V noci na dnešek (úterý 30. května) za jeho volantem na Brněnsku zkolaboval kvůli náhlé srdeční příhodě policista, což údajně byla hlavní příčina kolize.

„Policista kvůli náhlému vážnému zdravotnímu stavu přestal ovládat auto. Sjel mimo silnici, kde narazil do stromu," přiblížila nehodu policejní mluvčí Štěpánka Komárová. Při nehodě se zranili dva lidé, jednoho ve vážném stavu převezli záchranáři do nemocnice. Bližší podrobnosti zatím policie nesdělila, takže nevíme, co přesně se stalo a jak velké škody vůz utrpěl.

„Havárii nyní vyšetřují policisté z oddělení dopravních nehod, proto v tuto chvíli nemůžeme sdělovat žádné další podrobnosti," vysvětlila Komárová.

V autě údajně seděl i prezidentův protokolář

Nehoda každopádně vzbuzuje řadu pochybností. Podle zdrojů MF Dnes ve dvoumístném voze kromě řidiče-policisty seděl také Vladimír Kruliš, zástupce šéfa hradního protokolu. Právě u něj měli záchranáři podezření na vážné poranění páteře. "Při vědomí jsme jej převáželi do traumacentra Fakultní nemocnice v brněnských Bohunicích," prozradila mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Vladimír Kruliš (SPO)Zdroj: Archiv V. Kruliše

Co dělal ve služebním voze civilista, zatím policie nevysvětlila.

Zvláštní na nehodě je také její čas. Když si totiž dopravní policisté BMW přebírali, tvrdili, že je budou využívat především jako hlídkový vůz, který má být vidět, a to především tam, kde je silný provoz. Což v noci zrovna nebývá…

Hybridní sporťák každopádně bude muset být vrácen společnosti BMW Group Česká republika, která jej policii zapůjčila k půlročnímu testování. BMW i8 přitom mělo sloužit dopravním policistům především v Jihomoravském kraji. 

Čtěte také: Policie "dostala" hybridní supersport BMW i8. Máte se ho bát?

BMW i8 je, nebo lépe řečeno bylo, společně s několika exempláři Audi S6 nejrychlejším policejním vozem v Česku.

BMW i8 má 362 koní

Kupé pohání přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5 litru, roztáčející kola zadní nápravy, a elektromotor vpředu. Celkový výkon hnací soustavy činí 362 koní (266 kW), zrychlení z klidu na stovku zabere jen 4,4 sekundy a v sériovém provedení i8 umí jet až 250 km/h. Díky 7,1kWh akumulátoru i8 ujede čistě na elektřinu 37 kilometrů.

Audi S6 je na tom s výkonem 450 koní po dynamické stránce stejně. Německý sedan však slouží Ochranné službě jako doprovod zahraničních delegací, hlídá tedy "papaláše", nikoli tuzemské řidiče.

Pro úplnost zbývá dodat cenu, bavorský hybridní supersport stojí nejméně 3 686 800 korun.