VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodeje malých "esúvéček" v Evropě rostou. Největší zájem je o Renault Captur

Evropané přesedají z klasických hatchbacků a sedanů do "esúvéček" a crossoverů. Nejvíce roste zájem o malá SUV, jejichž prodej se podle analytiků do roku 2020 ještě významně zvýší.

14.7.2015
SDÍLEJ:

Renault Captur v edici Helly Hansen.Foto: Renault

V roce 2014 si v Evropě vybralo SUV či crossover - bez ohledu na velikost a značku - více než 2,5 milionu kupců. Každý pátý nový vůz byl tedy z kategorie SUV.

Ze zmíněných 2,5 milionu automobilů přitom podle společnosti JATO Dynamics patřilo 761 087 kusů právě k malým "esúvéčkům". To znamená meziroční nárůst prodejů o 54 procent.

V prvním čtvrtletí tohoto roku byl v Evropě nejprodávanějším malým SUV Renault Captur (51 977 vozů), za ním najdeme Opel Mokka (42 775 vozů), Peugeot 2008 (41 246 vozů), Dacii Duster (34 419 vozů) a Nissan Juke (29 259 vozů). Největší zájem o malá SUV je ve Francii a Velké Británii.

V České republice prodejům za prvních šest měsíců roku 2015 podle statistik Svazu dovozců automobilů vládne Dacia Duster (1797 vozů), následují Renault Captur (690 vozů), Peugeot 2008 (668 vozů), Nissan Juke (564 vozů) a Opel Mokka (553 vozů).

Analytická společnost IHS Automotive tvrdí, že prodeje podobných aut dále výrazně porostou. V roce 2018 by výrobci měli jen na pěti největších evropských trzích (Francie, Velká Británie, Itálie, Německo, Španělsko) "udat" 931 tisíc malých "esúvéček" a crossoverů, v roce 2020 pak dokonce 1,3 milionu.

Automobilky z toho mají samozřejmě radost. A nejde jen o samotné prodeje. Výrobci totiž mohou na malá SUV nasadit vyšší cenu než na klasicky střižené modely, přestože tato "esúvéčka" často právě s tradičními subkompakty sdílejí techniku. Zjednodušeně řečeno, na crossoverech automobilky prostě více vydělají.

Autor: Redakce

14.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies