEJ:

Citroën C1 má samozřejmě podobné rozměry jako Peugeot 108 a Toyota Aygo, díky čemuž se může pochlubit poloměrem otáčení jen 480 centimetrů. I hmotnost je prakticky stejná: 840 kilogramů. Díky tomu by s autem, vyráběným v Kolíně, neměly mít problémy nabízené tříválcové motory.

Základem je jednotka 1.0 VTi (68 koní), která bude k dipozici s pětistupňovou manuální či robotizovanou převodovkou ETG. K mání bude i úspornější verzi e-VTI Airdream o stejném výkonu, spojená s technologií Stop & Start a aerodynamickým paketem Aéro.

Citroën C1.

Nejvýkonnější motorizaci představuje motor 1.2 VTi s výkonem 82 koní, který je spřažen s pětistupňovým manuálem. Normovaná spotřeba činí 4,3 litru benzinu na 100 kilometrů a z klidu na stovku s ním pod kapotou C1 zrychlí za 11 sekund.

Citroën také slibuje přepracovaný podvozek. Zadní náprava je oproti předchůdci p 4 kilogramy lehčí, je opatřena novými pružinami závěsu, novými tlumiči a novým příčným stabilizátorem. Auto standardně stojí na čtrnáctipalcových kolech, na přání budou k dispozici i patnáctipalcová.

Citroën C1.

V duchu současných trendů si zákazníci budou moci svého drobka do města "vymazlit" k obrazu svému. Citroën nabízí osm barev karoserie, pak dvě dvoubarevné verze karoserie a dokonce i "polokabriolet". Ten dostal přídomek Airscape a podobně jako Peugeot 108 TOP! má posuvnou plátěnou střechu s elektrickým ovládáním. V nabídce jsou tři barevná provedení plátna.

Ani jedno z trojčat zatím úplně neodhalilo podobu interiéru, ale Citroën alespoň něco málo naznačil. Máme prý čekat vesele vyhlížející kabinu s barevnými tlačítky, která však nabídne i řadu praktických řešení a odkládacích přihrádek. Zavazadlový prostor má objem 196 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste na 750 litrů.

Citroën C1.

Zajímavě zní výčet prvků příplatkové výbavy, které u aut v tomto segmentu nejsou zrovna obvyklé. Jde například o automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, zadní parkovací kameru, bezklíčový přístup, multimediální systém se sedmipalcovým displejem či asistent pro rozjezd do kopce. Samozřejmostí je vysoká úroveň konektivity: vůz může být vybaven funkcí Mirror Screen, která k autu připojí mobilní telefon tak, že jeho displej "zrcadlí" právě na obrazovce multimediálního systému.

Nový Citroën C1 si užije premiéru na ženevském autosalonu, v květnu by se měl začít vyrábět a už v létě dorazí do prodeje - jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback. Ceny zatím automobilka neuvedla, v prvních materiálech však láká na "dostupnou pořizovací cenu".

Autor: Redakce

24.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Útočná puška ČZ 805
5 7

Právo na obranu se zbraní získá podporu poslanců, tvrdí šéf výboru

Kuriózní nehoda se stala v úterý 27.6. kolem sedmnácté hodiny v Čížkovicích.
6

S kombajnem se mezi zátarasy prostě nevešel, silnici 1. třídy nerozšířil

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Vlastní profil na Facebooku má už čtvrtina lidstva

Sociální sít Facebook už na celém světě využívá čtvrtina populace. Podle jejího zakladatele Marka Zuckerberga počet uživatelů přesáhl hranici dvou miliard.

Zákaz kouření nové pacienty do odvykacích center zatím nepřivedl

Zákaz kouření v restauracích nové pacienty k odborníkům, kteří pomáhají zbavit se závislosti na tabáku, zatím příliš nepřivedl. Podle lékařů možná dorazí na podzim, až nebudou moci sedět na zahrádkách, nebo zatím zkouší přestat kouřit bez odborné pomoci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies