VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Renault Twingo vyjede s tříválcem a chytrým interiérem. Dorazí na podzim

Ženeva /FOTOGALERIE/ - Třetí generace Renaultu Twingo už kromě ceny nemá žádné velké tajemství. Francouzská automobilka totiž během premiéry městského vozu na ženevském autosalonu prozradila další důležité informace.

9.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
26 fotografií

Renault Twingo.Foto: Renault

Nové Twingo Renault vyvíjel ve spolupráci s koncernem Daimler, který přemýšlel o budoucí podobě modelů Smart Fortwo a Forfour. Oba výrobci se dohodli na sdílení stejné platformy. Ta využívá koncepci s motorem umístěným nad zadní nápravou a pohonem zadních kol.

Podle Renaultu přemístění motoru dozadu a "uvolnění" přední nápravy zkracuje poloměr otáčení a celkově zlepšuje ovladatelnost a manévrovatelnost. Umožňuje také posunutí palubní desky co nejvíce dopředu, díky čemuž i v tak malém voze vzniknul poměrně rozměrný interiér se zajímavou přepravní kapacitou.

Renault Twingo.

Twingo je přitom skutečně malé, na délku měří jen 3,59 metru. Jenže rozvorem 2,49 metru se už blíží většímu Cliu.

Přestože "hloubku" zavazadlového prostoru omezuje pod něj umístěný motor, nabídne slušný objem 219 litrů. Kapacitu lze ještě zvýšit sklopením nejen zadních sedadel, ale i sedačky spolujezdce vpředu. Vznikne tak místo, kam se vejdou předměty dlouhé až 2,2 metru.

Renault Twingo.

Trochu překvapivě nenajdeme odkládací prostor pod přední kapotou - Renault tam umístil jen "servisní" a "podpůrnou" výbavu, například nádrže na provozní kapaliny či baterii.

Praktičnost Twinga pak podtrhuje několik chytrých vychytávek v kabině. Jde třeba o prostorné kapsy v zadních dveřích či odpadkový koš pod středovým panelem palubní desky. Koš lze samozřejmě z vozu snadno vyndat. Samotný interiér jinak působí hravě, barevně a nabídne široké možnosti individualizace vzhledu a konektivity.

Renault Twingo.

Renault zatím potvrdil dvě motorizace, obě tříválcové. Základem je atmosférická jednotka o objemu 1,0 litru, která produkuje 69 koní a točivý moment dosahuje 91 N.m. Silnější 0.9 TCe s turbodmychadlem poskytuje výkon 90 koní a točivý moment až 135 N.m. Oba motory se budou dodávat s pětistupňovou manuální převodovkou.

Výrobce zatím neprozradil cenovku, ani přesné datum zahájení prodeje. Mělo by k němu však dojít někdy na podzim.

Autor: Redakce

9.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Martin Schulz
1

Pohledem Tomáše Procházky: Volby jako koupě auta

Lednické lázně. Iustrační foto.

Česko bude mít už 35. lázně. Navzdory byrokracii

Živnostníci: Zákon zaspal v 90. letech. Chceme nový

Méně papírování slibuje novela živnostenského zákona. Podle podnikatelů přinese jen kosmetické změny.

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Úřad zaplnili "mrtvolami". Upozornili tak na chvaletickou elektrárnu

/FOTOGALERIE/- Zaměstnanci krajského úřadu narazili včera cestou do práce na nečekanou překážku. Ve vestibulu bývalé reálky, kde úředníci sídlí, museli překračovat „mrtvoly" u kouřící makety chvaletické elektrárny. Konal se zde totiž společný happening spolku Zastavme elektrárnu Chvaletice a hnutí Limity jsme my.

Skotský parlament bude hlasovat o referendu o nezávislosti

Skotský parlament dnes bude debatovat a hlasovat o výzvě k vypsání dalšího referenda o samostatnosti Skotska. První ministryně Nicola Sturgeonová usiluje o referendum kvůli chystanému vystoupení Británie z Evropské unie. Podle agentury Reuters je téměř jisté, že skotský parlament její návrh podpoří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies