Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Renault Twingo vyjede s tříválcem a chytrým interiérem. Dorazí na podzim

Ženeva /FOTOGALERIE/ - Třetí generace Renaultu Twingo už kromě ceny nemá žádné velké tajemství. Francouzská automobilka totiž během premiéry městského vozu na ženevském autosalonu prozradila další důležité informace.

9.3.2014
SDÍLEJ:

Renault Twingo.Foto: Renault

Nové Twingo Renault vyvíjel ve spolupráci s koncernem Daimler, který přemýšlel o budoucí podobě modelů Smart Fortwo a Forfour. Oba výrobci se dohodli na sdílení stejné platformy. Ta využívá koncepci s motorem umístěným nad zadní nápravou a pohonem zadních kol.

Podle Renaultu přemístění motoru dozadu a "uvolnění" přední nápravy zkracuje poloměr otáčení a celkově zlepšuje ovladatelnost a manévrovatelnost. Umožňuje také posunutí palubní desky co nejvíce dopředu, díky čemuž i v tak malém voze vzniknul poměrně rozměrný interiér se zajímavou přepravní kapacitou.

Renault Twingo.

Twingo je přitom skutečně malé, na délku měří jen 3,59 metru. Jenže rozvorem 2,49 metru se už blíží většímu Cliu.

Přestože "hloubku" zavazadlového prostoru omezuje pod něj umístěný motor, nabídne slušný objem 219 litrů. Kapacitu lze ještě zvýšit sklopením nejen zadních sedadel, ale i sedačky spolujezdce vpředu. Vznikne tak místo, kam se vejdou předměty dlouhé až 2,2 metru.

Renault Twingo.

Trochu překvapivě nenajdeme odkládací prostor pod přední kapotou - Renault tam umístil jen "servisní" a "podpůrnou" výbavu, například nádrže na provozní kapaliny či baterii.

Praktičnost Twinga pak podtrhuje několik chytrých vychytávek v kabině. Jde třeba o prostorné kapsy v zadních dveřích či odpadkový koš pod středovým panelem palubní desky. Koš lze samozřejmě z vozu snadno vyndat. Samotný interiér jinak působí hravě, barevně a nabídne široké možnosti individualizace vzhledu a konektivity.

Renault Twingo.

Renault zatím potvrdil dvě motorizace, obě tříválcové. Základem je atmosférická jednotka o objemu 1,0 litru, která produkuje 69 koní a točivý moment dosahuje 91 N.m. Silnější 0.9 TCe s turbodmychadlem poskytuje výkon 90 koní a točivý moment až 135 N.m. Oba motory se budou dodávat s pětistupňovou manuální převodovkou.

Výrobce zatím neprozradil cenovku, ani přesné datum zahájení prodeje. Mělo by k němu však dojít někdy na podzim.

Autor: Redakce

9.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i30
Škoda Fabia
Hyundai i30
Opel Adam
Ilustrační fotografie.
13

Facebooku hrozí pokles uživatelů, mladí používají jiné sítě

Uvedení Samsung Galaxy Note 8
DOTYK.CZ
4

Samsung představil nový Galaxy Note, jímž se chce odstřihnout od loňských malérů

AKTUALIZOVÁNO

Policie kopii spisu k Čapímu hnízdu poslancům nevydá

Členové sněmovního mandátového a imunitního výboru, kteří mají poslancům doporučit postoj k žádosti policie o vydání poslanců Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka (oba ANO) k trestnímu stíhání v kauze Čapí hnízdo, budou do spisu moct jen nahlédnout. Jejich žádost o kopii spisu zamítlo krajské policejní ředitelství v Praze.

Motory v raketách KLDR jsou asi ruská dezinformace, řekl ukrajinský velvyslanec

Ukrajinský velvyslanec Jevhen Perebyjnis dnes spolu s krajany žijícími v naší zemi oslavil Den státní vlajky Ukrajiny. Při té příležitosti připomněl, že Češi vůbec nemají představu, jakých zločinů se Rusko ve válce proti Ukrajině na východě země dopouští. Vyjádřil se i k některým dalším událostem týkajícím se jeho vlasti.

Do Německa se vrátila část zlatého pokladu, ukrytá před Rusy v zahraničí

Německá ústřední banka ve středu oznámila, že se jí podařilo tři roky před plánovaným temínem dokončit iniciativu, na jejímž základě se vrací do Německa polovina německých zlatých rezerv, ukrytých během studené války v zahraničí.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení