VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodáváte auto? Podívejte se, jak vyrobit úspěšný inzerát

Když dojde na prodej vozu, volí mnoho majitelů tu „snadnou" cestu v podobě autobazaru. Je to naprosto jednoduché. V ideálním případě od vás totiž bazar vůz vykoupí a tím pro vás celá akce končí. S kůží na trh ale můžete jít sami. Je pravděpodobné, že díky tomu pak za svůj vůz dostanete víc peněz.

13.5.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Shutterstock

Prodávat auto soukromě přes inzerát se sice leckomu může zdát jako zbytečné riskování a zbytečné množství práce navíc, ovšem není to zase tak hrozné.

Úplným základem úspěšného a rychlého prodeje, od kterého vy i kupec odejdete spokojení, je solidní inzerát. Zde je pár rad, kterých se při tvorbě inzerátu držet.

1. Vše začíná u fotek

Inzerát musí samozřejmě zaujmout na první pohled, o což se postarají fotografie vašeho vozu. Jejich pořízení je dost možná nejpracnější část, což je na inzerátech často vidět. Mnoho lidí má tendence fotografie zanedbávat, čímž ubírají svému vozu na atraktivitě. Dvě fotografie, focené skoro po tmě, totiž opravdu nestačí.

Abyste pořídili slušné fotky do inzerátu, nemusíte si tolik lámat hlavu s technikou. I zcela průměrný chytrý telefon dnes zvládne pořídit slušné snímky, takže se jedná spíš o přípravu.

Čtěte také: Auto skoro zadarmo? Jde to. Podívejte se, kde hledat a co hledat

Auto umyjte (protože špinavé auto je zanedbané auto), vyluxujte a vytáhněte ven za bílého dne. Máte-li čas, můžete si na focení najít i nějaké pěkné místo.

Poté pořiďte několik fotek celého vozu z různých úhlů, aby na karoserii nezůstalo nevyfocené místo. Pokud je na voze něco špatně, o čem by měl kupec vědět, vyfoťte vadu zvlášť. Nemá smysl, aby se zájemce o těchto záležitostech dozvídal až na místě.

Dále udělejte několik fotografií interiéru. Zaměřte se na sedadla vpředu i vzadu, na palubní desku, dále na budíky a případně i na zavazadelník. Od věci není ani fotka motorového prostoru.

Až budete volit úvodní fotku, která je u inzerátu vidět jako první, vyberte nějakou reprezentativní, na které je dobře vidět celé auto.

2. Popis stručný, ale kulturní

Jakmile zájemce rozklikne inzerát na auto, chce se o něm logicky něco dočíst. Je tedy potřeba, abyste mu dodali stručné, tak akorát zaobalené a hlavně pravdivé informace. Inzeráty, ve kterých je napsáno všehovšudy „Stav OK. Pouze volat." nepůsobí právě solidně.

Naproti tomu inzeráty, kde se majitel na několika stranách chlubí siláckými řečmi a otřepanými klišé o TOP stavu či zamilovaném vztahu, nechce nikdo číst.

Ta správná cesta vede přes stručná a jasně podaná fakta. Začněte popisem motorizace a výbavy, dále přidejte stav kilometrů, popište, v jakém stavu je auto podle vás, zda bylo někdy bouráno (a případně jak) a můžete dodat i servisní úkony, prováděné v nedávné minulosti.

Je-li k vozu pečlivě vedená servisní knížka, nezapomeňte ji vyzdvihnout. Dále ještě zmiňte, do kdy platí STK, jestli byly na autě prováděny úpravy a zda k němu dáváte nějaké příslušenství (třeba sadu zimních kol).

Čtěte také: Před pěti lety to byla nejlevnější nová auta. Jak si vedou dnes jako ojetiny?

Rozhodně se potom vyvarujte dvěma věcem, které umí i jinak slušný inzerát zcela „zazdít". Tou první je zoufale špatný pravopis. Za zapomenutou čárku vám nikdo hlavu neutrhne, ale pokud se v inzerátu objeví velmi hrubé gramatické chyby, zájemci si o vás neudělají zrovna dobrý obrázek.

Druhou věcí jsou potom slova či celé věty psané velkými písmeny a doplněné vykřičníky. Výkřiky typu „TOP STAV!!!!!!!!! PO DŮCHODCI Z NĚMECKA!!!!!" působí vyloženě hloupě.

3. Nastavte tu správnou cenu

Ještě než vypustíte svou nabídku do světa, udělejte si domácí úkol a zjistěte, kolik si můžete za auto říci. Projděte si nabídku inzertních serverů, hledejte „svoje" auto a koukejte, jak se pohybují ceny vzhledem k ročníku, nájezdu a výbavě.

Čtěte také: Víte, kdy se vyplatí auto s naftovým motorem? Spočítejte si to

Nebuďte zbytečně skromní, ani zbytečně ambiciózní a hlavně myslete na to, že smlouvání o ceně je při koupi ojetého auta naprosto běžnou praxí. Proto se nebojte cenu o pár tisícikorun navýšit a raději dopředu počítejte, že kupujícímu na místě něco srazíte.

Několik příkladů povedených i nepovedených inzerátů najdete v galerii.

Autor: Dominik Valášek

13.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Škoda Octavia
Opel Astra
Opel Adam

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nissan Leaf patří k menším autům, přesto stojí téměř tři čtvrtě milionu korun
11

Češi elektromobily nechtějí. Důvod? Malý výběr, vysoká cena a dlouhá návratnost

Sídlo společnosti na Borských polích v Plzni
VÍME PRVNÍ
1 3

V Plzni končí masokombinát Schneider, na 400 lidí přijde o práci

AKTUALIZUJEME

ON-LINE: Pro zelené aktivisty vytvořme rezervaci, řekl Zeman na jihu Moravy

/ANKETA/ Prezident Miloš Zeman dorazil na návštěvu Jihomoravského kraje. Před vstupem do budovy krajského úřadu ho vítalo několik protestujících s plakáty odkazujícími na jeho nedávnou cestu do Číny.

AKTUALIZOVÁNO

V Balkové na Plzeňsku se vzbouřili cizinci. Policie proti nim zasáhla

Část cizinců v záchytném zařízení v Balkové na Plzeňsku dnes zahájila vzpouru a zabarikádovala se. Zakročila proti nim policejní zásahová jednotka. Při zákroku nebyl nikdo zraněn. Podle mluvčí cizinecké policie Kateřiny Rendlové bylo důvodem pro vzpouru pravděpodobně to, že jeden z cizinců obdržel informaci o vyhoštění ze země  

Kde tráví Češi dovolenou nejraději? V Česku. Když už musejí odjet, chtějí k moři

Šedesát pět procent Čechů se chystá na tuzemskou dovolenou, většinou vlastním vozem. Pokud jedou do zahraničí, preferují odpočinek u moře. Bydlet budou nejčastěji v hotelu či penzionu, stále populárnější jsou ale prázdninové pronájmy. 

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies