VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praga R1R se ukázala v celé své kráse. Nabídne výkon okolo 400 koní

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportovních silničních vozů R1R pro zákazníky. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku.

31.5.2015 5
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií

Praga R1R.Foto: ČTK

Firma zatím neprozradila finální technické parametry vozu, prý se tak stane až na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Zástupci výrobce však naznačili, že upravený čtyřválcový přeplňovaný motor původem od Renaultu nabídne výkon okolo 400 koní. A protože vůz váží jen asi 680 kilogramů, R1R má skutečně poměr výkon/hmotnost převyšující 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.

Maximální rychlost by mohla atakovat hranici 300 km/h, údaje o zrychlení z klidu na 100 km/h zatím zůstavají tajemstvím.

Výkon míří na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Praga R1R.

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor Renault je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici a snížení vibrací navíc zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na komunikacích s omezenou rychlostí.

Praga dostala i odolnější převodovku, posílené hnací hřídele a upraveno bylo také odpružení, aby stroj obstál i na méně kvalitních silnicích. Dvoumístná kabina (lze ji snadno předělat na jednomístnou) samozřejmě proti závodní verzi nabídne útulnější prostředí.

Praga R1R.

Cenu zatím společnost nezveřejnila, ale u závodního auta R1, ze kterého automobil vychází, se pohybuje kolem 120 000 eur, tedy asi 3,3 milionu Kč. Civilní verze bude zřejmě ještě dražší.

Výroba supersportu, který by mohl konkurovat renomovaným značkám jako Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg, by se měla pohybovat v jednotkách kusů.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. V současné době jej výrobce testuje v běžném silničním provozu, nedávno proběhly testy například v Monaku.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autor: ČTK

31.5.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Angela Merkelová
AKTUALIZOVÁNO
5 7

První letošní úspěch Merkelové ve volbách. CDU jasně uspěla v Sársku

Masarykův onkologický ústav. Ilustrační foto.
14

Odpadky vedle onkologie? Absurdní, tvrdí ředitel ústavu

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Muž zemřel přímo na zastávce. Nezachránili ho řidič, kolemjdoucí ani lékaři

Plzeňští policisté vyjížděli krátce před nedělní půl desátou dopolední do Dopravní ulice na Nové Hospodě. Na zastávce MHD tam ležel 70letý muž bez známek života.

AKTUALIZOVÁNO

Vojenský konvoj dnes opustil ČR. Před kasárnami zasahovala policie

Konvoj americké a britské armády má za sebou přesun přes Českou republiku. Poslední, sedmá část konvoje překročila přechod do Polska v Náchodě po 15:00. Vojáci jeli přes ČR od soboty. Vojenská kolona čítající 125 vozidel a 550 lidí se přes Česko přesouvala z Německa do Polska, kde by vojáci měli působit v rámci snahy NATO o posílení svých východních členů.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies