VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praga vyrobí 68 supersportů R1R. Jeden vyjde na víc než 5,3 milionu

Tuzemská společnost Praga Cars vyrobí celkem 68 supersportovních silničních vozů R1R. Auto z limitované edice bude stát 198 000 eur, tedy přes 5,3 milionu korun. První dodávky firma předpokládá v prvním čtvrtletí příštího roku.

22.7.2015 0
SDÍLEJ:

Praga R1R.Foto: ČTK

Počet vozů v limitované sérii má připomenout 68 let od chvíle, kdy z rozhodnutí tehdejší vládní komunistické strany skončila společnost Praga s výrobou osobních aut a plně se koncentrovala na výrobu nákladních vozů.

Stejně jako závodní okruhová Praga R1 je R1R jednosedadlový vůz s designem a funkčností okruhových prototypů. Technika silničního vozu však prošla řadou úprav kvůli použití v běžném provozu. Součástí jeho výbavy může být přídavná sedačka pro spolujezdce, k dispozici bude za příplatek další výbava.

Praga R1R.

Model R1R je poháněný dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve variantách od 330 do 400 koní. Při hmotnosti 670 kg tak auto disponuje poměrem 550 koní na tunu, což je údaj s srovnatelný s vozem Bugatti Veyron.

Výkon míří na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor původně od Renaultu je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici a snížení vibrací zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na komunikacích s omezenou rychlostí.

Praga R1R.

Praga dostala i odolnější převodovku, posílené hnací hřídele a upraveno bylo také odpružení, aby stroj obstál i na méně kvalitních silnicích.

Mimořádná je aerodynamika vozu. Generovaný přítlak mu při rychlosti 200 km/h teoreticky umožňuje jezdit hlavou dolů, což v praxi znamená, že dosahuje velmi vysokých rychlostí při průjezdech zatáčkami.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. S původní Pragou má nový vůz společnou jen značku a logo, které firma Praga-Export získala od zaniklého výrobce v roce 2006. Do původního výrobního areálu Pragy ve Vysočanech se produkce nevrátila.

Praga R1R.

Společnost Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autor: Redakce / ČTK

22.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 0
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Ilustrační foto.
7

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Unikát ve Valticích: pohár Alexandra Velikého

Ve svém oboru to považuje za největší objev, jaký kdy učinil. „Myslím si, že je to i největší objev tohoto roku u nás," neskrýval nadšení umělecký historik a kurátor David Majer. Právě on přivezl do valtického zámku jedinečné umělecké dílo vytvořené ve druhé polovině čtvrtého století před naším letopočtem ve Střední Asii. Zlatý pohár, z něhož pil válečník Alexandr.

Policie z Manchesteru: útočník nejednal sám, jde o síť, kterou rozplétáme

Britští vyšetřovatelé se snaží zmapovat poslední pohyb sebevražedného atentátníka Salmana Abediho. Podle nich byl součástí širší teroristické sítě.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Kouření a jiné škodliviny

Už za týden to vypukne – začne platit zákaz kouření v restauracích a hospodách. Když tak poslouchám některé zastánce protikuřáckého zákona (ach, jak dlouho museli tito apoštolové voňavějších zítřků trpět ústrky a čekat na sladkou chuť triumfu), skoro se začínám těšit. Nastává nová doba. Bude se žít lépe, bude se žít radostněji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies