VYBERTE SI REGION

Postřehy z Frankfurtu: Výrobci sázejí na elektrickou a hybridní budoucnost

Frankfurt nad Mohanem - I když se největší podzimní evropská přehlídka osobních automobilů, frankfurtský autosalon, otevírá pro veřejnost až ve čtvrtek, už dnes měli novináři možnost shlédnout výstaviště v jeho plné kráse.

10.9.2013
SDÍLEJ:

Frankfurtský autosalon 2013.Foto: Škoda Auto

Mezi nablýskanými krasavci většiny světových značek se zdaleka neztrácejí ani výrobky z České republiky, vystavované v expozicích značek Škoda, Hyundai, Seat, Toyota, Peugeot či Citroën, a to nehovoříme příslušenství, kterým zásobují výrobci z ČR většinu světových značek.

Svoji výstavní premiéru zde mají například Škoda Rapid Spaceback, ale také modernizovaný Yeti. Z hlavních magnetů frankfurtského autosalonu lze alespoň ve stručnosti jmenovat, kromě již zmíněných škodovek, také automobily Audi A3 Cabriolet a sedan, BMW řady 4 a elektrický i3, Citroën C4 Picasso, Dacia Duster, Ford S-Max, Honda Civic Tourer (kombi), InfinityQ50, Kia Soul, Mazda 3, crossover Mercedes GLA, Mercedes řady S, Opel Insigna, Peugeot 308, Porsche 911 Turbo, Seat Leon ST (kombi), Suzuki SX4, VW Golf Sportsvan (nahrazuje Golf Plus) a mnoho dalších.

Na autosalonu nechybí ani řada studií a koncepčních vozů avizujících modely blízké budoucnosti. Některé z nich se již v dohledné době dostanou do prodeje, na jiné si budou muset zájemci ještě počkat. Skutečně ve velkém množství jsou na frankfurtském autosalonu zastoupena vozidla s elektrickým pohonem a nejrůznějšími hybridními pohony.

Jejich vývoj pokračuje velmi intenzivně, stále se i nich hovoří, jako pohonech budoucnosti, ale současnost jim už tolik nepřeje, zejména přízeň zákazníků je dost slabá. Limitujícím faktorem jsou zde především znatelně vyšší pořizovací ceny, většinou malý dojezd a problematická návratnost vložené investice. A to se zdaleka netýká jen situace u nás, ale ani ve vyspělé západní Evropě pšenice elektromobilům příliš nekvete, a také vozidel s hybridním pohonem se stále prodává relativně velmi málo.

Frankfurtský autosalon opět naznačuje obrovský potenciál, jaký představují automobily jako takové i automobilový průmysl, a také, jakým směrem se budou ubírat automobily v příštích letech. Stejně však, i přes invazi atraktivních novinek, je víc než pravděpodobné, že hlavní slovo budou mít opět zákazníci, kteří zásadně ovlivní práci konstruktérů a výrobců, takže ne každá novinka se asi stane hitem. V každém případě budou nová auta ještě víc vybavována elektronikou, asistenčními systémy, budou bezpečnější, komfortnější a hospodárnější. Potěšitelné je, že se mnohé z vystavovaných novinek objeví brzo nebo ještě před koncem roku i na našem trhu.

KAREL BERÁNEK

Autor: Redakce

10.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies