VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poslední z kolínských trojčat je venku. Citroën odhalil novou C1

Paříž/Praha /FOTOGALERIE/ - Nová generace kolínských trojčat se pomalu a jistě zbavuje tajemství. Po představení Peugeotu 108 a částečném odhalení Toyoty Aygo nyní ukázal první fotografie také francouzský Citroën.

24.2.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií

Citroën C1.Foto: Citroën

Citroën C1 má samozřejmě podobné rozměry jako Peugeot 108 a Toyota Aygo, díky čemuž se může pochlubit poloměrem otáčení jen 480 centimetrů. I hmotnost je prakticky stejná: 840 kilogramů. Díky tomu by s autem, vyráběným v Kolíně, neměly mít problémy nabízené tříválcové motory.

Základem je jednotka 1.0 VTi (68 koní), která bude k dipozici s pětistupňovou manuální či robotizovanou převodovkou ETG. K mání bude i úspornější verzi e-VTI Airdream o stejném výkonu, spojená s technologií Stop & Start a aerodynamickým paketem Aéro.

Citroën C1.

Nejvýkonnější motorizaci představuje motor 1.2 VTi s výkonem 82 koní, který je spřažen s pětistupňovým manuálem. Normovaná spotřeba činí 4,3 litru benzinu na 100 kilometrů a z klidu na stovku s ním pod kapotou C1 zrychlí za 11 sekund.

Citroën také slibuje přepracovaný podvozek. Zadní náprava je oproti předchůdci p 4 kilogramy lehčí, je opatřena novými pružinami závěsu, novými tlumiči a novým příčným stabilizátorem. Auto standardně stojí na čtrnáctipalcových kolech, na přání budou k dispozici i patnáctipalcová.

Citroën C1.

V duchu současných trendů si zákazníci budou moci svého drobka do města "vymazlit" k obrazu svému. Citroën nabízí osm barev karoserie, pak dvě dvoubarevné verze karoserie a dokonce i "polokabriolet". Ten dostal přídomek Airscape a podobně jako Peugeot 108 TOP! má posuvnou plátěnou střechu s elektrickým ovládáním. V nabídce jsou tři barevná provedení plátna.

Ani jedno z trojčat zatím úplně neodhalilo podobu interiéru, ale Citroën alespoň něco málo naznačil. Máme prý čekat vesele vyhlížející kabinu s barevnými tlačítky, která však nabídne i řadu praktických řešení a odkládacích přihrádek. Zavazadlový prostor má objem 196 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste na 750 litrů.

Citroën C1.

Zajímavě zní výčet prvků příplatkové výbavy, které u aut v tomto segmentu nejsou zrovna obvyklé. Jde například o automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, zadní parkovací kameru, bezklíčový přístup, multimediální systém se sedmipalcovým displejem či asistent pro rozjezd do kopce. Samozřejmostí je vysoká úroveň konektivity: vůz může být vybaven funkcí Mirror Screen, která k autu připojí mobilní telefon tak, že jeho displej "zrcadlí" právě na obrazovce multimediálního systému.

Nový Citroën C1 si užije premiéru na ženevském autosalonu, v květnu by se měl začít vyrábět a už v létě dorazí do prodeje - jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback. Ceny zatím automobilka neuvedla, v prvních materiálech však láká na "dostupnou pořizovací cenu".

Autor: Redakce

24.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
AKTUALIZOVÁNO
3

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Věra Jourová
11 30

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Bouřlivák Johnny Cash přežil bitku s pštrosem i požár národního parku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ - Přízvisko legenda si dnes vysloužil kdekdo. Ovšem Johnny Cash jí doopravdy byl. Napsal přes 1500 písní a v žebříčku Billboardu mu figuruje zhruba obdobný počet hitů jako Ro-lling Stones. Muž v černém vypil tisíce lahví alkoholu, vyzkoušel všechny drogy, zapálil národní park, napadl ho pštros a celý život ho strašila předčasná smrt jeho bratra. V neděli by oslavil 85. narozeniny.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Karneval v sušickém klubu skončil tragédií

Sušice – Páteční karnevalové veselí skončilo v jednom ze sušických klubů tragicky. Podle informací Deníku tam svůj život ukončil jeho provozovatel.

AKTUALIZOVÁNO

Krpálek patří mezi favority, na medaili v sobotu nedosáhnul

Judista Lukáš Krpálek při premiéře v nejvyšší váhové kategorii ukázal, že bude znovu patřit mezi hlavní favority. Olympijský vítěz sice nakonec skončil na Grand Prix v Düsseldorfu pátý bez medaile, ale v průběhu turnaje porazil světovou dvojku Daniela Nateu, Rumuna vážícího přes 170 kilogramů. Krpálek prohrál až poslední dva zápasy - v semifinále s mladým Japoncem Kokorou Kageurou a v boji o bronz s Kazachem Jeržanem Šynkejevem, přestože byl v obou aktivnější než soupeři.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies