VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praga vyrobí 68 supersportů R1R. Jeden vyjde na víc než 5,3 milionu

Tuzemská společnost Praga Cars vyrobí celkem 68 supersportovních silničních vozů R1R. Auto z limitované edice bude stát 198 000 eur, tedy přes 5,3 milionu korun. První dodávky firma předpokládá v prvním čtvrtletí příštího roku.

22.7.2015 0
SDÍLEJ:

Praga R1R.Foto: ČTK

Počet vozů v limitované sérii má připomenout 68 let od chvíle, kdy z rozhodnutí tehdejší vládní komunistické strany skončila společnost Praga s výrobou osobních aut a plně se koncentrovala na výrobu nákladních vozů.

Stejně jako závodní okruhová Praga R1 je R1R jednosedadlový vůz s designem a funkčností okruhových prototypů. Technika silničního vozu však prošla řadou úprav kvůli použití v běžném provozu. Součástí jeho výbavy může být přídavná sedačka pro spolujezdce, k dispozici bude za příplatek další výbava.

Praga R1R.

Model R1R je poháněný dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve variantách od 330 do 400 koní. Při hmotnosti 670 kg tak auto disponuje poměrem 550 koní na tunu, což je údaj s srovnatelný s vozem Bugatti Veyron.

Výkon míří na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor původně od Renaultu je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici a snížení vibrací zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na komunikacích s omezenou rychlostí.

Praga R1R.

Praga dostala i odolnější převodovku, posílené hnací hřídele a upraveno bylo také odpružení, aby stroj obstál i na méně kvalitních silnicích.

Mimořádná je aerodynamika vozu. Generovaný přítlak mu při rychlosti 200 km/h teoreticky umožňuje jezdit hlavou dolů, což v praxi znamená, že dosahuje velmi vysokých rychlostí při průjezdech zatáčkami.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. S původní Pragou má nový vůz společnou jen značku a logo, které firma Praga-Export získala od zaniklého výrobce v roce 2006. Do původního výrobního areálu Pragy ve Vysočanech se produkce nevrátila.

Praga R1R.

Společnost Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autor: Redakce / ČTK

22.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 0
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Peugeot 308
Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies