Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praga R1R se ukázala v celé své kráse. Nabídne výkon okolo 400 koní

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportovních silničních vozů R1R pro zákazníky. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku.

31.5.2015 5
SDÍLEJ:

Firma zatím neprozradila finální technické parametry vozu, prý se tak stane až na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Zástupci výrobce však naznačili, že upravený čtyřválcový přeplňovaný motor původem od Renaultu nabídne výkon okolo 400 koní. A protože vůz váží jen asi 680 kilogramů, R1R má skutečně poměr výkon/hmotnost převyšující 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.

Maximální rychlost by mohla atakovat hranici 300 km/h, údaje o zrychlení z klidu na 100 km/h zatím zůstavají tajemstvím.

Výkon míří na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Praga R1R.

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor Renault je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici a snížení vibrací navíc zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na komunikacích s omezenou rychlostí.

Praga dostala i odolnější převodovku, posílené hnací hřídele a upraveno bylo také odpružení, aby stroj obstál i na méně kvalitních silnicích. Dvoumístná kabina (lze ji snadno předělat na jednomístnou) samozřejmě proti závodní verzi nabídne útulnější prostředí.

Praga R1R.

Cenu zatím společnost nezveřejnila, ale u závodního auta R1, ze kterého automobil vychází, se pohybuje kolem 120 000 eur, tedy asi 3,3 milionu Kč. Civilní verze bude zřejmě ještě dražší.

Výroba supersportu, který by mohl konkurovat renomovaným značkám jako Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg, by se měla pohybovat v jednotkách kusů.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. V současné době jej výrobce testuje v běžném silničním provozu, nedávno proběhly testy například v Monaku.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autor: ČTK

31.5.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Fiat Punto
Renault Modus
Škoda Citigo
Sucho v posledních letech trápí především zemědělce.
7

Sucho ohrožuje polovinu Česka. Stát již utratil 22 miliard

Ilustrační foto.
8

Vláda jednala s odbory o platech. Učitelům by mohly růst víc než ostatním

Teror v Barceloně: Otec chránil syna vlastním tělem. Chlapec přežil, on zemřel

Životní příběhy, jak je posbírala ve stručnosti britská BBC, ukazují, že za krví na La Rambla nebyly bezejmenné davy turistů nebo domácích obyvatel města. Ale konkrétní lidé se svými radostmi, starostmi a teď už i věčným spánkem.

K bazénu v Chomutově přišly oblečené muslimky. Plavce to rozhořčilo

/ANKETA/ Ženy neměly burkiny, což jsou speciální plavky, ale dlouhé černé hábity.

AKTUALIZOVÁNO

Policie zastřelila hledaného teroristu z Barcelony. Měl na sobě atrapu výbušnin

Španělští policisté oznámili, že dopadli nebezpečného pachatele, který měl na těle sebevražedný pás. Policie potvrdila, že se jedná o hledaného 22letého Maročana Younese Abouyaaquouba. Ten minulý týden vjel dodávkou v Barceloně do davu, celkem připravil o život patnáct lidí.

Česko pošle do Srbska a Jordánska 42 milionů, kvůli migraci

Česko podpoří 42 miliony korun Jordánsko a Srbsko v rámci programu na pomoc uprchlíkům a zemím čelícím migračním tlakům. Ministerstvo vnitra v tiskové zprávě uvedlo, že jeho návrh dnes schválila vláda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení