VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praga vyrobí 68 supersportů R1R. Jeden vyjde na víc než 5,3 milionu

Tuzemská společnost Praga Cars vyrobí celkem 68 supersportovních silničních vozů R1R. Auto z limitované edice bude stát 198 000 eur, tedy přes 5,3 milionu korun. První dodávky firma předpokládá v prvním čtvrtletí příštího roku.

22.7.2015 0
SDÍLEJ:

Praga R1R.Foto: ČTK

Počet vozů v limitované sérii má připomenout 68 let od chvíle, kdy z rozhodnutí tehdejší vládní komunistické strany skončila společnost Praga s výrobou osobních aut a plně se koncentrovala na výrobu nákladních vozů.

Stejně jako závodní okruhová Praga R1 je R1R jednosedadlový vůz s designem a funkčností okruhových prototypů. Technika silničního vozu však prošla řadou úprav kvůli použití v běžném provozu. Součástí jeho výbavy může být přídavná sedačka pro spolujezdce, k dispozici bude za příplatek další výbava.

Praga R1R.

Model R1R je poháněný dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve variantách od 330 do 400 koní. Při hmotnosti 670 kg tak auto disponuje poměrem 550 koní na tunu, což je údaj s srovnatelný s vozem Bugatti Veyron.

Výkon míří na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor původně od Renaultu je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici a snížení vibrací zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na komunikacích s omezenou rychlostí.

Praga R1R.

Praga dostala i odolnější převodovku, posílené hnací hřídele a upraveno bylo také odpružení, aby stroj obstál i na méně kvalitních silnicích.

Mimořádná je aerodynamika vozu. Generovaný přítlak mu při rychlosti 200 km/h teoreticky umožňuje jezdit hlavou dolů, což v praxi znamená, že dosahuje velmi vysokých rychlostí při průjezdech zatáčkami.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. S původní Pragou má nový vůz společnou jen značku a logo, které firma Praga-Export získala od zaniklého výrobce v roce 2006. Do původního výrobního areálu Pragy ve Vysočanech se produkce nevrátila.

Praga R1R.

Společnost Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autor: Redakce / ČTK

22.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 0
SDÍLEJ:
Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

Auta OBSE, Ukrajina
AKTUALIZOVÁNO
61 9

Auto mise OBSE na Ukrajině najelo na minu. Řídil Čech. Jeden mrtvý

S prezidentem je spokojena více než polovina Čechů, tvrdí průzkum

S prací prezidenta republiky jako instituce je spokojeno 57 procent Čechů. Podle nadpoloviční většiny lidí Miloš Zeman plní předvolební sliby a je prezidentem všech občanů. O tom, že Zeman vytváří dobrý obraz Česka v zahraničí, je přesvědčeno 42 procent občanů. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění, který provedla agentura Kantar.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

Jablonec selhal, od Příbrami dostal čtyři góly. Opět jí pomáhá zachránit ligu

Jablonec nad Nisou – Nejhorší tým fotbalové ligy si vyšlápl na Jablonec. Příbram nasázela na Střelnici čtyři góly, zvítězila 4:2 a po 25. kole opustila poslední příčku.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies