VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodeje malých "esúvéček" v Evropě rostou. Největší zájem je o Renault Captur

Evropané přesedají z klasických hatchbacků a sedanů do "esúvéček" a crossoverů. Nejvíce roste zájem o malá SUV, jejichž prodej se podle analytiků do roku 2020 ještě významně zvýší.

14.7.2015
SDÍLEJ:

Renault Captur v edici Helly Hansen.Foto: Renault

V roce 2014 si v Evropě vybralo SUV či crossover - bez ohledu na velikost a značku - více než 2,5 milionu kupců. Každý pátý nový vůz byl tedy z kategorie SUV.

Ze zmíněných 2,5 milionu automobilů přitom podle společnosti JATO Dynamics patřilo 761 087 kusů právě k malým "esúvéčkům". To znamená meziroční nárůst prodejů o 54 procent.

V prvním čtvrtletí tohoto roku byl v Evropě nejprodávanějším malým SUV Renault Captur (51 977 vozů), za ním najdeme Opel Mokka (42 775 vozů), Peugeot 2008 (41 246 vozů), Dacii Duster (34 419 vozů) a Nissan Juke (29 259 vozů). Největší zájem o malá SUV je ve Francii a Velké Británii.

V České republice prodejům za prvních šest měsíců roku 2015 podle statistik Svazu dovozců automobilů vládne Dacia Duster (1797 vozů), následují Renault Captur (690 vozů), Peugeot 2008 (668 vozů), Nissan Juke (564 vozů) a Opel Mokka (553 vozů).

Analytická společnost IHS Automotive tvrdí, že prodeje podobných aut dále výrazně porostou. V roce 2018 by výrobci měli jen na pěti největších evropských trzích (Francie, Velká Británie, Itálie, Německo, Španělsko) "udat" 931 tisíc malých "esúvéček" a crossoverů, v roce 2020 pak dokonce 1,3 milionu.

Automobilky z toho mají samozřejmě radost. A nejde jen o samotné prodeje. Výrobci totiž mohou na malá SUV nasadit vyšší cenu než na klasicky střižené modely, přestože tato "esúvéčka" často právě s tradičními subkompakty sdílejí techniku. Zjednodušeně řečeno, na crossoverech automobilky prostě více vydělají.

Autor: Redakce

14.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
10 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Po životním šampionátu biatlonistku Koukalovou čtvrté místo mrzelo

Stejně jako loni zakončila biatlonistka Gabriela Koukalová mistrovství světa čtvrtým místem v závodu s hromadným startem. Na rozdíl od Osla ale byla dnes v Hochfilzenu rozmrzelá, protože na poslední položce chybovala a v závěrečném kole přišla o medaili.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies