VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodej aut v listopadu propadl o letos rekordních 11 procent

Praha - Prodej nových osobních aut v Česku zaznamenal v listopadu největší letošní propad, když meziročně klesl o 11 procent na 14.203 vozů. Za 11 měsíců trh rostl o 1,9 procenta na 161.225 aut. Uvedl to dnes Svaz dovozců automobilů. Dovoz ojetých aut klesl o téměř pět procent.

5.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

načka Škoda si se 49.959 prodanými vozy od ledna do listopadu udržela prvenství a podíl téměř 31 procent. Následuje Hyundai s prodejem 13.957 aut a Volkswagen, který prodal o 16 aut méně. Na dalších místech skončily značky Ford, Renault a Kia. Celkem 60,5 procenta vozů si pořídily firmy. Vozy s benzinovým motorem tvořily 56 procent prodeje, diesely 41 procent.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 21.046 prodanými vozy, následovaly Škoda Fabia s prodejem 13.298 aut a Hyundai i30 se 4396 vozy. Novinka od Škody, model Rapid, v listopadu, tedy prvním měsíci od zahájení prodeje, obsadila šestou příčku v nižší střední třídě, když si ho pořídilo 146 zákazníků.

Podle odborníků budou letošní prodeje zhruba na úrovni loňského roku. „Domácnosti jsou ve výdajích velice opatrné a také firemní sektor investice do obnovy vozového parku spíše omezuje. Začátek roku 2013 bude ovlivněn vyšší srovnávací základnou letošního roku. Určitý růst registrací vidím jako možný od poloviny roku 2013, pokud se naplní optimistické předpovědi dalšího vývoje české i globální ekonomiky," uvedl analytik společnosti Pricewaterhou­seCoopers (PwC) Jan Malý.

Registrace nových lehkých užitkových automobilů klesly o devět procent na 10.659 aut. První je Volkswagen se 1874 vozy, následuje Ford s odbytem 1561 aut a Fiat s 1497 prodanými automobily. Prodej nákladních aut klesl o sedm procent na 6704 vozidel. Vede Mercedes Benz před značkami DAF a MAN. Registrace nových autobusů klesly oproti loňsku o šest procent na 655 vozidel.

Snížil se i prodej nových motocyklů, a to o osm procent na 14.905 strojů. První byla Honda s 1635 motocykly, následovaly Yamaha s odbytem 822 strojů a Maxon se 790 prodanými motocykly.

Autor: ČTK

5.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Smart Fortwo
Citroën C3

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies