VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Renault Twingo vyjede s tříválcem a chytrým interiérem. Dorazí na podzim

Ženeva /FOTOGALERIE/ - Třetí generace Renaultu Twingo už kromě ceny nemá žádné velké tajemství. Francouzská automobilka totiž během premiéry městského vozu na ženevském autosalonu prozradila další důležité informace.

9.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
26 fotografií

Renault Twingo.Foto: Renault

Nové Twingo Renault vyvíjel ve spolupráci s koncernem Daimler, který přemýšlel o budoucí podobě modelů Smart Fortwo a Forfour. Oba výrobci se dohodli na sdílení stejné platformy. Ta využívá koncepci s motorem umístěným nad zadní nápravou a pohonem zadních kol.

Podle Renaultu přemístění motoru dozadu a "uvolnění" přední nápravy zkracuje poloměr otáčení a celkově zlepšuje ovladatelnost a manévrovatelnost. Umožňuje také posunutí palubní desky co nejvíce dopředu, díky čemuž i v tak malém voze vzniknul poměrně rozměrný interiér se zajímavou přepravní kapacitou.

Renault Twingo.

Twingo je přitom skutečně malé, na délku měří jen 3,59 metru. Jenže rozvorem 2,49 metru se už blíží většímu Cliu.

Přestože "hloubku" zavazadlového prostoru omezuje pod něj umístěný motor, nabídne slušný objem 219 litrů. Kapacitu lze ještě zvýšit sklopením nejen zadních sedadel, ale i sedačky spolujezdce vpředu. Vznikne tak místo, kam se vejdou předměty dlouhé až 2,2 metru.

Renault Twingo.

Trochu překvapivě nenajdeme odkládací prostor pod přední kapotou - Renault tam umístil jen "servisní" a "podpůrnou" výbavu, například nádrže na provozní kapaliny či baterii.

Praktičnost Twinga pak podtrhuje několik chytrých vychytávek v kabině. Jde třeba o prostorné kapsy v zadních dveřích či odpadkový koš pod středovým panelem palubní desky. Koš lze samozřejmě z vozu snadno vyndat. Samotný interiér jinak působí hravě, barevně a nabídne široké možnosti individualizace vzhledu a konektivity.

Renault Twingo.

Renault zatím potvrdil dvě motorizace, obě tříválcové. Základem je atmosférická jednotka o objemu 1,0 litru, která produkuje 69 koní a točivý moment dosahuje 91 N.m. Silnější 0.9 TCe s turbodmychadlem poskytuje výkon 90 koní a točivý moment až 135 N.m. Oba motory se budou dodávat s pětistupňovou manuální převodovkou.

Výrobce zatím neprozradil cenovku, ani přesné datum zahájení prodeje. Mělo by k němu však dojít někdy na podzim.

Autor: Redakce

9.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
1

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Oto Košta
AKTUALIZOVÁNO
7 14

Zmatek a chaos: Nechtěný hejtman Košta přijel na sněm Ano

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

AKTUALIZOVÁNO

Krpálek porazil světovou dvojku Nateu, bude se prát o bronz

Judista Lukáš Krpálek při premiéře v nejvyšší váhové kategorii ukázal, že bude znovu patřit mezi hlavní favority. Olympijský vítěz sice nakonec skončil na Grand Prix v Düsseldorfu pátý bez medaile, ale v průběhu turnaje porazil světovou dvojku Daniela Nateu, Rumuna vážícího přes 170 kilogramů. Krpálek prohrál až poslední dva zápasy - v semifinále s mladým Japoncem Kokorou Kageurou a v boji o bronz s Kazachem Jeržanem Šynkejevem, přestože byl v obou aktivnější než soupeři.

Karneval v sušickém klubu skončil tragédií

Sušice – Páteční karnevalové veselí skončilo v jednom ze sušických klubů tragicky. Podle informací Deníku tam svůj život ukončil jeho provozovatel.

Národní galerie je zavřená i dnes, otevře v úterý

Všechny budovy Národní galerie zůstávají kvůli sporu s bezpečnostní agenturou uzavřené i dnes. Agentura v pátek vypověděla smlouvu. Tvrdí, že ji galerie od listopadu neplatí za služby. Národní galerie chce znovu otevřít příští týden, zatím ale neví jak a kdy. Platnost zakoupených vstupenek je prodloužena do května.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies