VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodloužená záruka u ojetého vozu

Praha - Loni bylo v České republice zaregistrováno více než 124 tisíc ojetých aut. Za posledních sedm let jde o nejnižší číslo. Na druhou stranu kvalita nabízených ojetin je vyšší.

20.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Autobazary prodávají stále mladší auta – podle statistik jednoho z největších prodejců ojetých vozů je průměrné stáří ojetiny sedm let. I přes kvalitnější nabídku se ale zákazníci stále obávají skrytých závad. Nelze totiž odhadnout, kdo a jak jezdil s autem dřív.

Některým závadám lze do jisté míry předejít už při výběru modelu. „Každá značka má po mnohaletém užívání své specifické závady. Například u starších modelů Škoda Fabia je známý jejich problém s těsností motoru, Volkswagen Passat zase mívá problém s vůlemi zavěšení předních kol,"upozorňuje Michal Prkna z firmy Ekonomické vozy.

Určité skryté vady však neodhalí ani důkladná zkušební jízda a mohou vás nepříjemně překvapit až po delším čase. V případě poruchy vás může čekat reklamační řízení s autobazarem, které má svá pravidla.

„Na ojetá vozidla se nevztahuje dvouletá zákonná záruční doba, a to ani ve vztahu ke spotřebiteli, a platí proto buď záruka dohodnutá s autobazarem nebo, není-li taková záruka dohodnuta, pouze dvouletá zákonná odpovědnost za vady,"vysvětluje advokátka Marta Hanousková.

Spory s autobazary však bývají zdlouhavé a s nejistým výsledkem. Největší nevýhodou je fakt, že po celou dobu reklamace musí zůstat vůz neopravený.

Existuje  způsob, jak se zdlouhavým reklamačním řízením vyhnout úplně:  „Efektivním řešením takové situace je takzvaná prodloužená záruka, která dokáže krýt náhlé anepředvídatelné mechanické nebo elektrické poruchy.,"říká Daniel Haubert z pojišťovny QBE, která se na poskytování prodloužených záruk pro automobily specializuje.

Prodloužená záruka se uzavírá na rok až tři roky. Samotná sazba se obvykle odvíjí od objemu motoru vozidla, pojistného programu a dále od délky pojištění, najetých kilometrů, limitu pojistného plnění, výše spoluúčasti apod.

„Například s produktem naší pojišťovny nazvaným AutoCheck lze pojistit až patnáctileté auto, které má na tachometru až 200 tisíc kilometrů," dodává Haubert z pojišťovny QBE.

Autor: Redakce

20.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Simona Janů.
1

Syna zpopelnili bez jejího vědomí. Matka mluví o vraždě a žaluje pohřební službu

Unikátní model LaFerrari Aperta, který italská automobilka vyrobila ke svému 70. výročí
49

FOTOGALERIE: LaFerrari Aperta za 40 milionů bude mít v Česku jediný majitel

AKTUALIZOVÁNO

Další útok v Antverpách: Muž chtěl najet do nákupní zóny, byl zatčen

V Antverpách dnes policie a armáda zmařily pokus o atentát. Oznámil to antverpský starosta Bart De Wever poté, co jistý muž najel autem vysokou rychlostí do nákupní zóny. Řidič byl zatčen. Podle belgického federálního prokurátora jde o Francouze; policie hovoří o muži "severoafrického původu". V autě byly nože a další zbraně. Incident se obešel bez obětí a raněných. V Antverpách byla posílena bezpečnostní opatření.

AKTUALIZOVÁNO

Věra Špinarová zkolabovala na jevišti v Čáslavi. Její stav je prý vážný

Čáslav – V době koncertu v čáslavském divadle zkolabovala zpěvačka Věra Špinarová. Její manažer Michal Kindl uvedl, že je v bezvědomí a její stav je velmi vážný.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Zmenšit pole a zvýšit pokuty za nepovolený vstup do lesa. To jsou jedny z nejdiskutovanějších bodů novely zákona o myslivosti, který včera prosadil kabinet Bohuslava Sobotky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies