VYBERTE SI REGION

Praga R1R se ukázala v celé své kráse. Nabídne výkon okolo 400 koní

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportovních silničních vozů R1R pro zákazníky. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku.

31.5.2015 5
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
Praga R1R.

Praga R1R.Foto: ČTK

Firma zatím neprozradila finální technické parametry vozu, prý se tak stane až na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Zástupci výrobce však naznačili, že upravený čtyřválcový přeplňovaný motor původem od Renaultu nabídne výkon okolo 400 koní. A protože vůz váží jen asi 680 kilogramů, R1R má skutečně poměr výkon/hmotnost převyšující 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.

Maximální rychlost by mohla atakovat hranici 300 km/h, údaje o zrychlení z klidu na 100 km/h zatím zůstavají tajemstvím.

Výkon míří na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Praga R1R.

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor Renault je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici a snížení vibrací navíc zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na komunikacích s omezenou rychlostí.

Praga dostala i odolnější převodovku, posílené hnací hřídele a upraveno bylo také odpružení, aby stroj obstál i na méně kvalitních silnicích. Dvoumístná kabina (lze ji snadno předělat na jednomístnou) samozřejmě proti závodní verzi nabídne útulnější prostředí.

Praga R1R.

Cenu zatím společnost nezveřejnila, ale u závodního auta R1, ze kterého automobil vychází, se pohybuje kolem 120 000 eur, tedy asi 3,3 milionu Kč. Civilní verze bude zřejmě ještě dražší.

Výroba supersportu, který by mohl konkurovat renomovaným značkám jako Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg, by se měla pohybovat v jednotkách kusů.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. V současné době jej výrobce testuje v běžném silničním provozu, nedávno proběhly testy například v Monaku.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autor: ČTK

31.5.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
4

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
18 22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Svého dinosaura má i Nicolas Cage, Mongolsko je chce zpět

Mongolský pastevec Gelegraš si vylepšoval svůj příjem tím, že vodil turisty za starou dinosauří lebkou nedaleko útesů Bajanzag v poušti Gobi. Jednoho dne však zkamenělina zmizela. Podobně byly tisíce dalších zkamenělin ukradeny od té doby, co tam americký cestovatel Roy Chapman Andrews, který byl inspirací pro filmovou postavu Indiana Jonese, ve 20. letech minulého století objevil vejce dinosaurů.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

NKÚ: Dotace přes 9 miliard výrazně nezlepšily stav přírody v Česku

Praha - Dotace na ochranu přírody za 9,4 miliardy korun v letech 2013 až 2015 výrazně nezlepšily stav přírody v Česku. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky dnes sdělila mluvčí úřadu Olga Málková. Ministerstvo životního prostředí (MŽP), které peníze z evropských fondů a státního rozpočtu rozdělovalo, podle kontrolorů nedokázalo vyhodnotit účelnost a přínos dotovaných projektů. Vyjádření ministerstva zjišťujeme.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies